Gå til innhold

Er det ingenting som er hellig lenger i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

Jeg skal svare på alle andre responser jeg har fått. Jeg skal bare avslutte min "relasjon" med denne Pricks først. Svar på andre poster kommer de nærmeste dagene. Jeg har alvorlig sykdom i min familie nå, så jeg er ganske opptatt for tiden. Det kan derfor gå litt tid før jeg får respondert til alle. Håper det er forståelig...

 

Prick(s)

 

Nå skal du få det siste svaret fra meg for all fremtid! Ikke bare er jeg drittlei av deg her inne, jeg er så innihampen luta lei av deg, at jeg kommer til å ignorere deg i alle tråder jeg kommer over deg og dine "en-setnings"-meninger i. Det gjelder for all fremtid! Når jeg går til det punktet at jeg velger å komplett ignorere en bruker, så legger jeg igjen en forklaring på hvorfor! Her kommer den og du trenger ikke å svare tilbake for min del:

 

Si meg, er du stokk dum eller er du kun medlem her for å få utløp for ditt sinne over verden og folk som ikke mener det samme som deg? "Du har tapt!" Hør på deg selv! Du høres ut som en 5-åring på en lekeplass! Jeg ignorerer ikke diskusjonen! Ta en titt i denne tråden, så begynner det kanskje å synke inn! Jeg prøver å ignorere DEG! Problemet er bare at du ikke klarer å ta et hint og holde kjeft! Du leser mine meninger som det passer deg og diskuterer med meg ut fra det du tror jeg mener. Selvfølgelig vil jeg ikke forlate en samtale med deg før jeg oppklarer hva jeg FAKTISK mener, i motsetning til det bildet du legger frem. Det mest patetiske er hvor "fornøyd" du er med deg selv over at noen faktisk gidder å svare deg. Har du ingen venner siden til og med negativ oppmerksomhet er god nok oppmerksomhet for deg?!?

 

La meg oppklare dine en-setnings påstander:

 

Bortsett fra deg selv kanskje? Jeg mener, siden du nekter å ta til deg andres argumenter, og heller angriper dem direkte i stedet.

 

"Den som sier det er det selv!" Wow! Har ikke hørt den siden barnehagen... Jeg tar i mot ANDRES argumenter (noe denne og mange andre tråder beviser). Jeg tar bare ikke dine "argumenter" (les: korte setninger). Du diskuterer ikke! Du skriver kort og lite utfyllende og det gjør du bevisst slik at det bare er du som angriper, mens andre må forsvare seg. Du holder deg på "det trygge" med å ikke komme med utfyllende meninger, mens andre ligger under angrep og skal forsvare seg fra dine korte og aggresive påstander om og om igjen. Det er en veldig ynkelig og ganske patetsik måte å "diskutere" på, men så er du tydeligvis ikke her for å diskutere, for den saks skyld. Hadde du heller brukt tiden på å forklare deg, utdype dine meninger, være åpen, ha en vennlig tone og vist at du er her for å faktisk DISKUTERE, istedet for å promotere deg selv, være bedreviter, arrogant og uten fylde i det du mener, så hadde jeg diskutert med deg! Det du tror, siden du går frem som du gjør, er at du bestandig står trygt og er "uovervinnelig" siden ingen kan ta deg på noe. Du gir INGENTING av deg selv! Du kun høster respons fra andre ved å komme med påstander uten å utdype dem. Det er umulig å diskutere med deg og det vet du! Hadde du hatt litt ryggrad, så hadde du kommet inn i diskusjonen med åpne og utdypede meninger. Isteden for, så driver du den samme oppførselen om og om igjen. Passiv aggresiv som faen! Når du får noe tilbake, så velger du ut det som passer deg, trekker ting ut av sammenhengen og angriper en setning av en hel dialog med dine egne "en-setnings" meninger. Helt håpløst og utrolig lite givende! Du er rett og slett kjedelig å forholde seg til! Arrogant og utrivelig er du også! Nei, andre har mer å tilby og derfor ønsker jeg å holde meg til dem. De sier det samme som deg, men de utfyller og diskuterer sine meninger. Det gjør ikke du!

 

For en som ikke gidder å bruke tid på meg, så bruker du jaggu mye tid på å skrive lange svar til meg

 

Du legger det frem som om du er stolt av det. Tro meg, det å prate med deg tar IKKE lang tid!

 

Da bør jo du gå foran med et godt eksempel og vise respekt, noe du ikke gjør.

 

Skal man ha respekt, må man vise det tilbake! Lærte ikke mamma'en din det? Du høster det du sår! Du har vært respektløs fra start til ende og det vet du selv. Derfor kaller jeg deg et Internett Troll! Du følger alle beskrivelser til punkt og prikke.

 

Nei, bevisbyrden hviler på den som påstår at Gud eksisterer.

 

Det er forskjell på påstand og tro!

 

Ateisme er ingenting. Ateisme er kun fravær av tro. Dermed er det ingenting å bygge den på

 

Hahahaha! Skulle tro dine standpunkter var matet til deg fra ingensteds! Hvorfor velger noen å ikke tro? Kommer det av seg selv eller ligger det en vurdering bak som underbygger ditt valg av ateisme?

 

Den må fortsatt kunne begrunnes.

 

Ovenfor deg? Må ikke valg av ateisme begrunnes? :D

 

Nei, ateismen er bare fravær av tro på Gud. Den sier ikke noe om hvorfor vedkommende ikke tror på Gud.

 

Oj! Her varierer det i forklaringer på Ateisme... Hvis noen ikke tror på noe, så ligger det en grunn der eller så er det fullstendig hjernedødt og uten mening... Det ligger en tanke/vurdering bak alt man gjør eller avstår fra å gjøre. Hva er din vurdering?!?!?

 

Din kunnskap om vitenskapelige teorier er tydeligvis ikke særlig god. Les dette, du:

 

Theory

A scientifically testable general principle or body of principles offered to explain observed phenomena. In scientific usage, a theory is distinct from a hypothesis (or conjecture) that is proposed to explain previously observed phenomena. For a hypothesis to rise to the level of theory, it must predict the existence of new phenomena that are subsequently observed. A theory can be overturned if new phenomena are observed that directly contradict the theory.

 

Det var hele å poenget mitt! Teorier er bygd på det vi vet nå! Hvem vet hva vi vet om 50 år. Hvor mange teorier er ikke blitt forkastet gjennom tidene. Tror du Big Bang er den eneste teorien som har "forklart/bevist" jordas oppstandelse. Det du må få inn i skallen din, er at jeg forkaster ikke Big Bang eller støtter Bibelen! Hvis du hadde vært litt mer opptatt av å dele meninger og dermed få med deg motpartens mening, istedet for å oppføre deg som en drittunge for å "vinne" diskusjoner med korte og avspisende setninger, så hadde du fått det med deg! Jeg begynner å skjønne hvor du bare bruker kort setninger. Du ramler jo helt av lasset med en gang noen skriver utfyllende. Du har ikke fått med det hverken poenget eller essensen av det meste jeg har sagt..

 

Fakta er bare data som støtter opp under vitenskapelige teorier. Det er teoriene som er det interessante:

 

Teoriene prøver å sette sammen et "bilde" bygd opp av fakta. Problemer er at det er mange fakta vi ikke har og det er mange teorier som forkastes etterhvert som vi finner ut mer. Det betyr ikke at Big Bang er en av dem, bare for å ha det sagt, men det betyr at vi endrer oss etterhvert som vi utvikler oss. Mennesket har så vidt begynt å utvikle seg når man ser den store sammenhengen (selv om du tydeligvis tror vi nesten sitter på toppen av kunnskapsfjellet).

 

Floskel. Dette er å gå i en intellektuell bankerott. Det er God of the Gaps. "Hvis vi ikke vet, må det ha vært Gud."

 

Hvem har sagt at det må ha vært Gud? Hvorfor er du så latterlig forutinntatt? Ditt hat mot religise begynner å overskygge din evne til å tolke et budskap! FÅ MED DEG DET JEG SIER FØR DU KOMMER MED DINE EN-SETNINGS UTTALELSER!!!!!!!!!!!

 

Nei, ateismen sier ingen verdens ting bortsett fra "tror ikke på Gud".

 

Hvis du ikke tror, så er det en grunn til det! Når vi først snakker om "intellektuell bankerott"...

 

Snakk for deg selv

 

Nok et kort og totalt meningsløst svar fra deg. Så orginalt og gjennomtenkt!

 

50-60 % av dine svar er: "Det er fakta", "fordi jeg sitter med fakta", "det er fakta", "andre er irrajonelle", "jeg har fakta" om og om igjen! Helt utrolig at du i det hele tatt er her! Du sitter jo med fakta, som andre har fortalt deg, på alt og viser det frem som om det er ditt eget. Hvorfor er du her? Du har jo alltid rett og du vet jo ALT! Hvorfor trenger du å være her? For å belære andre? Det må det være, for hva kan vi irrasjonelle og kunnskapsløse lære deg? Har du i det hele tatt en mening som er din egen? Nei, tro meg! Det er litt mer dybde i ting en dine en-setnings meninger og ting er litt mer kompliserte enn det dine "fakta-kilder" gir deg inntrykk av!

 

Sitter du med et inntrykk av at vi mennesker har kommet langt i vår utvikling?!? Vi kan ikke en gang ta livet av et virus uten å ødelegge kroppen i tillegg! Vi kan ikke en gang kurere kreft! Vi kan så vidt reise til andre planeter eller komme oss rundt på maskiner uten å forbrenne uendelig mengder drivstoff og samtidig forurense oss selv ihjel. Vi har ikke en gang kommet lenger enn at vi gir mennesker medisiner vi ikke en gang vet HVORFOR virker, vi bare vet AT de virker! Vi kriger og dreper over vår egen egoisme og arroganse! Vi skaper fred med krig! Vi skryter over vår viten, men vi vet nesten ingenting om vår egen hjerne og den funksjon! Vi tar innover oss det vi selv ønsker å se/høre, men samtidig sitter å påstår at "vi vet best"! Vi sitter å propper i oss mat i vesten, mens resten av verden sliter med sult og elendighet! Vi lønner folk som sparker på en ball med flere millioner i uka, mens de som tar vare på syke og redder liv, lever på luselønn! Vi kjemper for våre egne meninger, men skjønner ikke hvorfor andre gjør det samme! Vi bruker mer penger på våpen i verden, enn vi bruker på velferd! Vi brenner og hugger ned regnskogen, mens vi fraskriver oss problemet til andre! Jeg kunne fortsatt i det uendelige..

 

Joda, vi er tydeligvis kommet langt i vår forståelse av det vi har rundt oss og hvordan vi skal håndtere det. Vi tror vi vet mye, men ta en titt på verden og følgene av vår "utvikling" og "viten", så ser du hvor lite vi faktisk vet.

 

Vær snill å ikke sitt der å lat som at du er en representant for den "smarte og velutviklede" menneskerasen! Du kan ikke en gang oppføre deg eller snakke for deg, selv om du har lært å lese... Så langt har du kommet! Du leser om ting på internett og representerer det som om det er noe du selv har funnet ut. Du høster andres kunnskap og legger det frem som om det er din egen ved å prøve å virke smart. Hva med å si noe om HVORFOR du sier det du sier!

 

Det å finne ut noe, betyr ikke at man sitter med det ultimate svaret! Det er flere måter å angripe et problem/spørsmål på! Det er også forskjellige måter å håndtere viten på! Det er forskjell på å finne opp noe og beherske å bruke det! Vi kommer med "svaret" på ting hele tiden, mens vi endrer på det etterhvert som vi utvikler oss og finner ut mer! Vet du ikke at jo mer du finner ut, jo mer øker andelen på spørsmål som kommer frem? Tror du vi har kartlagt så mye av det vi har rundt oss? Vet du hvor mye av havet vi har utforsket? Vi finner enda stammer i jungelen som vi ikke visste eksisterte! Vi finner nye arter på kloden vår hele tiden! Vi har så vidt klart å komme oss til Mars!

 

Du tror at vi (og samtidig du, siden du leser om det) vet mye om vår klode og andre planeter?!? Våkn opp! Vi har funnet ut mye de siste hundre årene, men det betyr ikke at vi vet mye og at vi har kommet langt i utviklingen! Alt som er "høyteknologisk" og "stor kunnskap" i dag, er underholdende patetisk og lavmålt om 50-100 år! Slik har det alltid vært og slik kommer det til å fortsette... Ikke tro at du sitter på randen av menneskets topp i utvikling og forståelse av våre omgivelser. Den feilen har mange gjort før deg og forkastet andres meninger i troen på at "nå vet vi bedre". For alt du vet kan det du kaller fakta og idiotsikre teorier i dag, være avleggs om 50 år!

 

Ingenting tyder på at det er noe liv etter døden, derfor blir troen på et liv etter døden bare blind, irrasjonell tro. Men ateismen i seg selv sier ingenting om dette.

 

Ateismen sier altså ingenting om ingenting og kommer fra ingenting! Fantastisk! Hvem kom på den ideen og hvorfor?

 

Ball?

 

Stakkars! Er du forvirret? Prøv å les gjennom tråden, så skjønner du hvorfor! Rart at andre brukere kan skrive "ball" uten at du reagerer, men med en gang jeg gjør det, så er du der. Sier det kanskje noe om hvor lite du faktisk følger med i diskusjonen generelt?

 

Finpuss kunnskapen din, du:

 

Igjen, les hele innlegget! FÅ MED DEG HELTHETEN OG SKJØNN BUDSKAPET! Finpuss dine egne kunnskaper, du:

 

 

Les, les, les:

 

Sosialisering

 

Kommunikasjon

 

Arroganse

 

Hovmod

 

Bedreviter

 

Kverulant

 

Troll

 

Respekt

 

Projisering

 

Se litt igjennom det og prøv å se om du kjenner deg igjen, selv om du ikke fremstår som typen som tar kritikk, men heller snur det mot motparten for å slippe å forholde seg til sine egne negative sider... Du klarer til og med å tro at jeg sier hva jeg mener om deg for å slippe å diskutere med deg! :!:

 

Prøv å få det inn i erta di at jeg ikke ønsker å diskutere med deg FORDI du kun høster etter negativ personlig kritikk fremfor en vennlig diskusjon. Med andre ord, så hadde jeg lett kunnet diskutert med deg, i likhet med andre brukere som jeg diskuterer med nå, men det er et eller annet med DEG som gjør at det ikke er ønskelig og det er, TRO MEG, ikke din enorme kunnskap eller dine slagkraftige argumenter (det å være slagkraftig krever mer enn en setning)...

 

Jepp, jeg har svart deg til nå, men det er rett og slett for å prøve å få fred fra deg uten å måtte gjøre noe så latterlig som å ignorere deg. Det viser seg å være umulig! Er du virkelig så desperat etter å mate ditt eget ego at du pusher på til de ignorerer deg, for så å sitte der å tro at du er så dyktig å formulere deg og "vinne" diskusjoner at de flykter fra deg? Tror du virkelig innerst inne at jeg ønsker å overse deg fordi du har "overvunnet" meg? Er du virkelig så tett i hodet? Bare det at du legger frem provokasjoner og etterpå glorer over at du får respons, for deretter å bruke oppmerksomheten du får, mot den personen som reagerer, forteller bare for en patetisk drittunge du er.

 

Hvorfor legger du ut flere poster til en person som ikke ønsker å diskutere med deg? Vet du ikke at når du snakker til folk som om de ikke skjønner noenting og pålegger dem ting som de ikke mener eller vil stå inne for, så ønsker de å klare opp i det før de avlsutter sin samtale med deg? Hvis nei, så er du ikke glup nok til å se din egen rolle hvordan ting utvikler seg! Hvis ja, så bruker du det bevisst for å få oppmerksomhet. Da er du bare patetisk... Uansett, om du er lite glup eller bare patetisk, så vil jeg ikke kommunisere mer med deg! Når det eneste som nytter er å ignorere deg, så sier det litt om hvordan du fremstiller deg selv og hvor krampeaktig du higer etter oppmerksomhet slik som du holder på. Du svarer til og med på poster som jeg ikke har postet til deg, samtidig som du ikke har fått med deg helheten i posten. Det sier at du skumleser igjennom poster etter noe å angripe, kopierer en setning og lager et angrep med en setning. Wow, du er dyktig!

 

Kan jeg slippe å forholde meg mer til deg nå eller skal du fortsette å poste for å få oppmerksomhet? Ikke tolk de setningene som slutter med spørsmålstegn som noe du skal svare på! De er retoriske! Jeg forventer selvfølgelig en standard respons fra deg med utklipte setninger påfulgt av en-setnings-påstander der du prøver å kun virke underholdt av dette innlegget osv, men bortsett fra det, så håper jeg at du tar hintet og finner noen andre å plage. Jeg diskuterer jo akkurat de samme emnene som du tar opp med andre, men det er liksom ikke nok. Jeg må diskutere med DEG slik at DU kan VINNE, ikke sant? Jeg har jo sagt at du har vunnet! Er ikke det bra nok? Du har vunnet! Hurra! Ta med deg seieren og finn noen andre å "vinne" over... Lykke till

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal du få det siste svaret fra meg for all fremtid!

Hvor mange ganger skal du si det? :)

 

Jeg ignorerer ikke diskusjonen!

Jo, du gjør faktisk det. Du ignorerer folks argumenter, og begynner i stedet med personkarakteristikker.

 

Du holder deg på "det trygge" med å ikke komme med utfyllende meninger

Jeg kommer med "utfyllende meninger" når jeg selv ønsker det. Hvis du ønsker å komme med "utfyllende meninger", må du også finne deg i at folk påpeker feil i din argumentasjon uten å bikke over :)

 

Du legger det frem som om du er stolt av det. Tro meg, det å prate med deg tar IKKE lang tid!

Jeg nevner det fordi du ikke gjør som du selv sier. Du motsier altså deg selv også på dette området.

 

Skal man ha respekt, må man vise det tilbake!

Som sagt, da burde du ta ditt eget råd først.

 

Det er forskjell på påstand og tro!

Hva er poenget her? At du skal kunne fremsette ubegrunnede påstander for så å ikke forsvare dem fordi du skjuler deg bak "jammen det er jo tro"?

 

Hvorfor velger noen å ikke tro?

Det er ikke noe man VELGER.

 

Ovenfor deg?

Overfor alle.

 

Må ikke valg av ateisme begrunnes?

Man velger ikke ateisme.

 

Nei, ateismen er bare fravær av tro på Gud. Den sier ikke noe om hvorfor vedkommende ikke tror på Gud.

 

Oj! Her varierer det i forklaringer på Ateisme... Hvis noen ikke tror på noe, så ligger det en grunn der eller så er det fullstendig hjernedødt og uten mening... Det ligger en tanke/vurdering bak alt man gjør eller avstår fra å gjøre. Hva er din vurdering?!?!?

At det ligger en tanke/vurdering bak betyr ikke at ateismen i seg selv gir noen slik "tanke/vurdering". Du prøver deg på en stråmann her, men jeg kan bare gjenta det faktum at ateisme ikke sier noe om HVORFOR.

 

Det var hele å poenget mitt! Teorier er bygd på det vi vet nå!

Det du skrev var:

 

"Teorier er også forklaringer på de tingene vi ikke vet, men prøver å finne en forklaring på."

 

Nå endrer du plutselig standpunkt, er det så?

 

Hvem vet hva vi vet om 50 år. Hvor mange teorier er ikke blitt forkastet gjennom tidene.

Hvor mange VITENSKAPELIGE teorier er blitt forkastet?

 

Tror du Big Bang er den eneste teorien som har "forklart/bevist" jordas oppstandelse.

Big Bang er vel hvordan universet "ble til", ikke jorden som sådan. Og her glemmer du igjen hva en VITENSKAPELIG teori er. At noen har en vill teori som f.eks. "Gud gjorde det", gjør den ikke til en VITENSKAPELIG teori.

 

50-60 % av dine svar er: "Det er fakta", "fordi jeg sitter med fakta", "det er fakta", "andre er irrajonelle", "jeg har fakta" om og om igjen!

Nei, det er vel heller du som er veldig opptatt av å forkaste fakta med vilje.

 

Det er litt mer dybde i ting en dine en-setnings meninger og ting er litt mer kompliserte enn det dine "fakta-kilder" gir deg inntrykk av!

Det har ikke du klart å vise, da du stadig fortsetter å fremsette feilaktige påstander og personangrep :)

 

Du kan ikke en gang oppføre deg eller snakke for deg

Nå ser du deg i speilet igjen :lol:

 

Hva med å si noe om HVORFOR du sier det du sier!

Det gjør jeg da også. Det er bare du som får raserianfall når noen retter på faktafeilene du kommer med.

 

Det å finne ut noe, betyr ikke at man sitter med det ultimate svaret!

Hvem har sagt at noen sitter med "det ultimate svaret", bortsett fra religiøse fundamentalister?

 

Ikke tro at du sitter på randen av menneskets topp i utvikling og forståelse av våre omgivelser.

Hvem har sagt det?

 

For alt du vet kan det du kaller fakta og idiotsikre teorier i dag, være avleggs om 50 år!

Fakta er fakta. De forandrer seg ikke. Igjen anbefaler jeg deg å prøve å sette deg inn i ting litt bedre.

 

Ateismen sier altså ingenting om ingenting og kommer fra ingenting!

Ateismen sier ingenting om hvor ting kommer fra. Er dette et veldig vanskelig konsept?

 

selv om du ikke fremstår som typen som tar kritikk, men heller snur det mot motparten for å slippe å forholde seg til sine egne negative sider...

Du ser deg i speilet igjen :)

 

Prøv å få det inn i erta di at jeg ikke ønsker å diskutere med deg FORDI du kun høster etter negativ personlig kritikk fremfor en vennlig diskusjon.

Jøss, enda mer speiling. Eller projisering, om du vil :)

 

Bare det at du legger frem provokasjoner og etterpå glorer over at du får respons

Jeg "glorer" ikke over at jeg får respons. Jeg påpeker selvmotsigelsen din når du skriver utallige laaaaange innlegg bare for å fortelle at du ikke gidder å skrive svar til meg :lol:

 

Hvorfor legger du ut flere poster til en person som ikke ønsker å diskutere med deg?

Dette er et offentlig forum, og det kunne jo være at andre kommer forbi, leser innleggene dine, og faller for faktafeilene du fremsetter.

 

Du svarer til og med på poster som jeg ikke har postet til deg

Velkommen til offentlige fora. Hvis du vil ha private diskusjoner, så får du bruke private meldinger.

 

Kan jeg slippe å forholde meg mer til deg nå eller skal du fortsette å poste for å få oppmerksomhet?

Når det gjelder opperksomhetsbehov så kan man jo se på hvem som skriver laaaange innlegg om hvor slemme andre er :)

 

Jeg diskuterer jo akkurat de samme emnene som du tar opp med andre, men det er liksom ikke nok.

Du "diskuterer" ved å gjenta de samme faktafeilene om og om og om igjen. Da må du finne deg i at folk påpeker dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...