MysticoN Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei, jeg har i det siste vært på jakt etter en ny GPU, har selv sette på disse 2: Asus 9600 1GB Asus 9600 512 clocked men siden jeg har shuttle sendte jeg en mail til komplett for å spørre om jeg får plass og hva de anbefalte meg å gå for. Etter mye om og men fikk jeg endelig svar fra de: Hei. Det er en del utfordringer med dette dessverre. 1) Det er liten plass i denne PCen så det er ikke alle kort som passer fysisk 2) Det er dårlig luftgjennomstrømning så det blir for for varmt i PCen med et kraftig skjermkort 3) Strømforsyningen er ikke kraftig nok for å dra heftige skjermkort. Du kan prøve dette kortet som burde passe fysisk, men om strømforsyningen er stor nok og om det går pga. varmeutviklingen vet jeg dessverre ikke noe sikkert om: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345275 Mvh TG Kundesenter Komplett.no Jeg har selv sett for meg at når jeg først skal invistere i et skjermkort så vil jeg kjøpe noe som sparker litt fra seg. så Hva tror dere, vil jeg klarer å dra noen av disse kortene vist vi kun tenker på PSU? Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 vil si at ati 4850 som er 14 dager unna vil være perfekt for deg med tanke på pris spillytelse video plass strømforbruk og varmeutvikling Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 vil si at ati 4850 som er 14 dager unna vil være perfekt for deg med tanke på pris spillytelse video plass strømforbruk og varmeutvikling tar imot alle råd med åpne armer.. men stiller meg litt skeptisk til ATI. skal google det litt Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det vel kanskje snakk om 15W økt forbruk fra 8600GTS til 9600GT, men som sagt... Det er mer varmeutvikling og så var det plassen i kabinettet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Det vel kanskje snakk om 15W økt forbruk fra 8600GTS til 9600GT, men som sagt... Det er mer varmeutvikling og så var det plassen i kabinettet. har vel egentlig ikke store problemene med å skru opp viftene et hakk vist det skulle hjelpe. Hva hører at 8800 yter bedre enn 9600. stemmer dette? siden jeg bare kan glemme å få plass til et GTX kort, hva er "best" av GT og GTS, og hvor stor forskjell er det på de? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 8800GT yter noen hakk bedre enn 9600GT, ja. Her er en test av en del forskjellige nye kort, så du kan sammenlikne. Test. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 8800GT yter noen hakk bedre enn 9600GT, ja. Her er en test av en del forskjellige nye kort, så du kan sammenlikne. Test. takker for link. skal kose meg med den no. men er litt skeptisk på den PSU'en min, slev om det er en del som sier at shuttle psu'er er kjent for å takle mer enn andre. men 400w er no 400w. kanskje i venter et par uker til det radeon kortet kommer, og ser hvordan det blir. uansett så kommer nokk det sikkert til å påvirke prisene til å synke litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå