Tandamram Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Installerte den nye serverversjonen av Teamspeak2 i går. Jeg hadde aldri satt opp en server før, så jeg ventet meg et par problemer. Men til tross for at det var veldig enkelt å sette opp dukket det opp problemer etterhvert. Personer utenfra kunne ikke koble til serveren min! Jeg fikk koblet til min egen på lokal ip men folk utenfra hadde ikkje sjangs. Jeg har gjort det som står i en typisk guide for Netopia 4542 og NAT men det fungerer ikke! Har oppgradert til nyeste firmware fra Nextgentels sine sider (http://endring.nextgentel.no eller hva nå adressen er) men jeg får det rett og slett bare ikke til å virke. Samme problem når jeg skulle sette opp FTP-server. Fulgte guiden, men ftp'en ville ikke lytte på den eksterne ip'en. Hadde satt STOR pris på om noen ville hjulpet meg med problemet. Takk. Mvh, Stian Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du har vel ikke firewall eller .no som kødder med deg? Åpne porter? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Erm, jo, kjører jo Norton Internet Security. Men, har prøvd å skrue den av mens folk prøver å connecte uten at det lykkes. Og jeg skulle vel fått advarsel om at noen prøvde å "hacke" meg hvis den sto på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå