H.M Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg sitter med en MacBook pro som jeg tar med meg her og der. Hjemme har jeg en liten server som jeg kontakter ved bruk av RDC (Remote Desktop). Jeg har også NetLimiter som fordeler upload og downloadhastighet til de forskjellige tingene jeg bruker. Mitt problem, however, er at jeg vil sette av down- og uploadkapasitet slik at det ikke går DRITSEINT for RDC-økten når jeg skal administrere boksen. Er det noen som har lyktes med dette? Vær så snill å send meg et svar..only working solutions will suffice Server: Win XP pro SP2 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Siden det går så seint med RDC så antar jeg at du bruker FTP,Bittorent eller annen grådig TCP trafkk? Enten kan du bruke en avansert QOS løsning i ruter til å gi høy prioritet til RDC eller du kan legge inn en maks download\upload limit i FTP,Bittorrent klientene eller hva du nå bruker. Tviler på at Netlimiter kan kontrollere RDP sånn uten videre men jeg skal ikke si det sikkert siden jeg ikke bruker det selv. Edit:Med Netlimiter 2 pro ser det ut til at du kan prioritere RDC Endret 4. juni 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
H.M Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Siden det går så seint med RDC så antar jeg at du bruker FTP,Bittorent eller annen grådig TCP trafkk? Jepp uTorrent drar masse juice ja Enten kan du bruke en avansert QOS løsning i ruter til å gi høy prioritet til RDC eller du kan legge inn en maks download\upload limit i FTP,Bittorrent klientene eller hva du nå bruker.Tviler på at Netlimiter kan kontrollere RDP sånn uten videre men jeg skal ikke si det sikkert siden jeg ikke bruker det selv. Edit:Med Netlimiter 2 pro ser det ut til at du kan prioritere RDC "Med Netlimiter 2 pro ser det ut til at du kan prioritere RDC" Tenker du da på GRANT-muligheten? Grei nok den, men hva heter det jeg skal grante? Finner ikke oppgaven som hverken RDC eller terminal service. INgenting jeg ser kan ledes til rdc. Ruter har jeg ikke akkurat nå. En kompis tok med seg ruteren, så nå er jeg rett på nett. Vet at det er litt risky, men det får bare være. Blir ruter senere Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 http://www.netlimiter.com/featurelist.php Ut i fra denne tabellen skal Remote administration være mulig.. Lenke til kommentar
H.M Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Tror jeg fant svaret selv. Jeg fant noe under oppføringen SVCHOST.EXE Klikket meg nedover i trestrukturen og fant 0.0.0.0:3389 RDC bruker jo port 3389 så jeg vil tro at det var den. Satte av litt juice på GRANT-muligheten der så får vi se hva som skjer Endret 12. juni 2008 av strangelman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå