Gå til innhold

Rykte: MGS4 til 360


Anbefalte innlegg

det hadde jo vert kjekt dersom xbox 360 brukera skulle få tilgang til mgs 4. Hadde ikkje blitt sur for att en så god ps 3 exclusive hadde komt til xbox 360 ^^. Gjerne med alle spilla 1-4 sånn at folk fikk spele spela i mgs serien :D Er nokk bare fanboys som blir sure over noe slikt -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å klarne angående Final Fantasy: Hovedserien utenom XI har holdt seg på Playstation siden VII, de første fem på NES og VI på SNES. XI var opprinnelig på PC og 360 fikk en halvbra port som krevde en stor og treg oppdatering og så visstnok dårligere ut en FFX (som forøvrig har ufattelig bra grafikk for PS2). Gamecube har en egen FF-serie, Crystal Chronicles som ikke medregnes i hovedserien. Og til tross for at Crystal Tools som brukes til FFXIII og FFvsXIII kan brukes på alle fire platformer, kommer ikke de to til 360.

 

Til slutt for tvilerne: http://www.monstersandcritics.com/gaming/p...le_1384409.php/

 

Sorry, kan ikke dy meg fra å pirke. Men det var kun tre spill i hovedserien som kom ut på NES (I-III). Tre spill kom ut på SNES (IV-VI). Når det gjelder hovedserien så har det kommet ut tre spill til hver generasjon konsoller som den er gitt ut på. Hvis en regner med X-2 i hovedserien og XI som ikke tilhørende (som jeg gjør).

 

Når det gjelder om MGS IV kommer ut på Xbox gidder jeg ikke å spekulere på noe som helst for det kommer en offisiell bekreftelse.

Lenke til kommentar

MGS 4 vil ikke komme til Xbox 360. Folk ser ut til å glemme at MGS 4 er bygget for PS3. Og skulle en lage en 360 utgave vil en måtte lage spillet fra grunnen av på grunn av forskjellen av konstruksjonene til maskinene. Det vil koste masse penger, og det spørs om salget vil gjøre opp for produksjonskostnadene.

 

Det er også verdt å merke seg at MGS 2: Substance for Xbox ikke var godt mottatt av verken kritikere eller spillere. Det var en dårlig port som ikke førte til noe positivt. Vi ser jo og hvordan Konami ikke portet MGS 3: Snake Eater eller Subsistence til Xbox. Det vil derfor være tvilsomt at Konami vil ta en så stor sjangse på Xbox nok en gang.

 

Videre så påstår Kojima at de har brukt alt av maskinkraften til PS3. Og uten å prøve å virke som en fanboy, så tviler jeg på at 360 klarer å gjøre det samme med sin prossessor. Og husker jeg ikke helt feil så skulle en eller annen funksjon av spillet, muligens Octocamo, være dedikert til en av PS 3s 5 kjerner. Dette er også noe jeg ikke tror 360 klarer.

Lenke til kommentar
Joda, dere får nok ha Gran Turismo i fred, men Metal Gear Solid er en serie som tidligere har vært både på PC, Playstation og Xbox. Det finnes massevis av MGS fans på xbox sin side også, jeg er foreksempel en av dem. Hideo Kojima har jo allerede hintet til at spillet kanskje vil komme til xbox 360, noe jeg er helt sikker på at det vil, men det kommer nok ikke med en gang, men jeg klarer og vente.

 

Med tanke på at MGS2-porten til Xbox solgte skralt og at Kojima gjentatte ganger har avkreftet en 360-versjon av MGS4, så tror jeg ærlig talt ikke det noen gang vil dukke opp på 360. Problemet med plassmangel på DVD er også tilstede, såfremt ikke Konami klarer å komprimere lyden noe helt vanvittig (Kojima har vel brukt lossless audio om jeg ikke husker feil), så snakker vi 5-6 DVD-plater (og det forutsetter at det i det hele tatt er mulig å splitte koden til spillet over flere plater uten å måtte skrive den fra grunnen av). Og så har man seff også muligheten for at Sony har gitt Kojima og Konami moneyhats for å holde det PS3-eksklusivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...