Howard Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 VIA lanserer KT400A I løpet av kort tid vil vi se hovedkort basert på VIA KT400A-brikkesettet på markedet. Vi tar en nærmere titt på spesifikasjoner og ytelse for dagens lansering fra VIA. Bør man oppgradere? Les artikkelen her. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg hadde ventet meg et AMD Hammer brikkesett. Men men, tja, da kan man stille seg hover spørsmålet Howard: "Er ATi Radeon problemet løst?" Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Gleder meg til å se ytelsen på S-ATA jeg, håper det lever opp til forventningene. En Western Digital S-ATA disk som kjører på 10.000RPM burde kunne klare å dra litt ut av den bussen der. *krysse fingrene og håpe* Men den store drømmen er PCI-X 2.0 eller PCI Express..burde komme om ikke lenge. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Oppgradere; men ikke til VIA. Jeg har USBF110 240075up.exe largePageMinimum.reg q260233_W2K_SP2_x86_en.EXE swff2qfe1.exe VIAHyperion4in1v4.45.exe IDE Filter Driver VIAHyperion4in1v4.46.exe Blå skjermer , IRQ, m/mykje meir HEILT OPPE I HALSEN Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nå har VIA offisielt annonsert VIA KT400A chipsettet og rett i kjølvannet kommer det første reviewet fra www.amdmb.com http://www.amdmb.com/article-display.php?A...ID=228&PageID=1 Jeg har ikke lest det enda, men tror ikke det er noen grunn til å oppgradere fra mitt Asus A7N8X Deluxe hovedkort Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Her er den offisielle annonseringen fra VIA (det gikk inn an å redigere forrige post) http://www.via.com.tw/en/Digital%20Library...30310KT400A.jsp Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 interessant, det med lyddelen til via kt400a (som sngivelig blir bedre enn soundstorm), har kt400 selv og det eneste som mangler på kortet er firewire, ellers er kortet meget bra (har ikke testet onboard lyd da, kjører high-end kortet soundblaster 128) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Her er det i gang : Tech Report has posted a review of the VIA KT400A chipset. It looks to be better performance, but hopefully it wasn't juiced up like the KT400 chipset I got from them. None of the KT400 boards were able to match the demo board performance. http://www.amdzone.com/#1 :lol: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Etter å ha lest en del rewievs virker Kt400A som en forbedring fra Kt400, men ikke noe must for verken kt400 brukere en Nforce2 brukere. Vinner på en del syntetiske benchmarks vs Nforce2(og tar alltid Viakt400), mens i "ekte" ytelsestester er ofte Nforce2 et bittelite hakk foran. Dette kan tyde på at Viakt400A fortsatt er litt umodent, og ytelsen kan bli bedre med nye drivere, og med et bedre kort en referasne kortet til Viak400A. Den største fordelen er kansje lavere pris en Nforce2(pga bland annet single ram kanal). Men jevt over ikke noe jeg i dag ville ventet på i forhold til Nforce2(som er ute i mer modene kort med færre eventuelle bugs), men heller noe jeg ville vurdert når det kommer gode 400A kort til norge med en god pris. Så veldig ytelsesøkning med den integrerte S-ata kontrolleren ville jeg ikke forventet meg. Er få hardisker som i dag overfører noe mer en 60Mb/s(og da også medregnet scsi disker), er en grunn til at de fleste hardisker fortsatt bruker ATA100Mb/s. Men er selvfølgelig flott med de tynne, lange kablene. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 P@rm@nn skrev:Så veldig ytelsesøkning med den integrerte S-ata kontrolleren ville jeg ikke forventet meg. Er få hardisker som i dag overfører noe mer en 60Mb/s(og da også medregnet scsi disker), er en grunn til at de fleste hardisker fortsatt bruker ATA100Mb/s. Men er selvfølgelig flott med de tynne, lange kablene Så enig, så enig! Sv. OG desto mindre "PCB-en" har å dra på, desto lettere er det å den til å SWINGE Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nå har det dukket opp KT400A tester hos www.legionhardware.com og www.hardocp.com Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nå har det dukket opp KT400A tester hos www.legionhardware.com og www.hardocp.com ja, personlig syns jeg The Tech Report sin var bedre. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er få hardisker som i dag overfører noe mer en 60Mb/s(og da også medregnet scsi disker) Jeg har over 100 MB/S med min U160 disk jeg. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er få hardisker som i dag overfører noe mer en 60Mb/s(og da også medregnet scsi disker) Jeg har over 100 MB/S med min U160 disk jeg. Det er vel da med en 15K disk? Raskeste disk til s-ata er som kjent Wd 10k rpm disk, og denne ligger nokk ikke i denne ligaen. Tror nokk desverre det er lenge til vi ser 15K s-ata dikser, for ikke å snakke om til ide (om det noen gang kommer). Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 interessant, det med lyddelen til via kt400a (som sngivelig blir bedre enn soundstorm), har kt400 selv og det eneste som mangler på kortet er firewire, ellers er kortet meget bra (har ikke testet onboard lyd da, kjører high-end kortet soundblaster 128) Jeg har dette kortet og lyden imponerer meg. Har hittil brukt Soundblaster Live 1024 kjøpt i år 2000, men min første reaksjon er at det integrerte lydkortet er bedre. Ellers så det greit internet update av bios, dual bios, kan stille busen på rammen individuelt. AMDturbo XP2000+/2x256DDRTwinmos/GIGABYTE GA-7VAX/Gforce4MX440 64DDR/dårlig skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå