Gå til innhold

Ny barbær pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å kjøpe meg en ny bærbar pc til studietida.

Så da lurte jeg på om noen gode folk her kunne komme med noen forslag.

Det jeg ser etter er først og fremst en stabil og kjapp pc til skolearbeid samt kanskje litt lett gaming(har lyst til å prøve spore når det kommer ut). Vil helst at den skal vare litt.

Jeg er villig til å legge inn rundt 10 000kr.

Jeg er ganske blank angående bærbare PC-er, men har hatt et noe uheldig møte med DELL, så jeg vil helst ikke ha det. Men jeg er åpen for omvendinger :D

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jeg umulig tro.

Det som antagelig er grunnen til at det står "Kun til vista" er pga minnet. Den har 4gb installert, og Windows XP 32bit takler bare 3gb etter hva jeg har fått med meg. Men er jo selvfølgelig ikke noe problem å fjerne den ene brikken hvis man skal bruke XP (trenger sjeldent mer enn 2gb uansett) Så setter man den bare inn igjen om man vil kjøre Vista.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det står "kun til vista" er at noen av strømsparingsfunksjonene (f.eks. og skru av en kjerne) i prosessoren kun fungerer under vista. Men prosessoren vil funke like bra under xp, utenom noen av strømsparingsfunksjonene.

Mvh shrek_2

Det som antagelig er grunnen til at det står "Kun til vista" er pga minnet. Den har 4gb installert, og Windows XP 32bit takler bare 3gb etter hva jeg har fått med meg. Men er jo selvfølgelig ikke noe problem å fjerne den ene brikken hvis man skal bruke XP (trenger sjeldent mer enn 2gb uansett) Så setter man den bare inn igjen om man vil kjøre Vista.

Du kan ha installert så mye ram du vil under både xp og vista, men ingen av dem får utnyttet hele 4GB RAM(ca3.5GB) sålenge det er 32bits. 64bits derimot, kan utnytte en mye større mengde minne.

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...