Hellbuster Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Er vel ganske noob innenfor overklokking, hadde vært greit hvis en snill person hadde tatt meg under sine vinger og ledet eg til en maximal overklokking Jeg har 5 vifter i en aerocool ammo kasse. her er to bilder fra speedfan og dxdiag. hadde nettop spillt crysis på "nesten" full grafikk i en time eller to, så cpu'en er overaskende høy? edit: tokk et bilde i Everest home dition også, det viser at cpu'en er på 32 grader :S ville tro den på 32 er mer sannsynelig en den på 64, for den holder seg der, mens 32 går litt opp og ned. jeg har jo også ekstremt med kjøling er dette noen vits i å overklokke? har kanskje tengt å skafffe meg 64 bit vista, kan PC-en ta det? mvh Hellbuster Endret 4. juni 2008 av Hellbuster Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Om du har mer enn 2Gb minne kan det være greit med 64-bits OS. Overklokking av AMD X2 6000+ gir sjeldent mer enn 6-9 % ekstra ytelse, så om du ikke har peiling, la det være. Om du har litt peiling, og kan resette bios etc. Sett opp volten med 0.1 eller der omkring (OBS! setter du opp mye mer er det fare for å ødelegge den!) RAM-volt rundt 2.2-2.3 La multiplier stå, og øk "HT clock" eller tilsvarende i bios med 3-5MHz. Starter PCen, ville jeg kjørt stresstest av CPU i 20-30 min før jeg prøvde med nye 3-5MHz. Får du feil på en kortere stresstest, må du stille ned med 1MHz og kjøre ny stresstest. Den kjører du til du får feil, eller 5-6 timer ++. Viktig å ha program som sjekker temp på CPU mens du holder på med dette. Blir temp for varm, kan du igjen ødelegge CPU. Du vil sannsynligvis ende opp et sted mellom 210-220 i klokkehastighet fra utgangspunktet på 200. Om du gjør det fordi det er artig ser jeg hvorfor du skal prøve. Er det for å øke ytelsen, ville jeg gitt faen. Edit: VIKTIG at du ikke starter med overklokking om du ikke vet hvordan du skal resette bios om maskinen ikke starter! Endret 5. juni 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
Hellbuster Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 OK, takk. hvis ikke noe vil gi noen "stor" forandring i ytelse gir jeg faen, men tror jeg skaffer meg 64 bit vista (vet du om denne PC-en kan ta det?). Hva med skjermkortet? Nvidia 8600 GTS 256 mb. stod noen steder at man kunne klokke det ganske bra, men når jeg prøver med nTune eller Powerstrip så spretter bare o"overklokkingen" tilbake til orginalt når jeg trykker apply!? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 vet du om denne PC-en kan ta det?. Enhver pc fra dette årtusenet kan Lenke til kommentar
Hellbuster Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 vet du om denne PC-en kan ta det?. Enhver pc fra dette årtusenet kan Ok, takker. Kan mye rart, men dette emnet har jeg aldri gått inn på før xD Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Bare en tanke, hvorfor har du 2.3v på CPU? jeg har aldri tørt mer enn 1.8v Og 0v på 3.3 railen, tror kansje du kan prøve å skaffe en nyere versjon av everest og se om det fremdeles er det samme. Endret 5. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
Hellbuster Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Bare en tanke, hvorfor har du 2.3v på CPU? jeg har aldri tørt mer enn 1.8v Og 0v på 3.3 railen, tror kansje du kan prøve å skaffe en nyere versjon av everest og se om det fremdeles er det samme. hvorfor det er 2.3 volt på cpu'en må du ikke spørre meg om, har ikke rør noen ting (enda). tror det er meningen Det er en oppgradert verson av pcstyling.no sin blacktrixx som ble kåret til best i test på hjemmepc.no hvis det sier deg noe XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå