Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange sex-partnere har DU hatt?

Hvor mange sex-partnere har DU hatt?  

568 stemmer

1. 1. Hva er din alder?

• Under 15
      24
    • 15-18
      247
    • 19-21
      158
    • 22-30
      107
    • 31-40
      21
    • 41-50
      3
    • 51-100
      0
    • Over 100
      7
  2. 2. Antall partnere så langt?

• 0
      177
    • 1
      144
    • 2
      74
    • 3-5
      67
    • 6-9
      41
    • 10-14
      16
    • 15-20
      16
    • 21-25
      6
    • 26-30
      1
    • 31-50
      11
    • Usannsynlig mange
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke helt at det skal være noen kobling mellom antall og samvittighet. Det sier fint lite om personen.

Det er nok en ganske sterk kopling mellom antall og samvittighet. Det er en kamp mellom sexdriften og fornuften, og ikke uvanlig at man i et og annet svakt øyeblikk lar sexdriften vinne, og etterpå ikke er stolt av det.

22 - 16 = 6 år som seksuelt aktiv.

17 partnere fordelt på 6 år: 17/6 = 2,83 partnere per år.

Det kan da slettes ikke sies å være promiskuøst eller noe som helst?

Jo, det kan det. Det avhenger helt av perspektiv.

Hvem er nå lettest på tråden?

Hvem bryr seg? Det var ikke spørsmålet.

Og hva med ONS spør du... Ja HVA med det? Er det virkelig galt om man er fri og frank å gjøre noe man synes er godt? Så lenge det er frivillig fra begge/alle parter så klart. Nei, hevder jeg. La oss nå en gang for alle kvitte oss med den gamle tankegangen om at sex kun er noe for den eneste ene man gifter seg med. Det ER forskjell på sex og kjærlighet. De TRENGER ikke følge hverandre. Så klart gjør de det ofte, men de TRENGER ikke gjøre det.

Neida, det er ingenting som er galt med det om man selv synes det er greit. Men så var det vel heller ingen som har påstått noe i den retningen.

Slik du forsvarer deg, med nebb og klør, får jeg inntrykk av at du selv sitter med dårlig samvittighet, men nekter å innrømme det. Godt mulig det ikke er slik, men det er den beste forklaringen jeg finner på en så til de grader overreaksjon.

Lenke til kommentar
Enig med Lars her... Så lenge et ONS er frivillig fra begge parter, så er det vel ingenting negativt med det...

Det er ikke nødvendigvis noe galt med det, men følelser og fornuft går ikke alltid hånd i hånd. Det egentlige spørsmålet her er kanskje om man har latt sexdriften kjøre sitt eget løp, mens fornuften ligger i grøfta.

Lenke til kommentar
Gutt, 25, 0 stk. (tviler på at jeg får meg noe, men men livet "går" videre

off topic

Nei, er ikke stygg, men ble mobbet så sinnsykt at jeg aldri vil klare å "komme opp"

Slevtillitten er nede i "helvete"

Fikk sjanse for et år siden eller noe sånn, men takket nei siden jeg ikke kan kysse en gang.

( jepp, du tenkte riktig, har aldri kysset heller)

Du burde prøve og få gjort noe med selvtilliten din.

Lenke til kommentar
Det er nok en ganske sterk kopling mellom antall og samvittighet. Det er en kamp mellom sexdriften og fornuften, og ikke uvanlig at man i et og annet svakt øyeblikk lar sexdriften vinne, og etterpå ikke er stolt av det.
Hvorfor skal vi få dårlig samvittighet av det? Nei, beklager, her er jeg prinsipielt uenig med deg. Og hva i all verden sier at fornuften og sexdriften er motsetninger. Jeg mener at om noe er godt og ingen tar skade, then why the hell not do it?

Jo, det kan det. Det avhenger helt av perspektiv.
Så fortell meg... Hvilket perspektiv er det riktige? Det vi får indoktrinert av religiøse fanatikere som gjør at vi blir skamfulle over kropp og nytelse? En skamfølelse som igjen fører til at vi ikke klarer å nyte ting til det fulle.

På grunn av den såkalte moralen vi har i samfunnet så må faktisk unnskylde det at vi gjør ting som er godt.

Hvem bryr seg? Det var ikke spørsmålet.
Nei, men det var ment som en tankevekker for alle som med en gang trekker konklusjonen at høyt antall = "billig"

Neida, det er ingenting som er galt med det om man selv synes det er greit. Men så var det vel heller ingen som har påstått noe i den retningen.

Slik du forsvarer deg, med nebb og klør, får jeg inntrykk av at du selv sitter med dårlig samvittighet, men nekter å innrømme det. Godt mulig det ikke er slik, men det er den beste forklaringen jeg finner på en så til de grader overreaksjon.

I løpet av mine 10 år som seksuelt aktiv har jeg ligget med 11 jenter om jeg ikke har glemt noen i farta og det ser ikke jeg på som spesielt mye. Så nei, det er ikke det at jeg med nebb og klør forsvarer meg. Mulig innlegget mitt ble tolket mer agressivt enn det var ment. Jeg er bare så forbanna lei av den guilt-trippingen av seksualitet og glede vi gang på gang ser.

Skal en jente måtte forsvare at hun ligger over gjennomsnittet? Nei, mener jeg. Nå beveger jeg meg tilbake til det med samvittighet, skam og det du tok opp; fornuft. Jeg ser ingen kobling mellom det å gjøre noe som er naturlig og godt og ufornuft. Klart man skal være forsiktig. I disse tider med økende tilfeller av klamydia og HIV/AIDS så sier det seg selv. Men det betyr ikke at man skal holde knærne sammen for en hver pris.

Det er denne urasjonelle koblingen mellom ufornuft, skam, samvittighet og sex som irriterer meg. Hvor mange er det f.eks. som har tatt livet av seg fordi de innså at de var seksuelt tiltrukket av en av samme kjønn. Ja, jeg vet dette blir å dra temaet videre, men det bunner i grunn i det samme. SKAM.

Jeg vil denne skammen til livs. Den har ingen funksjon i dagens samfunn. Den hadde det kanskje for et par, tre hundre år siden, for da var den en del av en maktstruktur basert på religiøs overbevisning.

Nå har vi kommet til et sted der vi aksepterer religionsfriheten. (Vel, de fleste av oss hvertfall) La oss endelig bevege oss ut av den seksuelt underkuede middelalderen. La oss begynne å akseptere hverandres seksualitet. Gjenta dette etter meg "WHATEVER FLOATS YOUR BOAT". Så lenge ingen tar skade av det so why the hell not? La oss akseptere de med mange partnere på lik linje med de som kun har hatt samme partner hele livet.

Erfaring er forresten tilogmed en positiv egenskap. Hvordan kan man bli god i noe som helst uten erfaring?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi få dårlig samvittighet av det? Nei, beklager, her er jeg prinsipielt uenig med deg. Og hva i all verden sier at fornuften og sexdriften er motsetninger. Jeg mener at om noe er godt og ingen tar skade, then why the hell not do it?

Jeg har aldri sagt at det er motsetninger, men det kan være det. Jeg tror det er ganske få som blir rasende forbannet, slår ned tre-fire stykker og mener at dette var noe de kom frem til som en fornuftig handling basert på rasjonell tankegang.

Det hender følelser tar overhånd og ikke alltid samsvarer med fornuften. Da er det ikke alltid man er stolt av hva man har gjort i ettertid, uansett hva grunnen måtte være. Men det betyr ikke at man ikke kan være stolt av det, om følelsene og fornuften er på linje med hverandre.

Så fortell meg... Hvilket perspektiv er det riktige?

Sitt eget, vanligvis. Men det kan jo være greit å ta hensyn til sine nærtmeste og.

Nei, men det var ment som en tankevekker for alle som med en gang trekker konklusjonen at høyt antall = "billig"

En konklusjon som du selv har tilegnet andre.

... snip ...

Du får gjerne være lei av guilt-tripping, men dette er ikke en passende anledning for å få det ut. Du leser alt for mye mellom linjene. Og overreagerer i tillegg.

At noe er naturlig og godt betyr ikke at det er fornuftig. Sjokolade er naturlig og godt, men allikevel sier fornuften min at det er dumt å sitte og spise det hele dagen. Gjør jeg det får jeg dårlig samvittighet.

Spørsmålet ble stillt for å måle temperaturen. Ikke for å si at det burde være like varmt som i syden, eller like kaldt som på nordpolen. Det er det bare du, ene og alene, som klarer å lese ut av det.

Lenke til kommentar
Gjest liksomjomfrumenalikevelikke

Mann 32 år og 1 partner. Nå kan ikke den ene gangen kalles for ekte sex for min del da jeg mistet lysten i akten og ikke fikk komme. Har i mange år nå sliti med psyken og selvtilliten pågrunn av dårlig oppvekst og mobbing. Dette har gjort meg redd for det intime og seksuelle men jeg håper å bli kvitt den frykten og få meg en partner som kan gjøre meg til en ekte mann. Det vil si en partner som virkelig tenner meg. En partner som jeg kan slappe av med. Det vil nok ta litt tid men jeg skal komme dit. :)

Jeg hadde derimot manga sjanser gjennom livet til å få meg sex med mange jenter men frykten og angsten gjorde at jeg alltid trakk meg unna eller skremte henne vekk før jeg kom i mål. Jeg ble gitt et pent utseende men hadde alltid for lav selvtillit til å se det selv..

Lenke til kommentar
Hvordan står det til med samvittigheten til folket her?

Er dere som har hatt mange stolte av det?

Hva med ONS? Er du stolt av det?

Jeg ser ikke helt at det skal være noen kobling mellom antall og samvittighet. Det sier fint lite om personen.

La meg ta et eksempel fra tråden. Det var vel en jente på 22 som hadde hatt 17 partnere og ikke var helt stolt av det. Men hva er egentlig problemet? De fleste debuterer seksuelt i 16-17 års alderen. La oss for enkelhets skyld si at hun debuterte når hun var 16.

22 - 16 = 6 år som seksuelt aktiv.

17 partnere fordelt på 6 år: 17/6 = 2,83 partnere per år.

Det kan da slettes ikke sies å være promiskuøst eller noe som helst?

Går ut ifra at det var meg :)

Jeg har vært seksuell aktiv i 7 år, men så har jeg også hatt mange kjærester. Noen feilsteg tar man jo gjennom livet. Jeg ser ikke noe problem i at jeg har hatt såpass "mange" partnere. Det blir gjerne slik at en mann med mange partnere blir sett på med beundring, mens en kvinne med like mange partnere blir sett på som løs. Akkurat det skjønner jeg ikke. Blir jenter sett på som så rene at ingen skal ha kunnet besudle dem uten om den som atm har seg med dem? Det finnes de mennesker som ikke trenger å ha følelsesmessige bånd til den personen de har sex med. Jeg har ofte hatt sex med kompiser uten at det har betydd noe mer enn det. Jeg har kjent de fleste av mine partnere fra før, med unntak av èn, og det var en ONS.

Endret av mortania
Lenke til kommentar
Hvordan står det til med samvittigheten til folket her?

Er dere som har hatt mange stolte av det?

Hva med ONS? Er du stolt av det?

Haha. Det er vel ikke noe å være stolt/flau av. Om jeg har sjans på en skikkelig deilig fyr sier jeg da ikke nei fordi jeg burde det..

Lenke til kommentar
Haha. Det er vel ikke noe å være stolt/flau av. Om jeg har sjans på en skikkelig deilig fyr sier jeg da ikke nei fordi jeg burde det..

No offense, men det ville jeg ha gjort :) Både en skikkelig deilig fyr og en skikkelig deilig dame, forøvrig :p

Etter min mening er det verdt å spare den intimiteten til de få som er verdt det, siden det da blir langt mer intimt med disse. For meg handler ikke sex bare om nytelse, men i stor grad å være så fysisk og mentalt nær en person som det er mulig. Jeg kan ikke se for meg at det er mulig hvis man har vært like intim med halve byen.

Edit: Det er forøvrig et av ytterst få punkter som jeg som ateist mener kristendommen ikke er helt på jordet :)

Endret av phear00
Lenke til kommentar

No offense, men det ville jeg ha gjort :) Både en skikkelig deilig fyr og en skikkelig deilig dame, forøvrig :p

Etter min mening er det verdt å spare den intimiteten til de få som er verdt det, siden det da blir langt mer intimt med disse. For meg handler ikke sex bare om nytelse, men i stor grad å være så fysisk og mentalt nær en person som det er mulig. Jeg kan ikke se for meg at det er mulig hvis man har vært like intim med halve byen.

Edit: Det er forøvrig et av ytterst få punkter som jeg som ateist mener kristendommen ikke er helt på jordet :)

Hvis det er et problem at partneren din har vært med mange, så har du rett og slett feil fokus. Har hatt typer som har mange damer bak seg, men er ikke det man bør tenke på i et forhold ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er 23 og har hatt sex med 6stk i løpet av mine 8-9 år som seksuelt aktiv. Og jeg syns det er mye. Kunne godt tenke meg å vært foruten 2 av de. Men det handler mest om hva JEG syns om meg selv, ikke nødvendigvis hva jeg syns om andre. Jeg dømmer ikke andre selv om jeg personlig syns jeg kunne hatt noen færre partnere.

Og det har ikke stått på sjansene. Sa nei til sex(penetrering)senest i natt. Men jeg har gjort mye annet med flere da, som ikke innebar penetrering. :) Jeg bare...må stoppe før det kommer så langt liksom. Fordi samvittigheten min(og stemmen fra søndagsskolen)sier at dette ikke er pent.

Lenke til kommentar
Hvis det er et problem at partneren din har vært med mange, så har du rett og slett feil fokus. Har hatt typer som har mange damer bak seg, men er ikke det man bør tenke på i et forhold ;)

Tror kanskje du misforsto litt. Med "de få som er verdt det" mener jeg de jeg er glad i, uavhengig av hvor mange de selv har hatt.

Men jeg mener allikevel at det ikke ville vært feil fokus. Det å ha vært med mange tyder på at vi er uenige på et veldig grunnleggende punkt. Jeg ville hatt problemer med noen som prioriterer kortsiktig nytelse, og/eller ikke klarer å kontrollere driftene sine.

Jeg ville også hatt problemer med å ikke kunne være like intim, som ikke er så langt unna det å avslutte et forhold pga. dårlig sex.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...