EiSvIn Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei. Jeg har noen tanker om at det kunne være moro å gi et kamera til poden, men jeg er veldig usikker på hva slags. I og med at han bare er 7 1/2 år, er det jo ikke akkurat snakk om "pen" behandling. Jeg ser for meg følgende kriterier: - enkelt i bruk, gjerne fast brenvidde og minst mulig knapper - tåler en (liten) støyt - AA baterier (har neppe tålmodighet til å lade dersom han får ånden over seg) - må ha skjerm for å vise bildene med en gang - rimelig (ser for meg et scenario hvor det byttes bort mot pokemonkort). Det er vel mye som taler for at det kanskje blir et bruktkjøp, men er det noen som har noen anbefalinger eller erfaringer med dette? Jeg har sett på såkalte "barnekameraer" og må si at det er ganske skuffende greier. Snakk om søppel i fargerik innpakning. Jeg tror nok det er mye mer å hente fra et enkelt "voksenkamera". Noen tanker? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 http://www.gadgenista.com/wp-content/uploa...a470-colors.jpg PowerShot A470 til ca 1000 kr gir svært mye for pengene og tar gode, skarpe bilder. Her mangler det billedstabilisator som jeg tipper er vanlig på de fleste over 2000.- nå og som sikkert kunne vært en fordel med små urolige fingrer, men det gikk da an å ta bilder den gangen det ikke fantes også. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Å lade kommer han ikke utenom uansett. Når min pode fotograferer tar han gjerne 20 bilder på et kvarter. Hvis du ikke er interessert i å spandere 16 batterier på ham i timen så bør du tenke deg om. Er du så rik kan du kjøpe et kamera i hver klasse til ham, og finne ut hvilket han liker best selv. De som er til overs kan du gi til Fretex Et Samsung S630 til 800 burde holde til enhver pjokk, og noe mer solid til tusenlappen kan du ikke regne med å finne. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kjøper du et kamera med AA batterier, og lading ikke er et naturlig scenario, så pass på at engangsbatteriene dere har liggende, er Lithiumbatterier. Vanlige alkaliske varer i beste fall noen få bilder før spenningen begynner å gå ned... og det gjør den omtrent med en gang batteriet blir tatt i bruk. Og så fort spenningen går litt ned, så slår kameraet seg av. Lithiumbatterier beholder full spenning helt til de er tomme, og varer i følge produsentene opptil 7 ganger så lenge i et digitalkamera. Av egen og andres erfaringer, virker det gjerne som de varer minst 10 ganger lengre enn Alkaliske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå