eirik845 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 hei har klokka cpu litt men har ikke blitt varmere.. godt litt opp etter jeg tok bilde.. noen ganger 62 grader nå.. har vel stått på 40-50 min nå på prime 95. har en noctua cpu kjøler eller hva det heter.. er dette bra tempratur ell? kunn rørt fsb.. mvh Eirik Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 60 grader er ikke noe å stresse for, men "for sikkerhets skyld" er det vel best å holde den under 75 i det minste. Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) oki daså.. kan jeg klokke litt til.. tok å stress testa cpu`n i et sted mellom 2 og 3 timer nå og den gikk aldri over 65.. 52 på idle nå.. merka ikke stort på varmen fra default til nå.. Endret 4. juni 2008 av eirik845 Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Stor varmeutvikling vil du få om du øker spenningen. Selve overklokkingen spiller ikke like stor rolle. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Stor varmeutvikling vil du få om du øker spenningen. Selve overklokkingen spiller ikke like stor rolle. Strømforbruket er proporsjonal med frekvensen, dvs at om du øker frekvensen med x prosent, øker strømforbruket tilsvarende. Litt å si på tempen har det, har merket det noen ganger jeg har skrudd opp hastigheten i windows mens Orthos har kjørt, at det gjerne blir en grad varmere pr. 100 mhz sånn omtrentlig. Når det gjelder spenningen, er effektforbruket proporsjonal Mmed KVADRATET til spenningen, noe som gjør at om du f.eks. øker spenningen med 10% øker effekten med 21%. (1,1*1,1). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Dawmload Realtemp og prøv å måle med dette. Realtemp er mer egnet for målingene på 45nm CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå