Gå til innhold

Hva kalles dette kameraet?


Anbefalte innlegg

Tenkte dette var det rette stedet å spørre om dette :)

 

Jeg lurte bare på hva man kalte et kamera som "fremkaller" bildet med en gang man tar det. Tror bildene kommer ut i et ganske lite format med en hvit ramme. Har også sett på filmer at man må vifte med bildet for at det skal tørke.

 

Hvis noen klarer å forstå hva jeg mener, hadde det var hyggelig om dere kunne vist meg noen eksempler og hva prisene ligger på.

 

Mvh. Øyvind

Endret av escoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehem..

 

Det riktigste er å kalle det "instant-film", "Polaroid" er en merkevare laget av produsenten med samme navn,

 

Det finnes flere produsenter selv om Polaroid bestemmer seg for å fase det ut. FujiFilm har lenge levert instant film av høy kvalitet. I mine øyne er det et glimrende tidspunkt for å kjøpe alt fra NPC filmbacks for vanlige SLR, mellomformat o.l. til gi-bortpriser.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I mine øyne er det et glimrende tidspunkt for å kjøpe alt fra NPC filmbacks for vanlige SLR, mellomformat o.l. til gi-bortpriser.

 

Filmbacks for SLR, betyr det at man kan få ut et bilde på stedet ved bruk av SLR?

 

Tydeligvis, men hvor får man kjøpt det i disse dager til Canon SLR's?

Endret av Schnellshooter
Lenke til kommentar

Dyr moro vil jeg si, men det er kanskje verdt det. God optikk og Instant Film er ikke noen dum ide, men bildene blir jo bittesmå.

 

Men det som er mye mer interessant er bakstykke til Holga. Jepp, jeg skrev Holga. Det finnes nemlig å få tak i nå. Det er jo den absolutt perfekte partner til Instant film. Jeg ønsker meg en Holga Polaroid. Jeg har faktisk ikke vært så fascinert av et toy-cam som etter at jeg leste om det for et par dager siden på en amerikansk side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...