cyclo Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg skal bygge en minipc og litt annet utstyr inn i en liten portabel boks. Trenger da en boks på ca 20x20x5-6 cm helst i aluminium evt. tre. Har sett på clas ohlson, biltema, ikea, jernia, mm. men finner ikke noe som passer. Er det noen som har et bra tips, eller blir jeg rett og slett nødt for å bygge det selv? Lenke til kommentar
fysj Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 du kan kanskje kjøpe en billig dvd-spiller i den størrelsen og kaste innmaten i den? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Bra ide. Jeg gav selfølgelig bort en dvd-spiller i den størrelsen for 4-5 mnd siden da jeg ikke brukte den lenger Får kanskje rote litt i el-avfallet en dag og se om jeg finner noe. Takk for bra tips Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Til høyre er det en lang liste med muligheter. http://www.mini-itx.com/ Lenke til kommentar
mamama Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Jeg kjøpte en xbox hd dvd spiller for 250 kr tidligere i uken. Hvis du kommer over en Gamestop butikk eller samme tilbudet en annen plass hadde kanskje det vært et fint kabinett? Bredde: 18,1 cm Høyde: 5,4 cm Dybde: 23,4 cm Endret 5. juni 2008 av mamama Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Til høyre er det en lang liste med muligheter.http://www.mini-itx.com/ Takker for forslaget, men det meste der ble for stort er jeg redd. Skal nemlig bruke en ferdig minipc som er 12x12cm inni boksen sammen med litt andre smådippidutter. Jeg kjøpte en xbox hd dvd spiller for 250 kr tidligere i uken.Hvis du kommer over en Gamestop butikk eller samme tilbudet en annen plass hadde kanskje det vært et fint kabinett? Bredde: 18,1 cm Høyde: 5,4 cm Dybde: 23,4 cm Ikke dumt. Men vet du om de målene er innenfor eller utenfor "buen"? Lenke til kommentar
mamama Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Jeg kjøpte en xbox hd dvd spiller for 250 kr tidligere i uken.Hvis du kommer over en Gamestop butikk eller samme tilbudet en annen plass hadde kanskje det vært et fint kabinett? Bredde: 18,1 cm Høyde: 5,4 cm Dybde: 23,4 cm Ikke dumt. Men vet du om de målene er innenfor eller utenfor "buen"? Vet ikke hva du mener med "buen" men det er i hvert fall utvendige mål Edit: Buen er vel her: Endret 5. juni 2008 av mamama Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Fant nettopp løsningen på problemet. Elfa har en haug "instrumentlådar". Haugevis av dem jeg kan bruke Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 HEI! hvis ikke det er forseint: Ta boksen til en PSU Har en i svart aluminium og med plexi oppå.. Den er størreslen du trenger, og kul!! Jeg vurder selv å bygge meg en mini data Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Takker for tips. En PSU blir dessverre litt for liten. Jeg kommer til å kjøpe en elektronikkboks i aluminium fra elfa. Ca på størrelse med et A4 ark, og 5 cm i høyden. Koster flesk, men jeg tror resultatet blir meget bra. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 kommer til å kjøpe en elektronikkboks i aluminium fra elfa. Hvor mye koster den? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Litt avhengig av størrelse. Men størrelsen jeg ender på kommer nok til å koste ca 1100+moms. Det finnes langt billigere elektronikkbokser, men uheldigvis var det ingen av dem som var store nok til mitt formål. Dessuten er boksen helutført i overflatebehandlet aluminium (ikke noen plastdeler) og er modulbasert slik at dersom jeg borrer feil i f. eks. topplata slipper jeg unna med å bare kjøpe ny topplate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå