_sindre_ Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Og en annen ting er at den ikke ser ut til å være bra nok tweaket til å klokke høyere enn P35 ennå... Det kortet jeg sitter med nå klokker hvertfall langt over 500FSB. også quadcore går over 500FSB. Mer vil jeg ikke si enda. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Men det er vel rimelig trygt å si at du sitter med et Foxconn kort ;-) Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hehe, faktisk ikke, selv om jeg håper å få fatt i et foxconn-kort også snart. Men det neste fra foxconn blir for min del trolig X48 Black ops, så når det blir P45 derfra vet jeg ikke. Endret 5. juni 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Har to P45 kort fra MSI, og kjøleribbene er til enhver tid kalde og gode. Kjøleribbene er ganske store noe som fører til den relativt kalde temperaturen, men det kan heller ikke være store varmeutviklingen. Mitt p35 kort har større ribber og blir nok hakket varmere ville jeg sagt. Kjøleribbene på p45 kortene holder nok ikke noe høyere enn 35-40 grader etter hva mine fingre har fortalt meg. (de kjentes lunkne ut) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Og en annen ting er at den ikke ser ut til å være bra nok tweaket til å klokke høyere enn P35 ennå... Det kortet jeg sitter med nå klokker hvertfall langt over 500FSB. også quadcore går over 500FSB. Mer vil jeg ikke si enda. Asus P5Q Deluxe eller DDR3 broren? Skal det være et intressant alternativ,bør nok P45 lett klare 550-560 fsb med tokjerne synes jeg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Trodde det var selve Quad-core prosessoren som var flaskehalsen ved så høy FSB? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Trodde det var selve Quad-core prosessoren som var flaskehalsen ved så høy FSB? Både og. Firekjernere, spesielt 45nm, har lav Max FSB. Men selv om det klarer 480 fsb på et bra hovedkort, betyr ikke at det er CPU som er direkte flaskehalsen. Man kan alikevel klare 490fsb på et bedre hovedkort. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Noen som vet hva forskjellen mellom IP45 og IP45 Pro er? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Noen som vet hva forskjellen mellom IP45 og IP45 Pro er? Du ser mye av forskjellene på de to bildene i artikkelen. 1 PCIex16 + 3 PCI vs 2 PCIex16 + 2 PCI Optisk lydutgang Kjøleløsning Spenningsregulatorene Noen flere porter i bakkant (USB + LAN?) Faststoffkondensatorer Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Regner med det er solide kondensatorer på standard iP45 også - det er stort bare i ultra økonomiklassen det brukes elektrolytt kondensatorer, og Asus kort som ikke koster tusenvis av kroner da (satt litt på spissen) Endret 6. juni 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Det ser nå ut som det er brukt en del elektrolyttkondensatorer på IP45. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Trodde det var selve Quad-core prosessoren som var flaskehalsen ved så høy FSB? Både og. Firekjernere, spesielt 45nm, har lav Max FSB. Men selv om det klarer 480 fsb på et bra hovedkort, betyr ikke at det er CPU som er direkte flaskehalsen. Man kan alikevel klare 490fsb på et bedre hovedkort. Jeg har faktisk sett 45nm quad på 500FSB med P45. Jeg har en Q9300 hjemme som jeg skal teste max FSB med i dag. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Trodde det var selve Quad-core prosessoren som var flaskehalsen ved så høy FSB? Både og. Firekjernere, spesielt 45nm, har lav Max FSB. Men selv om det klarer 480 fsb på et bra hovedkort, betyr ikke at det er CPU som er direkte flaskehalsen. Man kan alikevel klare 490fsb på et bedre hovedkort. Jeg har faktisk sett 45nm quad på 500FSB med P45. Jeg har en Q9300 hjemme som jeg skal teste max FSB med i dag. Jojo, det var bare et eksempel. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 smalt den inni her nå, så langt, så godt, null problemer med 490FSB på første forsøk Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 smalt den inni her nå, så langt, så godt, null problemer med 490FSB på første forsøk Regner med at du har testet den på andre hovedkort.Hvor høy maks fsb klarte den på feks P35 og X38? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Fikk den i posten i går, og har derfor dessverre ikke fått testet den på andre hovedkort. Kommer til å teste den på foxconn mars så fort jeg er fornøyd med resultatene på forskjelige cpu'er på P45-kortet. Nå har jeg hatt en boot til med økning i FSB, og cpu'en stopper ikke enda virker det som. Hva er WR på q9300? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 DFi-kortet var lekkert. Men M2RS? S-en betyr vel at dette er DK-versjonen, dvs ikke toppmodellen... Skulle likt å sett M2R-varianten (om den kommer). Håper de klaffer like godt på intel som de gjør på AMD denne gangen, digger BIOSen, layouten og ikke minst det faktum at disse kortene er usannsynlig lekre å se på Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 DFi-kortet var lekkert. Kødder du? Det ser ut som et ti år gammelt Epox kort som en gutteromshelt har lekt hobbyrørlegger på! Men det er garantert kanonbra for det da ;-) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 DFi-kortet var lekkert. Kødder du? Det ser ut som et ti år gammelt Epox kort som en gutteromshelt har lekt hobbyrørlegger på! Men det er garantert kanonbra for det da ;-) kan ikke si det er det peneste DFI-kortet jeg har sett, men kan ikke finne et ASUS, ECS, Gigabyte - kort som er mer stilrent enn P45. Spesielt gigabyte har så mange ulike farger som ikke passer sammen litt engang, ser ut som noe en 5-åring lagde i barnehagen. Og det kommer fra meg, som ikke akkurat er noen Jan Thomas DFI 790FX M2R er et eksempel på et pent kort. http://www.xbitlabs.com/images/cpu/amd-phe...os/board-1s.jpg DFI Venus likeså: http://www.wiz.com.sg/images/users/1/dfi/L...T-NF4-Venus.jpg UV-gult kommer så uendelig mye bedre til sin rett når du holder kortet i hånda ift. bildet. Kan ikke si det samme om mitt Gigabyte DS3! Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Utseendet spiller mindre rolle egentlig - de eneste kortene jeg steiler på utseendemessig er drittbrunfargen på Asus sine mainstream-økonomi kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå