Gå til innhold

Målet med Gothic 3? Trenger veiledning


Anbefalte innlegg

Har spilt fram til lvl 28 nå. Men er fortsatt MYE jeg ikke skjønner helt. Ser ikke noe klart mål med spillet enda. Kan noen liste opp målene?

Har skjønt at det finnes flere måter å ende spillet på avhengig av hvem du støtter. Jeg prøver å få bra rep med både rebels og orcs, så vet egentlig ikke hvem jeg støtter.

Innos og Beliar, hvem er det? Noen form for guder?

Hva er en mage/fire mage?

Kan man bruke teleporter stones flere ganger, eller mister jeg de etter å ha brukt de en gang?

Hva betyr/er en fire chalice?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kunne liste opp, men da vill jeg ødelegge litt av spillet. dette er ting som oppklares på en god måte etter hvert som du kommer mot "slutten" av spillet. det er nesten som en film der du er på villspor den første timen. bare at filmenvarer mye lenger :)

 

edit: gjør hovedoppdrag så ordner det seg nokk..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
jeg kunne liste opp, men da vill jeg ødelegge litt av spillet. dette er ting som oppklares på en god måte etter hvert som du kommer mot "slutten" av spillet. det er nesten som en film der du er på villspor den første timen. bare at filmenvarer mye lenger :)

 

edit: gjør hovedoppdrag så ordner det seg nokk..

Ok. Hvilke hovedoppdrag sikter du til? Vet om de 12 fire chalice's, men det er stort sett alt. Kan du svare på de enkle spørsmålene da, som f.eks. hva en mage er osv?

 

På forhånd, takk:)

Lenke til kommentar

De 12 fire chalicene er ikke et hovedoppdrag men et sideoppdrag :)

 

I Gothic serien har man 3 forskjellige mage-typer:

Firemages som holder seg til guden Innos.

Black/dark mages er mager som ber til guden Beliar.

Og til sist har vi Watermages som ber til guden Adanos.

 

Du burde vell strengt tatt iallefall spillt igjennom Gothic 2 før du begynte med Gothic 3 :p

Personlig syntes jeg nummer 2 var det beste i serien. Du kan selvfølgelig prøve Gothic 1 også (nesten samme grafikk som gothic 2) men kontrollen er merkelige, men det er noe man må venne seg til :)

Lenke til kommentar
De 12 fire chalicene er ikke et hovedoppdrag men et sideoppdrag :)I Gothic serien har man 3 forskjellige mage-typer: Firemages som holder seg til guden Innos.Black/dark mages er mager som ber til guden Beliar.Og til sist har vi Watermages som ber til guden Adanos.Du burde vell strengt tatt iallefall spillt igjennom Gothic 2 før du begynte med Gothic 3 :pPersonlig syntes jeg nummer 2 var det beste i serien. Du kan selvfølgelig prøve Gothic 1 også (nesten samme grafikk som gothic 2) men kontrollen er merkelige, men det er noe man må venne seg til :)
Burde kanskje det, men det er uaktuelt å legge fra seg 3'ern nå:p

Men kommer det klarere frem etterhvert valget mellom de forskjellige gudene?

Kan du svare på dette med teleporter stones? Tør nemlig ikke bruke noen i frykt for at de kun kan brukes en gang og at jeg da bør vente.

Og hva betyr mage og chalice? Det er ord jeg har prøvd å oversette på flere nettsider uten å lykkes.

Lenke til kommentar

Teleporter steinene kan brukes så mange ganger du vil ;)

 

Mage = Magiker

Chalice = Beger (en slags kopp/vase)

 

Valget mellom de forskjellige gudene kommer litt mer fram i slutten av spillet da man blir nødt til å ta et valg. Men vil anbefale deg å gjøre alle quester du kan gjøre før du begynner å velge hvem du støtter. Da jeg spilte Gothic 3 begynte jeg som rebel og tok over alle byene. Dette ødela på en måte spillet for meg siden jeg etter hvert ikke kunne gjøre noen quester for orkene :/

 

Kos deg med spillet :)

Lenke til kommentar
Teleporter steinene kan brukes så mange ganger du vil ;)

 

Mage = Magiker

Chalice = Beger (en slags kopp/vase)

 

Valget mellom de forskjellige gudene kommer litt mer fram i slutten av spillet da man blir nødt til å ta et valg. Men vil anbefale deg å gjøre alle quester du kan gjøre før du begynner å velge hvem du støtter. Da jeg spilte Gothic 3 begynte jeg som rebel og tok over alle byene. Dette ødela på en måte spillet for meg siden jeg etter hvert ikke kunne gjøre noen quester for orkene :/

 

Kos deg med spillet :)

Takk for nyttige svar!:) Et spørsmål til;P

Hver gang jeg går inn i Nordmar blir jeg angrepet. Hva skyldes det? Jeg har reputation 5 i Nordmar. Er det for lavt?

Lenke til kommentar
Du trenger ikke rep for å snakke med folkene i Nordmar.. men hvem er det som angriper deg? Orkene i Nordmar er ikke snille for å si det sånn :p
Har ikke rukket å møte noen orker der enda. Blir angrepet av goblins, ogre'r, diverse dyr og en islignende skapning. Men nå har jeg kun gått inn via passasjen ved orkecampen i nærheten av Anog.
Lenke til kommentar
Det er bare å bli sterkere før du går dit :) Jeg ville nok dratt til ørkenen før jeg dro til Nordmar var jeg deg ;)

Ok, det jeg tenker også. Nordmar virker så kaldt og trist;P

Men er Nordmar likedan som Myrtana og Varant når det gjelder oppførsel overfor meg? Er det bare det at jeg kun har rukket å treffe bad guys? Kjekt om du gidder å svare på den andre tråden min også:) Høres ut som du kan spillet godt:)

Lenke til kommentar

Det er helt normalt å bli angrepet av Goblins, orgrer, ulver og alt av fiender i Nordmar, akkuart som i Varant og Myrtana. Det som er greiene er at i Nordmar er fiendene mye sterkere, så det er nok lurt og gjøre en del quester i Myrtana og Varant og bruke noen erfaringspoeng på å bli sterkere før du tar turen opp i Nordmar. Questene i Nordmar er også en del vanskeligere da fienden tåler mer og er ofte flere sammen. Regner med at du ikke har truffet på noen mennesker i Nordmar enda, for de skal ikke angripe deg. Med mindre du gjør noe ulovlig da. Bare å gå til en by, f.eks Wolf Clan så får du nok noen quester der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bestemt meg for å følge rebellene nå. Men vil inn i Ishtar, så må få 75% rep blant hashishis først. Men hvem er det som er rebellenes leder? Og er Adanos guden til Hashishins?

Jasså, du vil støtte rebellene, men samtidig ha 75% hos Hashishin? Vel, må vel si at nomadene er de du bør støtte, og da har jeg ikke funnet noen måte å komme fredelig inn i Ishtar. Vent til du har høy level og gå inn og slakt for fote!

Rebellenes leder? Utenfor Vengard er det nok Roland i Okara som er sjef. Egentlig er de rojalister, så du kan vel si at det er HM Rohbar (sp?)som er sjef. Det er vel bare druidene (og Shakyor i ørkenen) som har Adanos som gud direkte. Rebellene har Innos, og orkene og Hashishin har Beliar (fysjogfysj).

 

Bernt K

Lenke til kommentar
Bestemt meg for å følge rebellene nå. Men vil inn i Ishtar, så må få 75% rep blant hashishis først. Men hvem er det som er rebellenes leder? Og er Adanos guden til Hashishins?

Jasså, du vil støtte rebellene, men samtidig ha 75% hos Hashishin? Vel, må vel si at nomadene er de du bør støtte, og da har jeg ikke funnet noen måte å komme fredelig inn i Ishtar. Vent til du har høy level og gå inn og slakt for fote!

Rebellenes leder? Utenfor Vengard er det nok Roland i Okara som er sjef. Egentlig er de rojalister, så du kan vel si at det er HM Rohbar (sp?)som er sjef. Det er vel bare druidene (og Shakyor i ørkenen) som har Adanos som gud direkte. Rebellene har Innos, og orkene og Hashishin har Beliar (fysjogfysj).

 

Bernt K

Hvordan kan man støtte nomadene da? Trodde de ba til Innos og dermed var alliert med rebellene. Men om man velger å støtte Adanos, hvordan kan det gå til om det kun er druidene som har han som gud? De er det jo svært få av, er jo ikke noe folkeslag som rebellene og orkene. Vil det si at du støtter enten rebellene, eller orkene/hashishins eller druidene?

Lenke til kommentar
Bestemt meg for å følge rebellene nå. Men vil inn i Ishtar, så må få 75% rep blant hashishis først. Men hvem er det som er rebellenes leder? Og er Adanos guden til Hashishins?

Jasså, du vil støtte rebellene, men samtidig ha 75% hos Hashishin? Vel, må vel si at nomadene er de du bør støtte, og da har jeg ikke funnet noen måte å komme fredelig inn i Ishtar. Vent til du har høy level og gå inn og slakt for fote!

Rebellenes leder? Utenfor Vengard er det nok Roland i Okara som er sjef. Egentlig er de rojalister, så du kan vel si at det er HM Rohbar (sp?)som er sjef. Det er vel bare druidene (og Shakyor i ørkenen) som har Adanos som gud direkte. Rebellene har Innos, og orkene og Hashishin har Beliar (fysjogfysj).

 

Bernt K

Hvordan kan man støtte nomadene da? Trodde de ba til Innos og dermed var alliert med rebellene. Men om man velger å støtte Adanos, hvordan kan det gå til om det kun er druidene som har han som gud? De er det jo svært få av, er jo ikke noe folkeslag som rebellene og orkene. Vil det si at du støtter enten rebellene, eller orkene/hashishins eller druidene?

Nomadene er "allierte" med rebellene, ja. Du støtter dem ved å gjøre quests for dem (det finnes noen gjenger med banditter, men dem slår du i hjel), og frigjøre byene sammen med dem. Adanos er vel mer gudenes "far", og kan ikke tilbes på samme måte som Innos og Beliar. Gjør alle de quests du gidder der sør før du begynner å frigjøre byer; det tjener du på. Druidene kan du godt støtte samtidig med rebellene/ nomadene, men det blir vanskelig å kombinere dem med orker, ettersom de er bitre fiender.

 

Bernt K

Lenke til kommentar
Bestemt meg for å følge rebellene nå. Men vil inn i Ishtar, så må få 75% rep blant hashishis først. Men hvem er det som er rebellenes leder? Og er Adanos guden til Hashishins?

Jasså, du vil støtte rebellene, men samtidig ha 75% hos Hashishin? Vel, må vel si at nomadene er de du bør støtte, og da har jeg ikke funnet noen måte å komme fredelig inn i Ishtar. Vent til du har høy level og gå inn og slakt for fote!

Rebellenes leder? Utenfor Vengard er det nok Roland i Okara som er sjef. Egentlig er de rojalister, så du kan vel si at det er HM Rohbar (sp?)som er sjef. Det er vel bare druidene (og Shakyor i ørkenen) som har Adanos som gud direkte. Rebellene har Innos, og orkene og Hashishin har Beliar (fysjogfysj).

 

Bernt K

Hvordan kan man støtte nomadene da? Trodde de ba til Innos og dermed var alliert med rebellene. Men om man velger å støtte Adanos, hvordan kan det gå til om det kun er druidene som har han som gud? De er det jo svært få av, er jo ikke noe folkeslag som rebellene og orkene. Vil det si at du støtter enten rebellene, eller orkene/hashishins eller druidene?

Nomadene er "allierte" med rebellene, ja. Du støtter dem ved å gjøre quests for dem (det finnes noen gjenger med banditter, men dem slår du i hjel), og frigjøre byene sammen med dem. Adanos er vel mer gudenes "far", og kan ikke tilbes på samme måte som Innos og Beliar. Gjør alle de quests du gidder der sør før du begynner å frigjøre byer; det tjener du på. Druidene kan du godt støtte samtidig med rebellene/ nomadene, men det blir vanskelig å kombinere dem med orker, ettersom de er bitre fiender.

 

Bernt K

Betyr det at de som er dark/black mages er orker? Om Adanos er en av de tre veiene, hvordan går man da den veien? Er det water magene som tilber han og at man dermed gjør masse quest for dem? For man kan jo ikke se noe rep utenom rebels, orks, hashishins, nomads og Nordmar. Appropos, hvorfor står det rep i Nordmar, gjør jo ikke det i Myrtana eller Varant.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Betyr det at de som er dark/black mages er orker? Om Adanos er en av de tre veiene, hvordan går man da den veien? Er det water magene som tilber han og at man dermed gjør masse quest for dem? For man kan jo ikke se noe rep utenom rebels, orks, hashishins, nomads og Nordmar. Appropos, hvorfor står det rep i Nordmar, gjør jo ikke det i Myrtana eller Varant.

 

Takker for svar!

 

Det enkleste først: I Varant og Myrtana har du flere "factions"/ partier du kan få rep hos; orker, nomader, Hashishin, Mercenaries, rebels. I Nordmar er det bare mennesker du kan få rep hos; da de forskjellige klanene. Alle orkene du treffer der er fiendtlige okkesom. Derfor.

Dark/ black mages er ikke orker; de er Hashishin, men de tilber samme gud, Beliar, som orkene, og er allierte med dem. Unntaket er Xardas, som har sine egne mål som du finner ut når du kommer dit. Han er heller ikke Hashishi, men en gammel kjenning fra foregående spill i serien.

Det meste du kan oppnå ved å følge druidene/ water mages (som er Adanos' disipler) er såvidt jeg vet interessante magiske evner. Har ikke giddet å kjøre dette løpet fullt ut; er mer hack'n'slash.

 

Det finnes mange gode sider der ute; her f eks:

http://www.piranha-bytes.com/gothic1/index.php?lang=eng

Wikipedia har også en grei artikkel

Får ikke til å sjekke den her og nå, da jobben sperrer mot spillsider.

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
Betyr det at de som er dark/black mages er orker? Om Adanos er en av de tre veiene, hvordan går man da den veien? Er det water magene som tilber han og at man dermed gjør masse quest for dem? For man kan jo ikke se noe rep utenom rebels, orks, hashishins, nomads og Nordmar. Appropos, hvorfor står det rep i Nordmar, gjør jo ikke det i Myrtana eller Varant.

 

Takker for svar!

 

Det enkleste først: I Varant og Myrtana har du flere "factions"/ partier du kan få rep hos; orker, nomader, Hashishin, Mercenaries, rebels. I Nordmar er det bare mennesker du kan få rep hos; da de forskjellige klanene. Alle orkene du treffer der er fiendtlige okkesom. Derfor.

Dark/ black mages er ikke orker; de er Hashishin, men de tilber samme gud, Beliar, som orkene, og er allierte med dem. Unntaket er Xardas, som har sine egne mål som du finner ut når du kommer dit. Han er heller ikke Hashishi, men en gammel kjenning fra foregående spill i serien.

Det meste du kan oppnå ved å følge druidene/ water mages (som er Adanos' disipler) er såvidt jeg vet interessante magiske evner. Har ikke giddet å kjøre dette løpet fullt ut; er mer hack'n'slash.

 

Det finnes mange gode sider der ute; her f eks:

http://www.piranha-bytes.com/gothic1/index.php?lang=eng

Wikipedia har også en grei artikkel

Får ikke til å sjekke den her og nå, da jobben sperrer mot spillsider.

 

Bernt K

Takktakk, nå ble jeg litt mer opplyst:) Jeg bruker denne siden: http://guides.gamepressure.com/gothic3/guide.asp?ID=1474 en del, veldig oversiktelig og grei. Men der står det "the path of rebels", "the path of orcs" og the path of hashishins". Betyr det altså at du kan velge to forskjellige "path's" for å støtte Beliar, orkenes og hashishins? Har ikke giddi lest om de, da det vil ødelegge spillet for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...