MacBoy Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 JEg lurer å om jeg kan bruke hvilken som helst to takt motorolje på mariner 40hk totakt. Det er egen oljetank. Jeg husker på for en stund siden så fikke jeg oppgitt et nr den oljen jeg burde bruke skulle ha men jeg har hørt at det går ann å bruke hvilken som helst to takts olje på motoren. Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 En to takter er vel to takter det. tror den skal kunne gå på vanlig totaktsolje. men jeg hadde nok brukt outboard totakt til båtmotor. Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 jeg har kjørt med totaktsolje til motorsager uten problem. med det er nok best med olje som er beregnet til utenbordsmotorer. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 En to takter er vel to takter det. tror den skal kunne gå på vanlig totaktsolje. men jeg hadde nok brukt outboard totakt til båtmotor. Dette skal du ikke finne på å si mere om noen spør!! For det finnes Direct fuel injected 2 taktere, som IKKE skal kjøres på vanlig 2-takt TCW3 olje. Så sier jeg se i manualen. Eller ring forhandler, eller oppgi mere nøyaktig hvilken motor du har. (årsmodell osv + div.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå