Gå til innhold

[LØST] Koble PCen til TVen?

Gjest Slettet+312

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+312

Heisann,

Det jeg lurer på, er om pcen min har mulighet for å kobles til TV. Under ligger 2 bilder:

33p9dtf.jpg

Større bilde

54f2mb.jpg

Større Bilde

Hvis den gjør det, finnes det en kabel med HDMI-kontakt i TVen sin ende? Må jeg ha noen overganger?

På forhånd takk

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis TV-en din har HDMI, har den sikkert DVI også. Da kan du bruke en VGA til DVI-adapter (slik som følger med så godt som alle skjermkort) på PC-en og koble til TV-en med en DVI-kabel.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Hvis TV-en din har HDMI, har den sikkert DVI også. Da kan du bruke en VGA til DVI-adapter (slik som følger med så godt som alle skjermkort) på PC-en og koble til TV-en med en DVI-kabel.

Kan jeg bruke VGA - DVI og så DVI - HDMI?

EDIT; Hvis jeg kan det... hva slags type (han eller hun) må jeg ha for at det skal bli riktig?

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvorfor i all verden vil du ha signalet til HDMI? Det orginale signalet er VGA og blir ikke noe bedre jo flere overganger du har. En DVI-kabel kan uansett gjøre akkurat det samme som en HDMI-kabel (bortsett fra å overføre lyd; noe som du i dette tilfellet ikke trenger å bry deg om).

Det beste for deg er å kjøre: VGA fra PC --> VGA-kabel --> DVI-adapter på TV. Så lenge det er et VGA-signal, er det unødvendig å bruke en DVI-kabel og masse overganger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Hvorfor i all verden vil du ha signalet til HDMI? Det orginale signalet er VGA og blir ikke noe bedre jo flere overganger du har. En DVI-kabel kan uansett gjøre akkurat det samme som en HDMI-kabel (bortsett fra å overføre lyd; noe som du i dette tilfellet ikke trenger å bry deg om).

Det beste for deg er å kjøre: VGA fra PC --> VGA-kabel --> DVI-adapter på TV. Så lenge det er et VGA-signal, er det unødvendig å bruke en DVI-kabel og masse overganger.

Ok, takk :)

Hvordan får jeg overført lyd da? Enda en ledning fra data til TV?

EDIT: Glem det med lyden, har leding for det :-)

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Var det derfor du absolutt ville ha HDMI, fordi du trodde du kunne sende lyd fra PC-en din fra det intergrerte skjermkortet? Det støtter ikke PC-en din.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Var det derfor du absolutt ville ha HDMI, fordi du trodde du kunne sende lyd fra PC-en din fra det intergrerte skjermkortet? Det støtter ikke PC-en din.

Neeei, TVen har ikke DVI

Her er TVens spesifikasjoner Er det noen annen form for overganger jeg kan bruke fra PC til TV?

Hva vil det si at TVen har PC-inngang via VGA? At jeg har en VGA kabel fra TV til PC med VGA i begge ender?

Er DETTE noe jeg kan bruke?

Overfører DENNE lyd og bilde?

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar

Ja, du kan bruke den øverste kabelen.

Nei, ingen VGA kabler kan overføre lyd, forsåvidt ikke DVI heller. HDMI er den eneste standaren som kan overføre både lyd og bilde i en og samme kabel.

Så du kan kjøpe en helt vanlig VGA kabel slik som den øverste du linker til for å få overført bilde.

Også må du ha en Jack - RCA kabel for overføring av lyd, f.eks denne.

http://hifiklubben.no/produkter/kabler/sig...kabel_svart.htm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Ja, du kan bruke den øverste kabelen.

Nei, ingen VGA kabler kan overføre lyd, forsåvidt ikke DVI heller. HDMI er den eneste standaren som kan overføre både lyd og bilde i en og samme kabel.

Så du kan kjøpe en helt vanlig VGA kabel slik som den øverste du linker til for å få overført bilde.

Også må du ha en Jack - RCA kabel for overføring av lyd, f.eks denne.

http://hifiklubben.no/produkter/kabler/sig...kabel_svart.htm

Tusen takk. Da har jeg alt jeg trenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...