Gå til innhold

Reklamasjon uten min tillatelse

Anbefalte innlegg

Hei :new_woot:

Jeg lurer på om det er lov til å henge opp plakater av andre uten at de har spurt dem først? Er det mulig å kreve penger for dette?

Saken er at jeg tok noen kornfimasjon bilder i et firma, og nå har dette firmaet lagt ut bilder av meg på deres hjemmesiden. I tilleg har de også hengt opp plakater i mitt nærområde. Jeg har aldri godtat dette og jeg liker det heller ikke. Kan jeg da kreve penger for dette eller kreve at de fjerner det?

Endret av jonna123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, tok den nå :)

Men dette er jo vanlig hos fotografer, de tar bilder og stiller de ut i butikklokalene, på nettsider eller i publikasjoner som reklamerer for fotografen. Jeg regner med du godtok dette i forbindelse med avtalen du hadde med fotograf. Er vel en typisk "små skrift på kontrakten" -sak ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Aha, tok den nå :)

Men dette er jo vanlig hos fotografer, de tar bilder og stiller de ut i butikklokalene, på nettsider eller i publikasjoner som reklamerer for fotografen. Jeg regner med du godtok dette i forbindelse med avtalen du hadde med fotograf. Er vel en typisk "små skrift på kontrakten" -sak ;)

Dette er vel vanlig prosedyre hos fotografer at de kan bruke bildene for å promotere seg selv.

Dette står som regel i betingelsene hos fotografen og man samtykker når man stiller seg foran kameraet. Man trenger ikke skrive under på noe.

Lenke til kommentar

Har trådstarter hørt eller lest noe om at de hadde lov da? De kan vel ikke bare bruke bildene til reklame uten å si det eller skrive det noen plass. Man må vel bli informert om det uansett da, hvis ikke er det dårlig gjort av firmaet/fotografen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...