Kurt Grusom Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Er på utkikk etter ny laptop - og vurderer å velge en med HDMI-utgang for å redigere og vise bilder på TV-skjerm. Er det noen her som har erfaring med dette? Funker det i praksis? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg lurer også på dette. Har jo sett tv'er koblet opp mot pc før, så det går an. Men hvor bra er det å bruke? Skulle anta at man må kalibrere tv'en, men da er det vel bare å plassere sin imaginære kalibreringsenhet litt lenger unna? Driver og leter etter en 37" 1080p. Det tipper jeg blir gromt å redigere på - og i det minste bra å vise frem via! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Da får vi håpe noen kommer og forteller hvordan det hele faktisk funker da, jpsalvesen Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Ingen som har testet dette altså? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Ærlig talt! Jeg vet at flere her har testet dette! Come on! Lenke til kommentar
Requi Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg har ikke testet å vise fram bilder via PC på TV'en på, men jeg har ikke DVD spiller atm, så jeg spiller av DVD-en i PC-en og viser den på TV'en! Er en Dell Latitude D620. Lenke til kommentar
akle Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hva med og poste dette emnet under: Forum > Hardware > Skjermer eller Forum > Lyd og bilde > Bilde > Tv-apparater Jeg har i alle fall fått svar der på lignende spørmål! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Du vil nok kunne vise bilder på en LCD-TV uten å fullstendig drite deg ut, men å kalibrere en slik skjerm og redigere bilder på/med den vil være rimelig fånyttes, da de fleste TV-skjermer (og laptop-skjermer for den del) ikke er i stand til å vise mer enn en brøkdel av selv sRGB-fargerommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå