chsvee Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Kjøpte meg mye nytt PC-stash her om dagen for å få PCen til å kjøre AoE. Etter at jeg hadde satt inn alle komponentene, installert windows og installert standarddriverne tenkte jeg at jeg burde oppgradere skjermkortdriveren. Lastet ned de nyeste driverne jeg fant på nvidia.com og kjørte på. Etter reboot var alt jeg kunne velge mellom i oppløsninger 640x480 med 4-bits farger. Rullet tilbake driveren, og da virket alt igjen. Hva er det som gjør at jeg ikke kan kjøre de nyeste driverne? Specs: Gigtabyte GA-G31M hovedkort Intel Core 2 Duo 3ghz (klokka til 3.5) 2 GB RAM Asus GeForce 8800GT 512mb Tatung 32" TV som jeg bruker som PC-skjerm Jeg frykter at det kan ha noe med skjermen å gjøre, men det er bare så rart at det funker med de driverne som fulgte med skjermkortet (version 164.et-eller-annet fra desember 07) og ikke de nyeste fra nVidia (174.noe om jeg ikke tar feil). Har forsøkt flere ganger. Avinstallerer først de driverne som er installert og bruker Driver Sweeper til å fjerne restene. Rebooter, PCen finner skjermkortet og jeg installerer de nyeste driverne, rebooter og PCen starter i 640x480 4-bits modus. Setter pris på all hjelp. Takk. Lenke til kommentar
chsvee Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Prøvd Omega-driverene? Nope, laster de ned nå. Har prøvd forceware though og de funka like dårlig. EDIT: virker som om det er de siste Omega-driverne som er installert. De kom 27/12 2007. Skulle gjerne hatt nyere. Endret 4. juni 2008 av chsvee Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) etter Windows dukker opp med 640x480 og 4-bits farger, innstallerer du bare de nye driverne ENDA en gang. da skal det fungere.. har vært utfor dette på et par pc-er selv i det siste. Endret 5. juni 2008 av »frodo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå