Bamse_ Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Her er jeg da heelt utenfor min egen "comfortzone", men hører rykter om at det er da man lærer Bildet er skutt med en lensbaby 2.0, ingen post processing annet enn litt vignetering og B/W conversion + noise. Med andre ord er jeg ikke ute etter kritikk på det tekniske her, halve poenget er at det IKKE er teknisk perfekt. Endret 4. juni 2008 av Bamse_ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvis du er utenfor din comfort-zone her, bør du gi din Lens Baby til meg. Jeg ville nemlig vært veldig komfi med den. Fra spøk til alvor så liker jeg bildet ditt. Jeg orker ikke komme med noen referanser eller noe annet konstruktivt nå, men forsøket ditt er i alle fall på den vellykkede siden. Det er langtfra noen stor kunst, men du er i alle fall utenfor boksen. Du får bare fortsette å leke, så skal du se du klarer å skape noe bevisst til slutt. Lens Baby er et avansert verktøy, som krever at du klarer å skape bilder i hodet før du trykker på knappen. Der er du ikke enda, slik du selv skriver. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Nå var det vel strengt tatt ikke lensbabyen som var problemet Mer sjangeren. Det som gjør at jeg er ikke føler meg helt hjemme er nok det og skulle ta bilde av noe dødt, men som du sier så er det jo bare å leike, selvom dette helt klart ikke er delen av fotografi jeg kommer til å satse på selv ^_^ Lensbabyen er jo iogforseg en billig liten sak uansett, så om du tror du kommer til å føle deg comfy med en slik en er det jo ingenting i veien for å plukke med seg en Endret 4. juni 2008 av Bamse_ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hva bruker du Lens Baby til når du ikke kommer til å eksperimentere med aparte uttrykk? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 For å være ærlig var det akkurat det jeg skulle finne ut av når jeg kjøpte den i forbindelse med en skoleoppgave. Og jeg kom vel fram til at den kan fint brukes til mange sjangere, og da ikke bare "kunst"/abstrakte greier, selvom de fleste tror at det er KUN det den duger til. Men av 10 innleverte bilder var det kun 2 av de jeg leverte som hadde ett slikt preg, resten var blandt annet portrett, reportasje og skate/sykkel bilder Noe den fungerte helt finfint til, siden selve lensbaby effekten er veldig fin til å skape en form for bevegelse i bildet =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå