Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB og BMW, men Audi?

Anbefalte innlegg

"For man kan vel sammenligne en A6 med en 5-serie?"

Jeg vil påstå at de fleste som har noenlunde greie på bil vil vite at A6 og 5-serie er biler som konkurrerer med hverandre. Samme som A4 og 3-serie, A8 og 7-serie osv. osv.

Det er ingen som rakker ned på deg - det reageres derimot på argumentene du bruker. Argumenter som f.eks at en A6 er "fullstendig overlegen" en 5-serie pga. Quattro. Et tips til deg er å gjøre et par sekunders research (det er det du bruker på å google deg frem til at BMW faktisk har xDrive) før du legger ut om hvor fullstendig overlegne ting er. En ting er at du kanskje synes utseendet til A6 er overlegent 5-serie, men da bør du i så fall spesifisere at du kun uttaler deg om det og ikke andre ting. Har du forresten kjørt E60/61 og nye A6?

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at de fleste som har noenlunde greie på bil vil vite at A6 og 5-serie er biler som konkurrerer med hverandre. Samme som A4 og 3-serie, A8 og 7-serie osv. osv.

Det er ingen som rakker ned på deg - det reageres derimot på argumentene du bruker. Argumenter som f.eks at en A6 er "fullstendig overlegen" en 5-serie pga. Quattro. Et tips til deg er å gjøre et par sekunders research (det er det du bruker på å google deg frem til at BMW faktisk har xDrive) før du legger ut om hvor fullstendig overlegne ting er.

Hvem har egentlig sagt at jeg har så veldig greie på bil?

Jeg har vertfall aldri sagt det.

Argumenter?

Har ikke sagt at jeg liker Audi FORDE den har Quatro. Dessuten sp skrev jeg også i forrige post at jeg hadde uansett valgt en Audi fremfor en BMW av disse bilene som ble nevnt.

Jeg mener at en Audi er overlegen rett og slett forde bare liker bilen bedre. Vanskelig og forklare.

Trenger ikke å argumentere noe mer enn det...

Lenke til kommentar

Det er ingen som rakker ned på deg - det reageres derimot på argumentene du bruker. Argumenter som f.eks at en A6 er "fullstendig overlegen" en 5-serie pga. Quattro. Et tips til deg er å gjøre et par sekunders research (det er det du bruker på å google deg frem til at BMW faktisk har xDrive) før du legger ut om hvor fullstendig overlegne ting er.

Argumenter?

Har ikke sagt at jeg liker Audi FORDE den har Quatro. Dessuten sp skrev jeg også i forrige post at jeg hadde uansett valgt en Audi fremfor en BMW av disse bilene som ble nevnt.

Jeg mener at en Audi er overlegen rett og slett forde bare liker bilen bedre. Vanskelig og forklare.

Hvor mange mil har du har kjørt nye A6 og E60/61?

Lenke til kommentar

Argumenter?

Hvor mange mil har du har kjørt nye A6 og E60/61?

Hva "E61/60" står for vet jeg ikke men det har sikkert noe med modelltypen å gjøre....?

Uansett, jeg har kjørt en 2007 modell A6 Allroad og likte den bedre enn bilen til søskenbarnet mitt som er en 2006 mod. BMW 525i.

Hvor mange mil jeg har kjørt har jeg dessverre ikke talt, men har blitt noen timer i dem begge ja...

Uansett, så har vel ikke dette noe med saken å gjøre har det vel?

Jeg har alikevel sterkere følelser for Audi i den klassen vi snakker om her.

Hadde jeg ikke treng så mye plass og kunne klart meg med en mindre bil i type Golf-størrelse, så ville jeg nok godt for en BMW 323/325 fremfor enn Audi A3 med samme motoreffekt. Rett og slett for at jeg synes 3-serien er tøffere rent utseendemessig.

Prisen for en 323/325 er også overkommelig og kanskje også en mulighet rent økonomisk, hvis plassen ikke hadde vert avgjørende.

Men en BMW 3-serie blir nok uansett for liten for meg.

Lenke til kommentar
OK, jeg trodde en stund at du ikke hadde kjørt noen av bilene. Jeg vil dog si at det er mer naturlig å sammenligne A4 mot 3-serie, ikke A3.

Uansett... BMW 3-serie er også tøffere enn en A4.

Så nettopp på BMW sin hjemmeside, at man får en BMW 325i med M-sport pakke og skinninteriør ++ for rundt 550.000 kr. (sikkert rimeligere hvis man drar til en butikk og spør om rabatter. Selv 5% rabatt av en slik sum blir litt.

Synes ikke det er så veldig gal pris jeg da egentlig.... men det hjelper jo lite så lenge man ikke får bedre plass enn dette for den summen.

Lenke til kommentar
Freebird: Grunnen til at jeg liker Audi interiøret bedre enn de andre kan ha noe med at jeg elsker aluminiums-interiør, og dette er det veldig mye av i Audi. Men detm er vel kanskje mer smak og behag. Jeg syns likevel at Audi interiøret er finere enn de andre når det kommer til utseende, plassering av div detaljer og slikt.

Bmw kommer på en fin andreplass, mens Mecedes syns jeg ser helt forferdelig ut. Hadde det vært aluminium hadde det vært bedre. Det eneste fine med interiøret på den Mercen er pedalene.

BMW sitt interiør (nå har jeg bare sittet og kjørt i en 5-serie) har litt billig følelse. Plastikken føles ikke like solid og gjennomført som den er i de fleste Audi-er.

Lenke til kommentar
Ja, Audi har helt klart best byggkvalitetet interiørmessig av de tre.

Det er mulig at noen Audier har bedre interiørfinish enn tilsvarende MB, men S-klasse har bedre finish enn A8. Synes ellers ikke at E-klasse sitt interiør står noe tilbake for A6 sitt. Heller ikke BMW 5-serie E60 sitt interiør i faceliftversjon står noe tilbake.

MB CLS har jo klassens beste interiør (da snakker jeg om øvre mellomklasse).

Lenke til kommentar

A6'en jeg kjører er for all del IKKE fremtung eller treig. Syns det er en av de vakrere bilene for å være ærlig. Utenom nye C5. Dog, kunne ikke tenkt meg en.

A6'en er utstyrt med 3.0tdi. Skal selges, tho.

Lenke til kommentar
Audi 4 Life. Det er sikkert en grunn til at de bruker Audi som ran biler, hørte nettopp at de brukte en A6 på et drap og/eller pengesak eller noe for 15 min siden. Munk ranet brukte de Audi, ligger sikkert en grunn bak dette.

Hovedgrunnen er nok at man kan ha stor motor uten at bilen ser ut som en Zonda. Er ikke alle som ser forskjell på en a6 og en s6, evt rs6.

Lenke til kommentar

Overgangene mellom MB, BMW og Audi dreier seg mer om tradisjoner og stiler enn om forskjell på teknologi, kvalitet og finish. Audi har FWD, javisst. Det har Jaguar også på en modell. Ingen sier at Jaguar har fått svekket status av den grunn. Dette med status styres av folks oppfatninger mer enn av bilenes kvaliteter.

Lenke til kommentar
Det kunne like gjerne vært en M3, M5 eller en AMG-versjon av C eller E-klasse. Forskjellen er at det er mange fler Audier av disse typene i landet. Mulig de er lettere å stjele?

AMG og M5 har vært benyttet til ran i hvert fall én gang, synes jeg å huske.

Lenke til kommentar
Overgangene mellom MB, BMW og Audi dreier seg mer om tradisjoner og stiler enn om forskjell på teknologi, kvalitet og finish. Audi har FWD, javisst. Det har Jaguar også på en modell. Ingen sier at Jaguar har fått svekket status av den grunn. Dette med status styres av folks oppfatninger mer enn av bilenes kvaliteter.

Så enig.. så enig...

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Nja, X-type, som er basert på forrige generasjon Mondeo, har vel ikke akkurat høynet prestisjen for merket.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...