mateogold Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Om alle brukere her som har Mobilt Internett tar testen på http://www.hardware.no/artikler/test_nettl...n_din_her/36487 og legger inn resultater her, kanskje vi får ett bilde over hva som er best på ulike steder. Om mulig få med: Opperatør: Telenor, Netcom, ICE eller annet Teknologi: GPRS,EDGE,UMTS,HSDPA,EVDO osv. Type modem: USB, PCMCIA, WLAN etc. Sted: By, Gate/bydel ol. Tid: Tid og dato målig tatt Resultat: Ditt ping resultat er: 83 ms Din nedlastingshastighet er: 154 kbit/sekund. Din opplastingshastighet er: 346 kbit/sekund. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Opperatør: Telenor Teknologi: UMTS Type modem: USB Sted: Clarion Hotel Gardermoen Tid: 4/6/08 Resultat: Ditt ping resultat er: 82 ms Din nedlastingshastighet er: 153 kbit/sekund. Din opplastingshastighet er: 357 kbit/sekund. Hmmm... Vanligvis har jeg HSDPA med 2-3Mbps ned her... Kanskje de har blokert meg fra HSDPA pga. ekstremt forbruk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723123 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg tror ikke disse resultatene er så pålitelige, særlig fra utlandet. Her er mine: Fra en MacBook Pro og Safari på arbeid, tilknyttet via fast internett:Opperatør: Verizon BusinessTeknologi: Multiple T-3sType modem: EthernetSted: Foster City, CA, USATid: 4. juni 2008, 12:30 PDTResultat: Ditt ping resultat er: 0 msNedlastingshastighet er: 263 kbit/sekund. (Hos speedtest.net, >20Mbps)Oplastingshastighet er: ??? kbit/sekund. (Resultatene ble ikke vist) Med samme maskin, tilknyttet via Bluetooth DUN til en Nokia N95:Opperatør: AT&T WirelessTeknologi: HSDPAType modem: Bluetooth DUNSted: Foster City, CA, USATid: 4. juni 2008, 12:40 PDTResultat: Ditt ping resultat er: 0 msNedlastingshastighet er: 621 kbit/sekund. (Hos speedtest.net, varierer mellom 1-2 Mbps)Opplastingshastighet er: ??? kbit/sekund. (Resultatene ble ikke vist) Med andre ord fikk jeg bedre resultater via mobiltelefonen min enn via fast internett-tilknytning på arbeid! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Den testen der er mildt sagt totalt upålitelig. -KJ Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Den testen der er mildt sagt totalt upålitelig. -KJ digi.no's Speedometer bruker være veldig påliteling da vi får heller bruke den da: http://www.digi.no/php/speedometer/ Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 digi.no's Speedometer bruker være veldig påliteling da Den er LANGT fra pålitelig. Mer pålitelig en HW kanskje... Sitter på 16000/700 fra telenor... og bare for å sette det i perspektiv hvor dårlige og missvisende disse testene er tok jeg en liten testrunde nå HW.no: 569/714 digi.no: 3046/669 Itavisen.no: 2736/744 Til slutt kjørte jeg speedtest.net: Nei hold dere til speedtest.net folkens. De norske alternativene er jo rett og slett tragikomiske! Fullstendig ubrukelig. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Opperatør: Telenor (Kveld og Helg) Teknologi: HSDPA (detter ned til UTMS så fort det ikke er aktivitet fra nettleseren) Type modem: USB Sted: Askim (sentralt), Østfold Tid: 07.08.2008 Resultat: Speedtest.net 1688kb/s ned, 347kb/s opp Itavisen.no 1547kb/s ned, 361kb/s opp Hw.no 432kb/s ned, 368kb/s opp Endret 7. juni 2008 av Mr. Bridger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå