Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke karakterer fikk du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10. klasse, 2 termin (Vitnemål)

Norsk muntlig: 5

Norsk skriftlig: 5

Nynorsk: 5

Naturfag: 5

Naturfag eksamen: 5

KRL: 5

Samfunnsfag: 5

Engelsk muntlig: 4

Engelsk skriftlig: 4

Engelsk eksamen skriftlig: 4

Gym: 5

K&H: 6

Matte: 5

Tysk muntlig: 5

Tysk skriftlig: 5

Mat og helse: 5

Endret av Preppo999
Lenke til kommentar

Vitnemål 10. klasse.

Engelsk skriftlig: 5

Engelsk muntlig: 6

Engelsk eksamen muntlig: 6

Fransk: 6

K&H: 4

KRL: 6

Matte: 5

Matte eksamen skriftlig: 5

Mat og Helse: 4

Musikk: 5

Naturfag: 5

Norsk hovedmål skriftlig: 5

Norsk hovedmål muntlig: 5

Nårsk sidemål: Fritatt

Samfunnsfag: 6

I tillegg har jeg fått en 5-er i Vg1 matten med fagkode Matematikk 1t.

Må si meg veldig godt fornøyd! :)

Lenke til kommentar
På naturbruk, lærer du deg opp til å bli bonde, da?

Hva får du når du er ferdig med VGS? Fagbrev?

Hehe nei ikke akkurat :p

Naturbruk (VG1) og Fiske og fangst (VG2) er det jeg trenger for å gå teknisk fagskole (Skal bli styrman/kaptein whatever) :)

Man får vel fagbrev som fisker eller noe slikt ;)

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat noe skoleflink.. Menmen.

Avgangskarakter grunnskolen (10-trinn):

Engelsk skriftlig: 4

Engelsk muntlig: 4

Kunst og håndtverk: 3

KRL: 4

Gym: 4

Matematikk: 4

Musikk: 5

Naturfag: 4

Norsk sidemål, skriftlig: 4

Norsk muntlig: 4

Norsk hovedmål, skriftlig: 5

Samfunnsfag: 4

Tysk skriftlig: 2

Tysk muntlig: 3

Orden: God

Atferd: God

Lenke til kommentar
På naturbruk, lærer du deg opp til å bli bonde, da?

Hva får du når du er ferdig med VGS? Fagbrev?

Hehe nei ikke akkurat :p

Naturbruk (VG1) og Fiske og fangst (VG2) er det jeg trenger for å gå teknisk fagskole (Skal bli styrman/kaptein whatever) :)

Man får vel fagbrev som fisker eller noe slikt ;)

Tøft!! :D

Lenke til kommentar
2 i Samfunnsfag

Fine karakterer bortsett fra den, ja! :)

Men hvordan er det i hele tatt mulig å få 2 i samf 9klasse? :S Jeg leste ca. 20 min i uken, og 1t til hver prøve og det holdt som regel, det er ikke så mye som skal til vettu! Jeg vet ikke hvordan det er å komme inn på skoler der i distriktet, men dersom du sliter med å komme inn på noe, tror jeg å øke samfunsfagskarakteren vil være en gyllen mulighet for å få en plass på den aktuelle skolen du vil gå på.

EDIT: Var ikke meningen å ta en stygg tone med dette innlegget, bare så det er sagt.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
2 i Samfunnsfag

Men hvordan er det i hele tatt mulig å få 2 i samf 9klasse? :S Jeg leste ca. 20 min i uken, og 1t til hver prøve og fikk som oftest en toppkarakter, det er ikke så mye som skal til vettu! Jeg vet ikke hvordan det er å komme inn på skoler der i distriktet, men dersom du sliter med å komme inn på noe, tror jeg å øke samfunsfagskarakteren vil være en gyllen mulighet for å få en plass på den aktuelle skolen du vil gå på.

Det er fint mulig å få 2 i samfunnsfag på ungdomsskolen. Det skal ikke mer til enn at man ikke gidder å lese før en prøve, for eksempel, og man ellers ikke føler man har fått med seg de store linjene. Så det er kanskje ikke alle som tar ting like raskt som deg. Det var vel flere som fikk 2 i samfunnsfagklassen min også i 9.klasse.

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
2 i Samfunnsfag

Men hvordan er det i hele tatt mulig å få 2 i samf 9klasse? :S Jeg leste ca. 20 min i uken, og 1t til hver prøve og fikk som oftest en toppkarakter, det er ikke så mye som skal til vettu! Jeg vet ikke hvordan det er å komme inn på skoler der i distriktet, men dersom du sliter med å komme inn på noe, tror jeg å øke samfunsfagskarakteren vil være en gyllen mulighet for å få en plass på den aktuelle skolen du vil gå på.

Det er fint mulig å få 2 i samfunnsfag på ungdomsskolen. Det skal ikke mer til enn at man ikke gidder å lese før en prøve, for eksempel, og man ellers ikke føler man har fått med seg de store linjene. Så det er kanskje ikke alle som tar ting like raskt som deg. Det var vel flere som fikk 2 i samfunnsfagklassen min også i 9.klasse.

Samfunnsfag er et lett fag (for de fleste), du må være veldig god for i det hele tatt nå 2 i samfunnsfag, god i å suge (ikke ment til personen som fikk det, men du må nok jobbe mer med å opprettholde 2'eren i samfunnsfag enn å få det bedre :p).

Matte kan jeg godt skjønne, ikke alle som er "realfaglige" :).

Lenke til kommentar
Samfunnsfag er et lett fag (for de fleste), du må være veldig god for i det hele tatt nå 2 i samfunnsfag, god i å suge (ikke ment til personen som fikk det, men du må nok jobbe mer med å opprettholde 2'eren i samfunnsfag enn å få det bedre :p).

Personlig synes jeg samfunnsfag(geografi, samfunnsfag, historie osv..) er lette fag. Jeg begynte å lese til prøven noen dager før og fikk 6 på alle prøver. Ikke noe stress! Men hvis man lukker ørene og ellers ikke gidder å lese til prøvene, og du blir testet i den russiske revolusjon, skjønner jeg veldig godt at man kan havne på 2.

Lenke til kommentar

SP karaktere Vg2 Kulde- Varmepumpe Teknikk:

Engelsk: 4

Samfunnsfag: 4

Norsk muntlig: 5

Norsk skriftlig: 5

Elektro: 4

Prosjekt Til fordypning: 3

Kulde-Varmepumpe Teknikk: 5

EKSAMEN Kulde-V Teknikk: 5

Fravær 3 d, 3 t

Orden: 0

Atferd: 0

Gidder rett å slett ikke ta med Karakterene og fraværet fra Vg1, siden det er så ganske, ganske mange hakk ned. For å si det sånn, jeg likte dette skole-året, skjerpa meg vanvittig mye og fikk lærlingplass :)

Min lille dagens skryt :w00t:

Det er ikke nødvenig å lese til en prøva dersom du følger med i timen da :)

Det kommer absolutt helt ann på hvilket fag/skole du går på. Funka ikke bare å følge med i timene på Vg2 Kulde-Varmepumpe Teknikk. Utrolig stort pensum, føler meg egentlig grønn enda...

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg samfunnsfag(geografi, samfunnsfag, historie osv..) er lette fag. Jeg begynte å lese til prøven noen dager før og fikk 6 på alle prøver. Ikke noe stress! Men hvis man lukker ørene og ellers ikke gidder å lese til prøvene, og du blir testet i den russiske revolusjon, skjønner jeg veldig godt at man kan havne på 2.

Kan ok stemme, jeg mener at samfunnsfag, geografi, historie, religion er ganske opplagte fag. Følger du med i nyheter, ser litt på Discovery og National Geographic oppnår du bedre enn en 2er. Bruke mer energi på å holde for ørene for å opprettholde 2eren :p.

Bruker man sunn fornuft er det ikke umulig å få 6er i alle disse (lette) fagene :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...