balderx Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg vil ha canon kamera og lurer pa om jeg kan benytte meg av linsene til det gamle speilreflekskameraet mitt. Det er et Canon IX lite. Det er et APS kamera jeg kjopte i ar 2000 i usa. Det har et annet navn i Europa. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg vil ha canon kamera og lurer pa om jeg kan benytte meg av linsene til det gamle speilreflekskameraet mitt. Det er et Canon IX lite. Det er et APS kamera jeg kjopte i ar 2000 i usa. Det har et annet navn i Europa. Det går nok helt fint så lenge du har EF/EOS objektiv. Hvilke objektiv er det snakk om? Endel objektiv som ga gode bilder på film er ofte ikke gode nok for dagens høyoppløste digitalkamera, men de passer så det er jo bare å prøve ut. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har lest at en av normalzoomene til Canons analoge APS-kameraer er en ukjent perle på dSLR. Jeg husker ikke hvilket, men Google er din beste venn i slike tilfeller. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Trodde ikke dette gikk, men det gjelder kanskje bare for Nikon? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Trodde ikke dette gikk, men det gjelder kanskje bare for Nikon? Det gjelder nok for de fleste, men EF er EF, og APS er det samme (omtrent) som APS-C. Derfor er det mulig med Canon, fordi konstruksjonen er ganske identisk. Eneste forskjell er at det bruker sensor isteden for film. Mer eller mindre, i alle fall. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Googlet litt, og det er fler som har brukt 22-55mm-en på en EOS 20D. Om det ble så jækla fantastisk, det er en annen sak. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Googlet litt, og det er fler som har brukt 22-55mm-en på en EOS 20D. Om det ble så jækla fantastisk, det er en annen sak. Tom Det andre objektivet som det ble solgt med, 24-85mm f/3.5-4.5, er helt greit i følge The Digital Picture. Så det er tydeligvis vanlige EF objektiver som ble brukt på EOS IX. Tom Endret 4. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Wide open results from the 24-85 are somewhat soft(...) No shit! Har samme objektiv og den mykheten er ekstremt plagsom etter min mening. Objektivet skal dog få enorm skryt for rask og stille fokusering. Jeg må virkelig anstrenge meg for å høre når den fokuserer. Ved lavere blenderverdier er ikke mykheten et stort problem - uten at jeg har testet det grundig. Endret 4. juni 2008 av gorpium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå