phnx85 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har en AMD Duron 750 og det jeg lurer på er om den takler å kjøre uten vifte? Det står montert en billig "250kr på Komplett.no" kjøler som bråker MYE, men jeg har montert motstand og den kjører på 7v så nå bråker den ikke fult så mye. Men vil kjøleribben klare å levere tilstrekkelig kjøling hvis jeg tar vekk viften? Jeg vet ikke temperaturen på CPU siden Duron ikke har innebygget temperatur sensor. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Er bare ta av vifta det... blir det for varmt skrur maskina seg av Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nei... Any attempt to operate the AMD Duron processor without a suitable cooling solution will result in permanent damage to the processor and potentially other components within the system Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ikke prøv du, legg heller litt penger i en stille gående vifte... :wink: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 du kan jo prøve å undervolt'e prosessoren og kjøre den på lavere hastighet enn normalt med en stor kjøleribbe. uten de tiltakene er det ikke noen god ide å kjøre vifteløst... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Ikke prøv du, legg heller litt penger i en stille gående vifte... :wink: Poenget med posten var jo egentli å finne ut om jeg kunne kjøre uten vifte, for å få viften stille så er det jo bare å montere større motstand. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du kan godt kjøre den uten vifte. har selv en duron850 uten vifte. jeg kjører den på 1000mhz, og temp r på 35grader. KNALL!! Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du kan godt kjøre den uten vifte. har selv en duron850 uten vifte. jeg kjører den på 1000mhz, og temp r på 35grader. KNALL!! Men da har du jo noe annet som kjøler, og det var vel ikke spm her. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Spørsmålet var om man kunne kjøre kun med ribbe, og det svarte jeg jo på!! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Men hvis han ikke har noe annen kjøling, så går vel prosessoren åt helvete? Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Er bare ta av vifta det... blir det for varmt skrur maskina seg av Det av henger av at HK støtter det, og det er det ikke alle som gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå