Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke karakterer fikk du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herregud, og jeg trodde jeg var flink! Litt artig at mange av dere son har kjempegode karakterer kun har 4 i gym :p hehe

Ja, det er vel mange som sitter på rumpa for å få de gode karakterene. Men jeg opplever faktisk vel så mange som både gjør det bra i gym og i samfunns-/real-/språkfag. Innbiler meg at kombinasjonen mye aktivitet på fritiden og jevn lekselesing gir de beste karakterene. Tviler på at det er sunt å sitte inne og lese lekser hele dagen.

Lenke til kommentar
Siden det uansett kommer snakk om det, tenkte jeg at jeg uansett kunne lage en slik tråd. Hvilke karakterer fikk du på kortet ditt? Samme hvilken klasse du går i.

Mine:

Går i 10. klasse.

6 i musikk og samfunnsfag.

4 i mat og helse og gym.

5 i resten.

Snitt: 5.

Fikk seks 5'ere og fem 4'ere, snittet ble vel 4.54. Helt fornøyd egentlig

Lenke til kommentar

Det er så kjipt å tenke på at læreren har så mye å si for hvilke karakterer man får. Jeg for min del har vært uheldig mange ganger og fått lærere som rett og slett ikke gir 6, som alltid finner noe de kan trekke ned på. Kjedlig å tenke på når man vil inn på studier som er vanskelige å komme inn på, og som man selv vet at man hadde kommet inn på dersom alle lærene var like snille/strenge.

Økonomi og informasjonsbehandling er et eksempel, der jeg fikk en drittlærer som alltid fant små pirkefeil å trekke ned på, selv om det ikke hadde betydning for svaret. Når jeg da så at andre elever i andre klasser fikk 6 - ere på prøver og i standpunkt av andre lærere, ble jeg skikkelig forbanna. Besvarelsene var dårligere enn mine(mer å "trekke" ned på.) Når jeg hadde i bed.øk i VK1, fikk jeg en annen lærer, og fikk 6 på alle prøver, og det er også et vanskeligere fag enn øk.inf (sykt lett fag.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest member-97590

Går/gikk i 10.

Sam.Fag: 5

Norsk bokmål: 5

Engelsk skriftlig: 5

Engelsk muntlig: 5

KRL: 5

Norsk nynorsk: 4

Mat og helse: 4

Gym: 4

Nat og miljø: 4

K&H: 4

Matte: 3

Eksamen muntlig, matte: 4

Eksamen skriftlig, engelsk: 4

Lenke til kommentar

Siden jeg gikk VKII serviceelektronikk fikk jeg ikke tallkarakterer. Det eneste som står om dette skoleåret på kompetansebeviset/vitnemålet er om vi besto året eller ikke. Er ikke ført fravær engang. :) Men vi fikk slengt med et vedlegg, så vi har noe å vise frem. Der står alle store oppgaver og fagområder vi var innom, og en karkater (IB, B eller MB). Skal ikke liste opp hva jeg har fått karakter i, men karakterene lyder: MB, MB, B, B, MB, B, B, B, MB, MB, MB, MB. Og enda fikk jeg bare B på vitnemålet. :hmm:

EDIT: Så nå at vi faktisk har et punkt på dette vedlegget som heter "Personlige egenskaper". Har ikke tenkt til å skrive hva jeg fikk karakter på, men legger ut karakterene. Skalaen er ikke 1-6, men 1-4. Det jeg fikk var: 4, 3, 4, 4, 4, 3, 4, 3, 3, 4.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Mine standpunktkarakterer: IKT-serivcefag

Norsk muntlig: 6

Norsk skriftlig: 5

Engelsk: 5

Sam. fag: 3

Kroppsøvning: 4

Bruker og driftstøtte: 5

Drift og vedlikehold: 5

Virksomhetstøtte: 5

Prosjekt til fordypning: 6

Lenke til kommentar

9. trinn ungdomsskolen:

Atferd: G

Engelsk: 5

Engelsk Muntlig: 4+

Kunst og håndverk: 5

KRL: 4

Kroppsøving: 4+

Matte: 5

Mat og helse: 5

Musikk: 4+

Naturfag: 5

Norsk hovedmål: 5

Norsk sidemål: 5+

Orden: G

Samfunnsfag: 4 (Jeg går sannsynligvis opp til 5 etter klaging!)

Spansk: 3+

Snitt: 4,43

Fornøyd med snittet, men målet var 4,5 for denne terminen. Jeg får 4,5 om jeg klager og går opp i samfunnsfag (mener dette er veldig sannsynlig, les min egen tråd for dette hvis du lurer på mer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...