AncientLooper Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Som tittelen sier lurer jeg på om hvilket hovedkort jeg skal kjøpe for mitt første PC-bygg prosjekt. De jeg ser på er: XFX nForce 790i Ultra SLI eller Asus Rampage Formula Jeg har lest litt om at 790i Ultra SLI ikke er "Plug and Play (Tweake i BIOS før boot)" og synes det er dumt at det bare tar DDR3... En anmeldelse på Asus Rampage Forumla sa forresten at det bare bruker DDR2, men jeg har hært at X48 brikkesettet tar DDR3? Noen som vet noe om dette? Jeg ser etter en stabil PC til gaming. Pris er gjerne noe jeg vil ha litt ned... Jeg har tenkt litt på SLI, men nå kommer jo snart GTX280/260 ut, og med de kortene blir vel ikke SLI svært nødvendig for dagens spill? Så kan jeg jo alltid ty til CrossFire også? (Støtter Rapage CrossFire?) Takker for tips på forhånd! Lenke til kommentar
War Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Kjøp intel brikkesett! Om du ikke skal ha 2 skjermkort. Det finnes ikke tvil en gang nForce er dårlige saker, sliter med 4 gig minne på 790i nå og alle vennene mine med intelbrikkesett har 0,0 problemer. Endret 4. juni 2008 av War Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Kjøp intel brikkesett! Om du ikke skal ha 2 skjermkort.Det finnes ikke tvil en gang nForce er dårlige saker, sliter med 4 gig minne på 790i nå og alle vennene mine med intelbrikkesett har 0,0 problemer. Ok... Dersom jeg ikke gidder å vente til GT200 hvilket skjermkort burde jeg velge? 2x 3870X2 eller 1x 9800GX2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå