Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB og BMW, men Audi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye bull her nå. Ikke heng dere opp i en enkelt test, den var kun ment som et eksempel. Det er veldig mange andre tester som gir det samme resultatet. Det er det som teller. Og svaret vet dere nå: Audi er best! Hehe.

--Locomotion for the people - brought to you by the premium auto car maker - Audi--

Lenke til kommentar
Har hatt 3 audier i familien en 94, 02 og 04 og de alle bærer av samme symtomer:

-deksler som detter av intriør

-skrangler(spesiellt avant=stasjonsvogn)

-understyrer

-94 modellen RUSTER

Hva har dette med saken å gjøre, da?

De som har hatt MB og BMW og andre merker kan også skrive om skavanker, men det er da ikke det vi snakker om?? :hrm:

Lenke til kommentar

Bil er alltid crap å diskutere, akkurat som Xbox Vs Ps.. Delte meninger, og fanboy gutter som skriker rundt seg med engang det kommer argumenter mot demmes favoritt merke.

Men her er min mening, og det har ingenting med MB å gjøre - siden jeg ikke har kjørt 2 km i en ny MB engang :)

Har brukt mange timer og mil i en 2007 BMW 520 d og Akkurat samme i 2008 Audi A4 2.0 TDi (/A6 bare på prøvekjøring over en natt).

Det er absolutt ingen tvil om hvordan bil som var best å kjøre, for meg var det ikke et vanskelig valg! BMW er utrolig deilig å kjøre, absolutt herlig!! RWD er fremdeles det lille ekstra når det kommer til kjøreglede, desverre for meg. Er selv en stor Audi Entusiast :)

Hadde hatt utrolig gode timer i Audien, og kunne aldri tenkt meg å kjøpe en BMW framfor en Audi. Men dette handler om personlige "følelser"/synspunkt. Personlig syntes jeg Audien (A4) er mye penere enn BMW sin 3-serie. Men nå kommer vell den nye generasjonen 3-serie til neste år? Eller var det 2 år til? - så da får vi jo se hva som skjer på den fronten. 5-serien syntes jeg er utrolig pen, kansje penere enn Audi sin A6 serie. Da snakker jeg om Sedan utgavene, siden jeg ikke syntes BMW er så flinke med Touring! Men igjen, dette er jo personlig smak! Men en ting skal Audi ha, elsker de nye LED-lyktene de har!!

Ser fram til å teste nye C-klassen snart, tror det blir en fin opplevelse. BMW og MB har vært premium merker ganske så lenge nå, og Audi er ganske ny i klassen i forhold til de 2. Syns Audi har klart seg utrolig bra, og at de gjør mye riktig.

Selv om jeg er Audi entusiast som sakt tidligere, finnes det utrolig mye fint i BMW og MB. Kjøregleden er vell det eneste jeg savner i den nye Audien (A4) Quattro blir aldri det samme som RWD :)

Edit: Litt OT. Men når vi snakker om kjøreegenskaper, må jeg si at Honda er utrolig mye bedre å kjøre enn Audi. Nye Honda Accord var det nærmeste jeg har kommet RWD i en FWD bil. Utrolig, egentlig vanvittig herlig bil når det kommer til kjøreegenskaper/glede!

Endret av Julelys
Lenke til kommentar
Har hatt 3 audier i familien en 94, 02 og 04 og de alle bærer av samme symtomer:

-deksler som detter av intriør

-skrangler(spesiellt avant=stasjonsvogn)

-understyrer

-94 modellen RUSTER

Står en 1999 modell 5-serien nede i garasjen ved siden av bilen min. Bakluken har haugevis med rust. Er også litt på panseret i det ene hjørnet. Ikke relatert til stensprut......

Topgear testet forresten den nye A6`en når den hadde premiere, og de mente den overgikk 5-serien og E-klassen.

Min mening er at MB er kjedelig, BMW er sporty, Audi er det rimelige alternativet som nå er minst like bra. Dog begynner også Audi å henge seg på trenden med utstyrslister ut av ville Niagara.

Har egentlig BMW Norge klart å komme på banen med 3 års garanti, eller har de fortsatt 2 år?

0701_a%202007_bmw_3_series_touring%202.jpg

Hjelp!! Syns noen virkeligt at dette ser fint ut?

Hehe. Nei det kan jeg aldri tenke meg. Tenker litt "billig japaner" når jeg ser den bakenden?

Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som synes denne bakenden er pen?

Audi_Q7_450%20bak5073.jpg

Hehe. Eksteriørt er Q7 parkert fullstendig av den nye X5`en. Skulle jeg hatt suv i den størrelsen hadde jeg garantert valgt X5.

Kan forsåvidt trekke frem en pen bakende:

amg.jpg

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siterer fra siste Bil:

Audi A4 Avant 2.0TDI:

Førermiljø:

"Nær fullkomment. Meget delikat, oversiktlig og funksjonelt"

Komfort:

"Best i test på både kjørekomfort og sittekomfort"

BMW 320DA Tuuring:

Førermiljø:

"Enkelt, funksjonelt og oversiktlig, men litt kjedelig"

Komfort:

"Fullt ut akseptabel balanse mellom sportslighet og kjørekomfort. Noe støy"

Audi vinner forøvrig testen mot BMW, Merce og Alfa Romeo, noe som selvfølgelig ikke er uventet for det premium bilmerket bilen tilhører.

At trådstarter prøver seg på å definere Audi som noe annent enn en premiumbil får meg til å le av guttungen. Tenker han fikk litt å tenke på nå.

At Audi slår alle konkurrenter i A4-klassen får meg til å trekke fram det bredeste av det brede smilet.

--C3PO--

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det virkelig noen som synes denne bakenden er pen?

Audi_Q7_450%20bak5073.jpg

Ja. Den bakenden der overgår de fleste fra BMW/MB spør du meg. Men andre som er finere igjen såklart.

Kan forsåvidt trekke frem en pen bakende:

amg.jpg

Du skal trekke frem en fin bakende, og så viser du til den DER? Huff, nei der er jeg langt fra enig med deg.

C3PO sier mye klokt :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Bare å søke på (blant annet) top gear survey, for så å se hvor MB havner. Jeg har selv nå en audi a6 og en a8.

Jeg har hatt flere BMWer og MBer, men kvalitetsmessig synes jeg Audi per dags dato ligger langt foran. Selv om enkelte BMWer kan være mer morro å kjøre.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Hvis det er noen som er teit, så er det deg.

Har jeg sagt at BMW ikke er gode biler?

Jeg har sagt at byggekvaliteten på de ikke er like god som på de Audiene jeg har hatt (mot de BMWene jeg har hatt).

Det er MB som er den horrible når det gjelder byggekvalitet, et eller annet sted langs MB sitt liv bestemte deg seg for at byggekvalitet ikke er nødvendig lenger, noe som er jævla synd med tanke på hvor god bilene kunne ha vært.

|Edit|Bilmerket jeg egentlig har vært mest fornøyd med er Lexus.

Men etter en lite hyggelig opplevelse på glattisen med bakhjulstrekk så gikk jeg tilbake til quatrobiler. Selv om det faktum at jeg faktisk kjørte en lexus sikkert er eneste grunnen til at jeg forsatt er her.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...