Gå til innhold

Her er P45-kortene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lar det ikke være et argument for å kjøpe et kort ift. et annet, med mindre de to kortene er like gode. Uansett er det en fin bonus at det ser bra ut, og jeg vet det fins folk som er opptatt av åssen ting ser ut - mao er det en god ting å fokusere litt på utseendet til kortene også.

Lenke til kommentar

Noen av de lavere modellene bruker rundt 10W. Nforce 8200, AMD 780G, med flere. En av kildene.

Størrelsen på kjøleribbene gir en god indikasjon siden elektrisk effektforbruk i watt og varmeutvikling i watt er det samme tallet. Kjøleribbene er selvsagt dimensjonert for varmeutviklingen.

Lenke til kommentar

Utifra kjøleribbene på dette kortet,så forbruker det endel W :)

Må innrømme at dette pirret nysjerrigheten min en smule.Selvsagt ikke pga kjølinga,men hvis Asus følger opp og gjør dette like bra som P35 Blitz Formula,lover det bra.Ser frem til noen reviews her ja.

Det er også tenkt på de med vannkjøling,da nb kjølern er enkel å demontere.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Ser at et fåtall av modellene har 6 minne-slots, mens de fleste har de standard 4. Lurer på om 6 stk vil bli standard i fremtiden..

I dag er enten 4 DDR2 eller 4 DDR3 eller 4 DDR2 + 2 DDR3 ganske vanlig. Det kommer nok til å forbli vanlig en stund men fra 4. kvartal 2008 kommer det til å endre seg. Intel går over til kun DDR3 og får 2-3 minnekanaler (avhengig av sokkel). Toppsystemene får nok 3 eller 6 DDR3 mens de lavere systemene får 2 eller 4 DDR3.

Kort sagt: 1-2 DIMM per minnekanal. De laveste modellene får nok bare 1 DIMM per kanal for å spare penger og plass mens de øverste modellene får nok bare 1 DIMM per kanal for å gi maksimal overklokkbarhet.

P45 støtter kun 4 minnekanaler. De kortene som ha 6, er kombokort der du har 4 kanaler for DDR2 og 2 kanaler for DDR3, og du kan ikke benytte både DDR2 og DDR3 samtidig.

MSI har lansert et P45 som vel er unntaket fra "4+2 regelen", det har nemmelig 8 ram-slots - 4 DDR2 og 4 DDR3

Msi P4S8D

post-10740-1213200359_thumb.jpg

btw og generellt sett, er det ikke rart, at uansett hvor mye nytt/nye attributter (SATA, USB, etc.) som dukker opp på hovedkort-fronten så finner man liksom alltid plass til det? :p

Lenke til kommentar
"Nye arter vil ta de gamles plass"

jepp. Når jeg tenker meg bedre om, er det kanskje ikke så "mystisk" alikevel. Det begynte vel med fjærning av ISA sloten, som i "areal" bare den, tilsvarer en 10-12 SATA kontakter. Diverse såkallte cache-brikker forsvant gradvis også. Deretter en IDE-kontakt, tilsvarer vel 4-5 SATA eller USB-kontakter. Og sikkert noe jeg har glemt.

Trenger man mere plass, står nok floppy'n og den siste gjenværende IDE'n på tur ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...