Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av hovedkort til pc deler?

hUr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crossfire? er litt uviten : P har ikke tenkt på overklokking nei, men kan jo bli et tema...

Skal ikke kjøre sli men bør ha muligheten

Endret av Rezar
Lenke til kommentar

Du vil ha muligheten til å kjøre SLi?

Er du da forberedt på problemene som KAN dukke opp? PerUlv2, OCMax og TL1000S har alle hatt nForce kort til Intel (Ett must om du skal ha SLi) og ingen av de kan anbefale de hovedkortene, begge to har slitt, spesielt under overklokking.

Quad prosessorer er også ikke helt der hvor de skal være når det gjelder nForce.

Finnes en god del tråder om det her på forumet.

Tryggeste veien for minst mulig problemer er med ett hovedkort med Intel brikkesett ala ABIT IX38, Gigabyte sine X48 kort eller lignende da disse er stabile og fungerer til og med under de hardeste forhold (Som minnemiksing slik som jeg har gjort det)

Ellers om du vil ha nForce så er DDR3 å vurdere da 790i ser ut til å være det brikkesettet som KAN bli bra fra nVidia men sliter fortsatt en del.

6xxi og 7xxi med DDR2 er og blir problemskapere og mange har nok røsket ut håret sitt i frustrasjon og helt på bensin og tent på disse kortene i frustrasjon.....

Les litt så ser du i allefall hva du kommer til å ha med å gjøre, OCMax har en find tråd med sitt ASUS P5N kort og Q6600 og han skrotet kortet for ett med P35 brikkesett mener jeg det var.

Lenke til kommentar

Ser dere her snakker om p35(?) brikkesett.

Må innrømme at jeg aldri har fulgt med på intel da jeg selv har hatt AMD, men nå er tiden moden for en ny rigg snart, lurer derfor hvilket brikkesett jeg bør gå for.

Mener å ha lest at med de frekvenser vi kjører på i dag så er poenget med ddr3 lite så foreløpig er planen 8gig ddr2 sammen med en e8400, så det jeg lurer på er hvilket brikkesett som er veien å gå sammen med noe slikt og sånn generelt, bør jeg går for ddr2 eller ddr3, blir vel et relevant spørsmål da jeg sikkert må velge brikkesett litt utfra det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...