Gå til innhold

Dual core på Asus A8N32-SLI deluxe

Anbefalte innlegg

Heisann, så til min store glede at hovedkortet mitt Asus A8N32-SLI deluxe støttet Athlon 64 x2 og som det står på pakken: dual core CPU ready. Kjøpte meg en Athlon x2 6400+ og tenkte at det ville passe.. men socketen i hovedkortet er 939 og 6400+ er levert som socket AM2

Er det jeg som har bomma totalt eller kan man gjøre noe med dette? Finnes det noen Athlon x2 prosessorer med socket 939 i det hele tatt? :S

Forvirret! Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme hovedkort for ca 8-9 mnd siden og valgte å skifte ut hovedkort,ram og cpu.

Fant ut at prosessorene til Asus A8N32-SLI deluxe var dyre i forhold til nyere og bedre modeller.2GB med RAM fikk jeg også billig,bare rundt 400 kr tror jeg,

Anbefaler deg å gjøre det for å få en mer fremtidsrettet maskin.

Ikke værdt prisen rett og slett dessuten begynner det hovedkortet å bli gammelt.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Ahh okey... ja, blir vel nytt hk og ram da ja.. hvordan er AMDs dual core i forhold til intel sine egentlig? hvis jeg skal kjøpe nytt hk kan jeg jo bytte prosessor også hvis det er store forskjeller. Bruker pcen mest til gaming:)

Lenke til kommentar

AMD er generelt bedre på minne operasjoner (Lesing og skriving til RAM) i forhold til Intel sine.

Men Intel er raskere selv om de bruker "gammeldags" arkitektur på systemet sitt med at alle operasjoner må igjennom nordbrua.

Med andre ord, om du skal ha god ytelse så er det Intel som gjelder, og da lønner det seg å styre unna nForce baserte hovedkort da Nvidia ikke er god med minnekontrollere til Intel og byr på en masse problemer.

Intel P35 / P45 eller X38 / X48 baserte hovedkort fra Intel er derimot sikre valg som er stabile, raske og "solide" (Du kan mikse minne uten så mye problemer som man skulle tro)

Kan i allefall av egen erfaring anbefale ABIT IX38, men Gigabyte er også verdt å ta en kikk på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...