Movieheart Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Hei! Jeg har altså bestemt meg for å gå til innkjøp av mitt første videokamera. Trenger derfor litt hjelp av noen som kan dette mer enn meg slikt at jeg ender opp med et kamera jeg kan bli fornøyd med. Jeg har fint lite peiling på hva som er bra og hva jeg bør styre unna osv. men jeg har likevell fått meg opp noen meninger om hvordan kameraet skal være. - Lagring på harddisk. Jeg ønsker at all form for etterarbeid med filmen skal være så enkelt som mulig. Samtidig som jeg slipper å hele tiden passe på at jeg har nok tomme kassetter når jeg skal ut å filme. Jeg vet at kvaliteten blir best bevart ved kassetter, men jeg har også forstått det sånn at man må være ganske kresen for at forskjellen blir stor. - HD? Det er her jeg trenger mest hjelp. Jeg har mest lyst til å kjøpe et HD-kamera når jeg først skal kjøpe, så vet jeg at kameraet varer noen år, med tanke på teknologi osv. Men så kommer det store spørsmålet. Har jeg god nok PC til å redigere filmene i ettertid. Jeg har en bærbar PC med følgende spesifikasjoner: Prosessor: Intel Core 2 Duo T5600 @ 1,83 GHz Minne: 2 giga installert Skjermkort: GeForce Go 7400 Operativsystem: Windows Vista Home Premium Som dere ser er det ikke det aller beste, så jeg er derfor litt usikker på dette punktet. Jeg har også lest litt om mulighetene med Proxy redigering hvis det blir for tungt å redigere HD-filene. Noen som kan dele noen erfaringer med dette? - Prisen bør ligge på maks 8000 - 9000,- kroner. Jeg har lest litt rundt på anmeldelser osv. og har funnet et kamera jeg har veldig lyst på. Sony HDR-SR12E. Siden dette er ganske dyrt vil jeg heller gå for lillebroren, HDR-SR11E, siden det bare er forskjell på lagringskapasiteten på de to kameraene. Hvis det er noen som kan hjelpe meg med dette hadde det vært veldig fint. Kom gjerne med tips til andre kameraer som kanskje passer for meg. Endret 6. juni 2008 av Movieheart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå