Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Automatisk Bilbelte (Elektrisk)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt en del på dette en stund nå men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for og få noen ''der oppe'' til og høre på meg, så jeg bestemte meg for og lage en post her så flere ser ide'en min så kanskje noen en dag bruker denne måten.

Nå har jeg lagt 2 bilder, ikke særlig bra men det viser hvordan det fungerer.

Her er det første slik belte er når døren lukkes.

http://img76.imageshack.us/my.php?image=bilbeltezw7.jpg Men når den åpnest igjen så er den slik:

http://img71.imageshack.us/my.php?image=bilbelte2bq1.jpg

Så vi har automatisk bilbelte på oss hver gang vi setter oss inn i bilen og lukker døren.. Og når vi åpner den igjen så sklir den på den svarte linjen (Noen slags skinner) til den røde flekken, og når vi lukker den så sklir den til den blåe..

Det må så klart gå an og ta den av på vanlig måte (Slik som vi tar den av i dag)i tilfelle bilen havner under vann så kan du bare klipse den av.

Hadde ikke det kommet til og reddet maaange liv i året?

Vist det er noe dere ikke forstår så kan dere bare spøre. Skal lage nye og bedre bilder senere, vist det viser seg og være interesse blant dette.

Raymond Torp Eide

Endret av Raytee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vektsensor i setet?

Uansett. Den tanken der er allerede i bruk i USA. Godt mulig de er i bruk andre steder også men det er der eg har sett dem.

Personlig ville eg nok bli irritert på de. Foretrekker heller at bilen ikke starter om ikke alle har belte på.

Lenke til kommentar

Fiffig løsning, dog tror jeg vektsensor i seter (alle) og startsperre hadde vært enklere å gjennomføre og en mindre inngripen i måten bilers interiør designes. Skjønt idiotene der ute hadde vel bare kappet av festet på setebeltet og hatt det permanent i "låsen" da, så ingen løsninger er vel perfekte :tease:

Lenke til kommentar
Eller bare ha en liten duppetings i beltet som gjør at bilen ikke starter før du har festet beltet.

Eller bare ta på seg beltet på vanlig måte helt frivillig uten noen unødvendige tulleinnretninger som bare er til pest og plage.

Fiffig løsning, dog tror jeg vektsensor i seter (alle) og startsperre hadde vært enklere å gjennomføre og en mindre inngripen i måten bilers interiør designes.

Dette finnes jo allerede i flere biler med slike bliknende lys og alarm når man ikke har på belte. Dette er fryktelig irriterende når bilen blir noen år og vektsensoren blir ødelagt slik at det kommer både lyd og lys selv om det er ingen som sitter i setet. Å koble dette til startsperren gjør det vel ikke noe særlig bedre?

Det eneste som kan gjøre dette til en enda dummere ide er vel å ha en alkolås i tillegg som etter noen år slår ut på folk som har vært tørrlagt i flere tiår.

Endret av kjent bruker
Lenke til kommentar

Som noen sier så kunne det hadde vært bedre med ''Ikkestartførbilbelteerpå'' bil xD Men det er litt vrient vist du må legge ned ett sete for og få plass til 1 sykel eks..

Jeg tror det kunne vært bedre med måten min.

Lenke til kommentar

Sånne hylende alarmer o.l. når du ikke tar på setebeltet er i flere av lastebilene på jobb.

Mange tar bare å knipser i beltet, og har det bak ryggen.

Hvorfor klarer ikke folk å bruke 2 sec på å ta på seg beltet?

Uansett hvor ofte jeg må inn og utav bilen, og hvor nær neste plass er, så tar jeg på meg beltet.

Tar meg 2 sec å ta det på.

Tar me flere uker/måneder å bli normal igjen om jeg skulle krasje kraftig uten bilbelte.

Lenke til kommentar
om bilen ikke starter som i innlegg to. er det bare å kjøpe et ekstra belte og klippe det av og sette den greia ned i låsen... -.-

Selvføgelig vil det ALLTID finnes en eller annen måte å komme unna på, men jeg er rimelig sikker på det ville hjulpet en del. For det første er det ikke det at folk flest syntes det er så forferdelig forjævlig å ha på beltet. Jeg tror heller det som oftest er en "slurvefeil", som denne teknikken jeg nevnte, fort ville gjort noe med. Sikkert noen tøffinger som ville gjort som du nevnte og, såklart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hvorfor lage slike begrensninger? De som absolutt ikke vil bruke belte ville uansett ha funnet en vei utenom.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...