Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kjøp SMC kort, det er meget bra og funker utmerket i alle OS som jeg har prøvd..

Ikke kjøp noe sånnt som har "realtek" chip, disse er det mye mer problemer med.

De har SMC 10/100 Retail Innpakka i plast, med wake on lan til 231,- på komplett.

Lenke til kommentar

Er litt "grønn" når det gjelder nettkort,har ISDN som man selvfølgelig kobler tlf ledning i bak.

Har sett på både Unex/Smc som jeg skulle tro at antenne ledningen skulle festes i.

Må ikke jeg ha et slikt kort med en slik kontakt eller er det en spesiell ledning som følger med.

Takk for alle svar!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-12 15:22, salomo skrev:

Har bestilt Internett via kabeltv.

Hvilken nettverkskort er å anbefale.det skal være

et 10/100 kort. det finnes mange prisklasser men vi

sikter på det billigste

Takk for svar!!!

Du kan nesten kjøpe hva som helst, men hold deg unna combo kort.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-12 22:17, salomo skrev:

Er litt "grønn" når det gjelder nettkort,har ISDN som man selvfølgelig kobler tlf ledning i bak.

Har sett på både Unex/Smc som jeg skulle tro at antenne ledningen skulle festes i.

Må ikke jeg ha et slikt kort med en slik kontakt eller er det en spesiell ledning som følger med.

Takk for alle svar!!!

KabelTVselskapet gir deg et eksternt kabelmodem som du kobler til "antenneledning boksen". PC/server/router kobles deretter til dette kabelmodemet (TPkabel / nettverkskort).

Den utgangen du har sett på enkelte nettverkskort er sannsynligvis ment for (gammelt) coax-kablet nettverk, og antenneledningen skal ikke dit :wink:

[ Denne Melding var redigert av: lurerpaa på 2002-01-13 02:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-13 03:37, mammut skrev:

Jobber i it avdelingen i kongsberg kommune da ,Vi bruker mye 3 com og intel nettkort da de holder hva de lover.

Ps hadde billion før hadde problem i xp.

mammut: Ja, kommuneansatte er spesialister i å bruke andre folk sine penger. Ser du ikke at denne fyren spør etter det billigste? Da har det ikke mye hensikt at du nevner de to dyreste produsentene. Si meg, hva er så bra med 3Com- og Intel-kort?

salomo: Kjøp deg et billig kort med Realtek-chipset (SMC, Accton eller annet merke), og sørg for at de støtter 10/100 Mbps. Jeg har brukt billige kort hele veien, og jeg har aldri hatt problemer med dem.

Lenke til kommentar

spenol: Tør jeg si genialt reply?

har ikke hørrt det bedre formulert før.

JEg har et 3com nettverkskort i den ene maskina(default, innebygget), og i den andre SMC kort til 231,-.

Går for SMC'en

ikke noen problemer med det! net gear har jeg heller ikke noen problemer med

Lenke til kommentar

Liker CNet sine nettverkskort jeg...

Fikk aldri SMC til å funke i Linux, CNet kom med en gang.

men ellers ikke noe negativt om SMC, har det i windows maskina mi

Hvorfor skal alle skryte av hardwaren sin i signaturen?

[ Denne Melding var redigert av: Llandari på 2002-01-14 15:39 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

On 2002-01-14 15:38, Llandari skrev:

Liker CNet sine nettverkskort jeg...

Fikk aldri SMC til å funke i Linux, CNet kom med en gang.

men ellers ikke noe negativt om SMC, har det i windows maskina mi

Hvorfor skal alle skryte av hardwaren sin i signaturen?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Llandari på 2002-01-14 15:39 ]</font>

Liker også CNET sine nettverkskort, men en fersk innstallering av RH7.2 distro liker ikke CNETpro200 særlig godt. Dette fordi tulip modulen gjenkjenner NIC'et og prøver så godt den kan å være driver for kortet.

Kort sagt gir dette MYE problemer f.eks med RH72.

Fikk plutselig et treigt og ustabilt nettverk, og lsmod avslørte at den gode gamle dmfe modulen ikke var lastet, men at en tulip modul hadde dukket opp.

Så at ifconfig viste svært mange Rx Tx errors med denne driveren/modulen.

Dersom jeg stoppet nettverket og fjernet denne modulen, og heller lastet dmfe modulen

service network stop

modprobe -r tulip

modprobe dmfe

service network start

så virket alt fint igjen, og etter en kernel/modul oppgradering via up2date så var autodetekteringen av Davicom brikken tatt ut av tulip modulen.

Poenget mitt er: Dersom du ønsker et PROBLEMFRITT NIC bør en kanskje satse på et kort med god driverstøtte, feks 3COM kortene.

Gjør livet mye enklere for linux newbies

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...