Gå til innhold

Hvis du kunne velge noen å se live -hvem?


2ball_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tre band jeg kunne tenkt meg å se live:

 

Jurassic 5 (rap/hip-hop) er oppløst, men uansett. Har sett noen live-videoer på YouTube, og jeg får frysninger når jeg ser/hører de. Spesielt

. De lager musikk som lyser sjel og engasjement, i motsetning til andre rappere som bl.a. 50 Cent og Lil' Wayne der det som oftest dreier seg om penger, penger, penger og "hoes". Ekte rap uten bl.a. "autotune-piss", etter min mening.

 

The Roots (rap/hip-hop/funk) kan egentlig beskrives på samme måte som Jurassic 5. Nå har jeg nå vært på konsert med de her i Bergen i fjor (etter at jeg faktisk vant to billetter på NRJ.no etter mye frem og tilbake for å skaffe penger til billetter), men hadde elsket å se de igjen. De har en av verdens beste live-shows innenfor rap-sjangeren, og jeg kan gå så langt som å si at siste konserten jeg så av de, var "the best moment of my life". De har en utstråling og energi som få kan måle seg med, pluss trommesoloer, gitarsoloer og små innrykk med tuba-spilling. En rapgruppe som holder seg fint innenfor sjangeren, men samtidig bruker elementer fra andre sjangre.

er et lite eksempel.

 

Kasabian (electronica/rock/punk) er et britisk band som jeg ikke tror har vært i Norge ennå. Begynte å høre på de en gang i 2007 etter at jeg endelig fant ut at det var de som hadde kanonlåtene "Club Foot" og "Shoot the Runner" som jeg hadde hørt ofte, men aldri fanget opp navnet på. Hadde vært evig takknemlig om de faktisk tok en tur til Norge for å spille. De er et fantastisk band som vet å lage god musikk. Legger ved en YouTube-link fra en live-opptreden av "Club Foot".

 

Ble lei av å skrive nå. Har skrevet nok tror jeg. :)

 

Edit: Rettet noen slitsomme skrivefeil.

Endret av Skjoldal
Lenke til kommentar
Johnny Cash hadde vært supert! Sher med at de fleste gode musikerne er død ? :ermm:

 

Johnny Cash, Frank Sinatra, Louis Armstrong, Jim Reeves. :(

Nå er jeg riktignok litt for ung til å ha en teoretisk sjanse til å kunne se de fleste musikerne fra mellom 30- og 60-tallet, men ja.. Elsker den musikken.

Endret av Skjoldal
Lenke til kommentar

Får 3 store og 3 små ønsker for min oppfylt i starten av neste månden.

De store:

Faith No More

Nine Inch Nails

Kanye West(ikke på grunn av hans siste materiale, men på grunn av College Dropout, et av mine favorittalbum gjennom tidene)

De små:

Fleet Foxes

Oasis

Yeah Yeah Yeahs

 

Så etter dette så er egentlig de jeg store jeg veldig har lyst til å se enten døde eller oppløst(The Doors, Gluecifer og Jokke).

 

Men jo da gjenstår egentlig Radiohead, The Who, The Shins, The Roots(helst med Peedi på en eller annen måte) og Tool. Da kan jeg nesten dø lykkelig, NIN og FNM skaper nok glede i massevis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Kom til å tenke på denne tråden og fant ut jeg skulle komme med en litt oppdatert liste.

 

Fe jeg ønsker mest jeg kunne se live er for øyeblikket:

-Neil Young

-Slipknot

-Queen

-Nirvana

-Michael Jackson

-ACDC

-Kiss

-Jokke & Valentinerne

-Johnny Cash

-Satyricon

-Dimmu Borgir

-Kaizers Orchestra

-Bruce Springsteen

-System of a Down

 

Jeg avslutter listen der. Litt etter at den ble for lang.

 

Noen av de på listen har jeg ennå mulighet til å se live og alderen er det eneste som har holdt meg tilbake. tro meg når jeg sier jeg har vært bitter.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...