steininho Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 jeg har et radeon 9700 pro og asus a7v8x hovedkort og kjører win xp. problemet mitt er at jeg får blåskjerm (helt blå, uten tekst) og maskinen fryser når jeg spiller spill (fifa2003, sim city 4, praetorians). hadde problemer med restarting og frysing (uten blåskjerm) før også (som oftest når jeg spilte half-life), men det forsvant etter at jeg satte opp volten på agp porten (står på 1,7 eller 1,8 nå). noen som har vært borti noe lignende? og har en løsning? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Dette er et kjent problem med 9700-pro og Via 400 chipset. Den eneste løsningen er faktisk det du har gjort, å sette opp AGP-spenningen. Noen annen vet jeg ikke om. Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 em, har du koblet til strømmen på kortet? Mulig du har litt liten PSU... Da klarer den ikke å gi nok strøm... Commanders Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hadde han ikke hatt sterk nok PSU, så hadde det ikke hjulpet å sette opp voltage på kortet. Dette er nok bare et spesifikt VIA-problem. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hadde han ikke hatt sterk nok PSU, så hadde det ikke hjulpet å sette opp voltage på kortet. Dette er nok bare et spesifikt VIA-problem. Kort etter at Kt 400 traff markedet ble det sluppet ut nye drivere fra VIA. Har dere prøvd dem? muligens fikser vell disse problemet Lenke til kommentar
steininho Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 har de nyeste via og ati drivere.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.. alt virket liksom så mye bedre etter at jeg satte opp volten.. men så var det ikke bra alikevel.. er det forresten skadelig eller no å sette opp volten? kan alltids sette den opp ett hakk eller to til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå