muminim Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Fekk nettop PC-en min tilbake fra reperasjon. Noe av det først jeg merket var det at diskettstasjonen ikke funker. Ingen lys på den, ingen respons og umulig å opne. På datamaskin står det "diskettstasjon: A" og vis jeg killker den står det at jeg må sette enn disc inni. Så det virker som PC-en registrerer diskstasjonen. Gått in på enhetsbehandling og prøvd å oppdatere diskstasjon driver men den er vist høgeste version. Siden jeg nettop fikk den tilbake fra komplett med melding (på svensk) om at alt er fint med PC-en nå i dag så virker det merkelig vis komplett har glønt å koble de interne kablene etc sammen skikkelig. På tirsdag eller noe kan jeg sjekke internt i PC-en om kablene er gjort skikkelig, men det hadde vore kult om noen visste om det var noe annet jeg kunne gjøre (for eksempel noe i BIOS eller reinstallere, ikkje oppdatere, drivere etc). Jeg har fri torsdag til søndag og nettop fått en god PC (8800 GTS, vista 32 bit, 500 Gb harddisk, intel 6850 duo og 3-4GB ddr2 ram) tilbake så det blir jævla surt om jeg ikke endelig får installert AoC... Sett ett par threads om lignende emne, men det virker som det gjelder folk der diskettstasjonen lyser sjølv om n ikke funker. EDIT: Hva skjer om jeg velger avinstaller driver på enhetskontroll for diskettstasjon? Får jeg en mulig til å reinstalllere? Endret 4. juni 2008 av Uncreativex Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Diskettstasjonen skal vel lyse når du starter maskinen selv om den bare har strøm koblet til. så den er mest sansynlig koblet ifra, eller defekt. Det jeg lurer på er: hva i alle dager skal du med diskettstasjon? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Diskettstasjon lyser ikke bare ved tilkobling, nei. At det skal ha noe med drivere å gjøre er tvilsomt. Mest sannsynlig en kabel som er løs eller feilkoblet. Lenke til kommentar
muminim Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Sette inn Cd'er...? EDIT: Ok takk for svarene. Kunne noen gi meg veldig, veldig nøyaktige instrukser hvordan jeg skal koble kablene til skikkelig? Første gang jeg gjør noe inni PC-en alene, så ganske redd for å ødelegge den. Endret 4. juni 2008 av Uncreativex Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Skal du putte cd plater i diskettstasjonen? du snakker vel om Cd-rommen? Edit Diskettstasjon: Cd-Rom: Endret 4. juni 2008 av Complexity Lenke til kommentar
muminim Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Skal du putte cd plater i diskettstasjonen?du snakker vel om Cd-rommen? Edit Diskettstasjon: Cd-Rom: Du har rett, tåpelig tabbe av meg :/. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Neida, ikke tåpelig tabbe men måtte bare ha klarhet i det for å hjelpe deg Skjekk kablene, er meget sannsynlig at det er dem som ikke står i Skal være en IDE kabel "tykk flat kabel" eller en S-ata kabel "liten tynn kabel" samt, en 4 pins strømplugg. Du kan omså åpne kabinettet og ta bilde og legge ut, så skal vi se Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Diskettstasjoner benytter egen type kabel. Disse er ikke identiske med SATA eller IDE(PATA)-kabler. En diskettstasjon vil lyse ved oppstart av maskinen hvis det er satt opp i BIOS. Den kan også være diablet i BIOS. Sjekk der før du titter på kablene. EDIT: Men trådstarters siste innlegg gir ingen klarhet i om han mener diskettstasjon eller CD/DVD-leser. Endret 5. juni 2008 av PerB Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Dersom floppy/diskett stasjon ikke lyser under oppstart, kan den enten være disablet i BIOS eller så mangler den strøm (f,eks. en løs powerkabel). Dersom den lyser hele tiden, så har datakablen blitt tilkoblet feil vei (pluggen "opp/ned") i den ene enden. Edit: ...Noe av det først jeg merket var det at diskettstasjonen ikke funker. Ingen lys på den, ingen respons og umulig å opne. På datamaskin står det "diskettstasjon: A" Dette tolker jeg til å være 3,5" floppydiskett stasjon, og ikke optisk (CD/DVD) enhet, noe som kanskje ikke harmonerer med AoC problemet. (Eller har "Uncreativex" vært så creativ at han prøver å innstallere spillet fra 5326 disketter ?) Endret 5. juni 2008 av BearCat Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) EDIT: Men trådstarters siste innlegg gir ingen klarhet i om han mener diskettstasjon eller CD/DVD-leser. Det virker som at han må ha det fikset for å spille AOC og for å instalere det ifra cd plate. så vil tro det er cd rom han mener Endret 5. juni 2008 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå