Gå til innhold

BK: Død løvetann

Con

Anbefalte innlegg

Har kjøpt mitt første speilrefleks. Nikon D60.

Er ganske fersk på området, og trenger noen "pekere" i riktig retning.

Ett av mine første bilder fra da jeg var ute og testet kameraet. Har endtret kontrast, lysstyrke, og størrelse.

003ia1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fint hvis du legger ved EXIF (bildeinformasjon)

her ser det nesten ut som om du har brukt automodus på kameraet, kan det stemme?

denne typen bilde tror jeg ville gjort seg bedre manuelt, med så stor blender som mulig, her mistet jeg liksom blomsten litt i bakgrunnen, det jeg får øye på er ikke noen blomst, men en masse grå steiner.

komposisjonen er vel ikke det jeg syns var den mest spennende, men godt mulig det hadde funket med mindre dybdeskarphet

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så er jeg ikke helt sikker på hva kameraet sto på når jeg tok dette bildet.. Jeg knipset i vei, og prøvde ut det meste:)

Hvordan får jeg større blender? Og mindre dybdeskarphet?

Totalt nabb her:)

Lenke til kommentar

Dette er veldig bra for en som nettopp har begynt å leke seg! :)

Du har oppnådd en veldig fin linje i den døde løvetannen som beveger seg ut fra hjørnet og inn mot senter. Fargene er litt "døde", men i dette motivet passer det seg fantastisk bra! Blomsten og veksten har også død farge, men mot den nesten monotone bakgrunnen blir det en virkelig kontrast mellom de to.

Bildet virker å være noe overeksponert, men det passer også veldig godt her i mine øyne.

Det enste jeg vil kicke på er at du skulle dyttet vekk bladet øverst, eventuelt revet det vekk. Det ødelegger litt.

Dette bildet skal du være stolt over, print det i A3 og ram det inn. Så har du et minne om ett av dine første bilder, og ett meget godt et, at that!

:)

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så er jeg ikke helt sikker på hva kameraet sto på når jeg tok dette bildet.. Jeg knipset i vei, og prøvde ut det meste:)

Hvordan får jeg større blender? Og mindre dybdeskarphet?

Totalt nabb her:)

blenderen er oppgitt i F/ et tall, f.eks f/2,8 eller f/5,6 desto lavere tall, destor større er blenderåpningen, og desto mindre blir dybdeskarpheteten

er ikke kjent med nikon, så akkurat hvordan du gjør det på ditt kamera må noen andre svare på, evnt. kan du jo sjekke manualen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...