Obi von Knobi Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvordan kan jeg finne ut hvor mye energi jeg bruker for å kaste en basketball på to kg 5,4 meter langt? Det haster, jeg skal ha eksamen i morgen. På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
TehMaxIce Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Er dette ungdomsskolen eller videregående? Det kommer an på utgangsvinkelen. Den "optimale" utgangsvinkelen er på 45 grader (klarer du å vise dette er det et pluss) Hvis du tenker deg ballens utgangsretning, og utgangsfart, kan denne dekomponeres i horisontal og vertikal retning. Her kan du regne med de 4 formlene vi har ved konstant akselerasjon. Prøv å sette opp formler for hver av de to retningene. Du vet jo hvor langt ballen skal gå, tiden vil være den samme. Hjalp det noe? Hvis du går i ungdomsskolen er jeg litt usikker på hvordan du skal gjøre dette. Spør mer hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Det ble nok litt for avansert, så jeg tror jeg dropper det Jeg går på undomsskolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå