Gå til innhold

Over Klokking av Amd athlon 900Mhz

Thomas22

Anbefalte innlegg

Jeg har en athlon 900 som jeg tenkte og klokke....

har lest hvordan man gjør det, men få rden ikke opp i mere enn 1008(da er den stabil.temp på 57)Den booter i 1080 men vil ikke starte windows!!! Hva er galt?

Har hørt at andre klokker en 900 til 1100+..

Har:K7T Turbo (Via kti133a)

Amd athlon 900Mhz

256 mb ram

Geforce 2mx 32mb

Western 40 Gb

Trenger hjelp :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har cpu vifte som støtter 1,5 ghz + 2 kabinettvifter(en ut og en inn)me den vil jo ikke boote på 1080 den burde jo det!!!

har jeg gått riktig frem i prosessen?

Kan noen gi meg svar på hvordan jeg burde gå fram!!

har lest alt som står på overklokking.no!!!!

(hva med bus)100/133

HJELP !!!!

hilsen thomas

Lenke til kommentar

Jeg har en duron 900@1400. Det går ann å steke egg på den og jeg bruker kabinettet som bakerovn en gang i blandt. Pc en starter og booter i windows.(Windows er et generelt dårlig os og anbefales ikke) Det går helt greit, bare man ikke lar prosessoren jobbe og passer på å skru av pc'en etter 5 minutter

Lenke til kommentar

Ok!!!

Men jeg vill gjerne at noen skulle fortelle meg hvordan men gjorde det.. ikke hva di hadde selv.!!!!

Jeg gjør da som alle andre har jeg hørt og last men hva er galt hos meg når det ikke virker ???

Tar jeg multiplier opp går cpu hastighet ned (9,5 får jeg 679)(10 får jeg 5**) og da står slight adjust på 110... har jeg den på defult får jeg 1008 men ikke mere!!!!!!! kan noe fortelle meg grunnen til det??

Lenke til kommentar

Du trenger bedre kjøling, (eller prosessoren må bli kaldere på andre måter.) Da kan du skru opp spenningen til prosessoren(viss det er mulig på hovedkortet). Dette anbefales ikke uten å ha god nok kjøling.

Det er også forskjeller på prosessorer, selv om de selges som den samme. Noen er heldigere enn andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...