Gå til innhold

Får ikke spilt av 3GP-filer

Anbefalte innlegg

Jeg får følgende feilmld. når jeg forsøker å spille av en videosnutt jeg har tatt opp med mobilen (W610) i WMP:

"A codec is required to play this file. To determine if this codec is available to download from the Web, click Web Help."

Når jeg da klikker på Web Help, så kommer denne teksten på MS sin WMP Error Message Help side:

"You've encountered error message C00D10D1 while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.

Codec is missing

Windows Media Player cannot play the file (or cannot play either the audio or video portion of the file) because the Sorenson H.263.1 (s263) codec is not installed on your computer.

The missing codec might be available to download from the Internet. To search for the Sorenson H.263.1 (s263) codec, see WMPlugins.com."

Så klikker jeg meg videre til WMPlugins, og følgende melding:

" The codec you are missing is not available for download from this site. You might be able to find it on another site by searching the Web for "s263" (this is the WaveFormat or FourCC identifier of the codec)."

Jeg har forsøkt å bruke både WinAmp, Media Player Classic og flere. Har laste ned og inst. 3ivx MPEG-4 5.0.2 og 3ivx D4 4.5.1, men ingenting fungerer.... Har noen et godt forslag til løsning så setter jeg pris på det !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VLC Player pleier å ta det meste. Ellers bør et søk på h.263 codec gi deg en del treff.

Det er vel litt der problemet ligger kanskje.... Jeg får altfor mange treff, og jeg aner ikke hva jeg egentlig skal se etter.

VLC ville heller ikke spille de, men nå har jeg forsøkt Nokia Mediaplayer eller noe sånt, og DEN spilte av uten å "krangle med meg" med en gang.

Med andre ord så er saken i og for seg løst, men takk for kjappe svar uansett :yes: !

PS !

Syntes nå uansett at det er litt merkelig at det skal være SÅ klønete å få spilt av et format som begynner å bli vanlig (og vanligere blir det etterhvert som kvaliteten på video-opptakene på mobiler blir bedre og bedre.....).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...