Gå til innhold

Hjelp en n00b på oc..

Anbefalte innlegg

Når jeg tester nye stillinger på fsb'en, er det godt nok å teste med cpu stability test og i en halv time eller? kanskje fyre løs med litt spelling til eventuelt cræsh?

herettter? og hva med PCI og AGP? mitt hk (se sign) har ikke lock på det. :( Hva bør max være på PCI og AGP da?

Jeg har 1.888V på Vcore men usikker på hva I/O Volt er, iflg manualen satte jeg på 2.75V. Asus prob viser ikke sistnevnte.

Viss etter en halvtime at maskina fortsatt er oppegåans, hvor mye skal jeg klokke av gangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ekstra redd for Audiophile kortet mitt, da jeg ga 2700,- for det ifjord sommer :D

Jeg skal prøve meg fram 1-2mhz av gangen noen runder, er så fordømt irriterans at maskina bruker 5min på oppstart. er noe skjedd noe galt sia win ble installert hahaha

Lenke til kommentar
nytta ikke, windows feilet å loade viss jeg hadde fsb over 145   :x  

vil det hjelpe å sette Vdram (I/O) til 1.8V ? nåvrærende er 1.75V.

Når windows feiler å loade, da er det ram'en sant?

*vil han ny ram*

Det kan være cpu, ram og pci hastighet. For å utelukke at det er ramen som stopper så kan du prøve å kjøre den lavere, enten ved å senke hastigheten eller øke timings. For å utelukke at det er cpu som stopper så kan du sette MP lavere... og for å sjekke om det er noen av pci korta dine som lager bråk så er det bare til å røske dem ut, og prøve uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...