TuxFlux Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Jeg har fått et aldeles så lite problem, som jeg har googlet og googlet men jeg har ikke funnet noe konkret svar. Jeg har en PC med følgende hardware: Mammakort: ASUS P5E CPU: Intel Core 2 Duo E6750 RAM: Geil 800 Mhz Ultra 4-4-4-2 GFX: XFX 8800 GTS 320 MB HD: 2 Samsung Spinpoint og 1 Seagate Barracuda SATA Lyd: X-Fi Xtremegamer Optisk: NEC AD 7173A IDE Jeg kjører Vista 64 bits Home Premium. Jeg har nettop kjøpt 2 nye harddisker siden de jeg hadde begynte å bli gamle. Dette er det eneste av hardware som har vært byttet i "nyere" tid. I dag skulle jeg installere Unreal Tournament 1 bare for moro skyld. Greit å ha noe å leke med. Spiller ikke så veldig mye på PCen lenger. Når jeg først gjør det, så går det enten i Trackmania Nations eller WoW. Disse har jeg spilt uten problemer den siste tiden og har heller ikke opplevd noe ustabilitet i dag. Alle temperaturer i systemet er normale. Jeg har Unreal på en ISO fil. Jeg mounter ISO filen i Daemon Tools, og kjører installen. Cirka 95% inn så fucker installeren opp. Jaja tenker jeg. Sikkert korrupt image. Så prøver jeg Bioshock. Samme metode. CRC error på CRC error. Jeg får ignoret disse errorene, og spillet installeres. Men jeg får ikke kjørt det. Ok.. jeg drar frem BF2 som jeg har på original DVD. Samme problemet her. Jeg merker at blodet begynner å koke. Jeg har nettopp formattert PCen og alt har virket dønn stabilt. Ingen blåskjermer som tidliger og den sinnsykt irriterende knitringen fra de gamle diskene mine er borte. Og så dukker dette opp. Første jeg sjekker er å fjerne all programvare som jeg tror kan ha noe med dette å gjøre. Daemon Tools, scanner software jeg installerte i går, TuneUp Utilities 2008 osv. Ingen nytte. Jeg starter PCen i safe mode, ingen forskjell. Shit tenker jeg da. RAM problemer. Jeg tar ut 2 brikker og starter maskinen. Samme feil. Jeg tar ut de 2 brikkene som står i og erstatter de med de jeg tok ut. Samme feil. Ingen feil på memtests heller. Den eneste jeg kan tenke meg som gjenstår å gjøre, er å formattere maskinen igjen. Etter det lille jeg fant ut via Google hadde de fleste prøvd dette, men de fikk nøyaktig samme feil. En siste ting jeg kan tenke meg er å oppgradere BIOS. Fortell meg kloke folk.. har jeg glemt noe? Er det noe annet som jeg ikke har tenkt på? Har noen andre opplevd lignende problemer. HJELP!!! PCen fungerer jo som den skal. Media senteret mitt funker, all musikk og surfing og brenning. Men det må da gå inn å installere et spill hvis jeg føler for det? Skal det være sånn kan jeg like godt kjøre på med Linux. Så hvis noen kan hjelpe, kom med inspill!! Endret 4. juni 2008 av TuxFlux Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 CRC-feil er feil på harddisk. Du kan prøve å scanne gjennom disken det gjelder med scandisk, og se om den finner noe galt. Gå til start -> kjør, og skriv inn cmd (enter) skriv så: chkdsk X: /R /F Bytt ut X med disken det gjelder. Lenke til kommentar
TuxFlux Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Tror nok ikke det er det. Har prøvd å installere på 2 forskjellige disker, og det gjelder READ fra DVD-ROM. Lenke til kommentar
TuxFlux Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Kom på noe. Kan det være chipset drivere? IDE kontrollere som ikke fungerer som de skal? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 CRC kommer av DMA etter det jeg har lest før, ikke sett feilen på cd-rom tidligere. Kan være driver ja. Det kan hjelpe å installere nye chipset-drivere. Lenke til kommentar
TuxFlux Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 CRC kommer av DMA etter det jeg har lest før, ikke sett feilen på cd-rom tidligere. Kan være driver ja. Det kan hjelpe å installere nye chipset-drivere. Har sjekket og jeg har de nyeste Chipset driverene. Har faktisk prøvd å deaktivere DMA men det har ikke hjulpet. Installere fra exe filer på maskinen er det ikke noe problem med. OK. Jeg har en ide som jeg prøver nå mens jeg skriver. Jeg extracter filene fra ISO filene og installerer direkte fra disk. Så ser vi..... Den feilet fortsatt. Hmmm. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Fixing DMA Driver Error DMA driver error occurs when data that is transmitted between the host computer and its drive gets damaged or corrupted. To resolve this error, first check the cabling of your drive and ensure that your drive, cable and your PC hardware is compatible with each other. Also, ensure that the IDE cable that is used to connect drives to your motherboard is away from components such as the CPU and SMPS (Power Supply) to prevent electronic bus noise within the cable. CRC is an efficient technique to determine the errors that might occur during transmission. Data can be transferred using network or modem connections, Floppy and Zip Disks, CDs, or they can be downloaded from the Web. Most of the time, you can resolve CRC errors by rectifying the errors in the mode of transmission. If there is no problem with the method used to transfer a file, then it indicates that the file you are trying to transmit or share is damaged and cannot be recovered. http://www.instant-registry-fixes.org/fixing-crc-error/ Lenke til kommentar
TuxFlux Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 SOLVED: :) http://www.battlefield.no/forum/index.php?...p;#entry2007348 Postet samme i dette forumet og kom frem til RAM feil. Error ved memtest. Glad for å ha funnet svaret ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå