Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

......og så er det sommerferie igjen....


Gjest GH22

Anbefalte innlegg

...og så er enda et semester ferdig, alle i klassen gleder seg til å få sommerferie med festing og gøy, MEN det gjelder jo ikke meg. En gutt på 22 år som ikke har noe nettverk, når semesteret slutter. Det begynner å bli litt flaut når nummeret ditt ikke finnes i en "jentemobil".

 

Det er bare litt syting fra min side nå i disse dager med solskinn og andre som nyter et glass øl langs vågen i Stavanger.

 

Så noe råd trenger jeg, har prøvd å kjørt RSD i et år nå ikke no problem å åpne å snakke med folk, ikke sjenert og rimelig bra selvtillit. Men jeg føler det alltid er noe som holder meg på den samme plassen i verden. Ingen ringer til meg for å spørre om å gjøre noe, som sagt så har ingen jenter noen gang kommet bort til meg eller har nummeret mitt, etc, etc.....

 

Helt herlig dag som vanlig.... :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår deg veldig godt og trenger dessverre råd selv. Er 15/16.

 

Ja det er som du sier, jeg føler at jeg alltid står utenfor og ensom, selv om jeg har god selvtillitt og ikke er redd for å snakke. Hva er det som gjør det sånn? Er det oss eller har vi havnet i et miljø hvor vi rett og slett ikke passer inn?

Gruer meg nesten til skoleslutt selv...

Lenke til kommentar
Jeg forstår deg veldig godt og trenger dessverre råd selv. Er 15/16.

 

Ja det er som du sier, jeg føler at jeg alltid står utenfor og ensom, selv om jeg har god selvtillitt og ikke er redd for å snakke. Hva er det som gjør det sånn? Er det oss eller har vi havnet i et miljø hvor vi rett og slett ikke passer inn?

Gruer meg nesten til skoleslutt selv...

 

Høres ut som om dere er utstøtt eller noe? :innocent:

Hvis du ønsker et vennskap eller noe mer må du gi for å få.

Stå fram som deg selv. Hvis du føler at alle har noe i mot deg(eller aldri tar kontakt) så er jeg sikker på at det er galt. Det er alltid en der ute for deg! Enten venn eller kjæreste.

"Be a gentleman and you`ll get there!"

Lenke til kommentar

Mange personer som ikke har særlig med venner forventer tydligvis at folk skal komme til dem. Det er feil! Gå ut, ha det moro, snakk med folk og skaff dere ett sosialt-nettverk. (HUSK: Du trenger ikke nødvendigvis å drikke for å kunne komme i kontakt med folk. (Men å drikke for å kose seg er selvfølgelig noe annet. :))

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Har du noen gang selv spurt andre om å finne på noe? Jeg syns alltid det er gøy å bli kjent med nye, og sjansen er at mange andre mener det samme. Nytter ikke alltid å vente på at andre skal ta initiativ :) Det som gjør at jeg kvier meg en del ganger, for å avtale å treffe gutter er når de tydelig legger ann på en helt fra start. Jeg er dog den typen som liker å bli litt kjent før jeg i det hele ville tenkt meg å flørte...

Lenke til kommentar

du kan jo prøve å være den som spørr.. kan invitere på grilling eller bading etc. eller bare spørre om å få komme på besøk.. prøve å bare "droppe innom" til folk. ringe og si fks. "hei1 er du hjemme? kommer bort en tur jeg.."..

 

edit: selv merker jeg at det er en del personer som rett og slett forsvinner i ferien. så ser jeg dem ikke igjenn før skolestart. dette er også personer som jeg er mye med på skolen. har gått greit, men jeg satswer på å holde kontakten denne sommeren..(myyye)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Kan relatere litt. Har gått to skoleår uten venner nå, det begynner å bli litt kjipt.

Har én bestevenn, men han flytter til Gjøvik i august. Lurer på hva jeg skal ta meg til i sommer.

 

Ta en tur på byen en sen, varm sommernatt? :w00t:

Møt folk og ha det morsomt. Jeg gleder meg selv allerede,, :D

Lenke til kommentar
Problemet med meg er at eg tar ALLTID kontakt med folk, men dei gidd ikkje en DRITT. Nei for dei e det WoW eller Conan.. Hehe så det hjelp ikkje alltid å ta kontakt når folk som du prøva og finne på ting med ikkje orka.

 

Akkurat samme problemet her også. Enkelt ganger så gidder ikke folk fordi at de sitter å spiller. Og når jeg først får de med så føler jeg at jeg tvinger de ut fra hula, når jeg spør om vi i gjengen skal finne på noe så svarer de som regel "Kan vel det". Virker veldlig lite engasjerte og villige til å være sosiale...

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Det er tydeligvis mange som har det slik som meg, og ikke har noe særlig til sosialt liv. Derfor, hvorfor ikke bli kjent? I stedet for å sitte hver for oss og ha det kjipt, så kan man heller kanskje bli kjent med hverandre. Har jo startet en annen tråd i dette forumet, der jeg skriver at jeg ønsker nye venner, og litt om meg selv. Der står også mailadressen min. Folk kan gjerne legge meg til på msn om de vil ha kontakt:)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Har du ikke noe vennenettverk eller noe? Jeg føler litt av det samme på skolen, jeg har en ganske stor skole med over 1000 elever men ingen gode venner der. Har jo mange jeg hilser på og kjenner sånn halveis og slår av en prat med av og til, men ingen å "henge" med, bortsett fra klassen min og der føler jeg meg litt som det femte hjulet på vognen. Jeg passer rett og slett ikke inn med noen av de i klassen omtrent, vi er jo ikke uvenner eller noe og jeg prater jo med dem på skolen og sånn, men ingen jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med på fritiden eller noe. Jeg kom litt seinere inn i klassen og derfor hadde alle etablert seg med venner når jeg kom.

 

For et par år siden hadde ikke jeg noen særlige venner, jeg kunne la mobilen ligge på rommet i en uke uten å beskymre meg over at noen hadde prøvd å få tak i meg. Jeg hadde såklart venner, kanskje en 7-8 stk ganske gode venner, men jeg hørte ikke så veldig ofte fra dem fordi jaa, det bare ble sånn ettersom jeg ikke viste interesse for å bli med på noe. Mange fra ungdomskolen gadd ikke hilse på meg engang, ihvertfall ikke mange av jentene.

Det hele snudde seg ganske kraftig nå i høst. Da ble jeg godt kjent med ei venninne som nå er en av mine beste venner. Vi kjente hverandre fra før av, men kontakten var svært dårlig tidligere. Og hun gjorde at jeg fikk lyst til å være med mere ut, jeg hadde det jævli gøy når jeg var ute med henne og jeg møtte flere av hennes venner. Når de andre venna mine merka at jeg ble med mere ut og ofte arangerte fester osv fikk jeg mye bedre kontakt med mange av de andre venna mine også. Jeg har også møtt venner av dem igjen som igjen har flere venner og venne-nettverket mitt har minst blitt 5 ganger så stort som før. Nå er det sjelden jeg ikke har noe å gjøre, og alt er bare fett =)

 

Det med jentenummer, jeg vet ikke helt hva du mener, men er jo ikke så rart at jenter du ikke kjenner så godt spørr om nummeret ditt. Er ikke så mange jenter som spørr om nummeret mitt heller bortsett fra på fest, men de får nå tak i det alikevel. Og det er ikke værre en å spørre, får sjelden nei når du spørr om et nr.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg fant vel ut akkurat det samme i fjor da jeg satt alene på nyttårsaften, og bestemte meg for å gjøre noe med det.

Det er faen ikke lett. Jeg gikk fra å bruke hele fritiden min på pc(blant annet hele ungdomsskolen på WoW), til å bli mye mer sosial, bli med på fester, sosiale sammenkomster osv, er dog ikke kommet i mål enda. Jeg er ingen ekspert, men ting som hjelper på ditt sosiale liv:

 

Smil ofte

Stell deg godt( hår, lukt, hud, klær)

ALDRI si nei til en invitasjon, ALDRI. Selv om du hater vedkommende, kan du treffe på andre folk du klaffer med.

Bli mer leken og lek oftere. Dans til musikk.

Hold kontakten med nye bekjentskaper.( sms, msn, email, treffe på), folk glemmer lett.

Vær bestemt, og bestem ofte. D.v.s ikke vær nølende og usikker, ikke la andre ta valg for deg. Vær selvsikker.

Lese litt om PUA kanskje? Jeg syns det er morsomt å forstå hvordan mennesker fungerer sammen.

 

Har hatt fremskritt på disse 5 månedene, jeg vil nok ha ting å gjøre i sommer( dog ingen festivaler). Men har mye å ta igjen. Jeg skulle ønske jeg hadde forstått hvor viktig dette med sosiale nettverk er, allerede i 8. klasse. Men men.

 

Hilsen 19 årig Molde gutt.

Lenke til kommentar

Du/dere må ALDRI la andre stoppe dere.. Lær deg noe nytt, skaff deg en hobby. Ta dykkelappen for eksempel. Dykking er en spennende aktivitet, der du kan treffe mange nye mennesker. Når du kommer tilbake til din vanlige omgangskrets, så har du noe nytt å fortelle om. Samme er det med fallskjerm++

Lenke til kommentar

Er innsnevret av egen idioti, jeg; selv om det naturligvis ville vært bedre å kunne skylde på noen. :p

 

På en annen side blir denne sommeren noe bedre enn den siste, ettersom jeg skal jobbe ute i seks uker ellerno. Satt nedgravd i World of Warcraft i åtte uker i fjor; tror jeg var ute tre ganger totalt. Hæhæ.

Endret av Eryk
Lenke til kommentar

Satt med samme følelsen her om dagen. Tror det var onsdag eller noe. Ingen på MSN hadde snakka til meg på flere dager. Alltid jeg som starta samtaler bortsett fra et par stykker som jeg selvfølgelig er takknemlig for. Ei jeg hadde begynt å snakke med fra nettby hadde jeg starta samtalen med 5-6 ganger, men aldri hu (ja jeg venta på at hu skulle si noe). Ingen venner tok kontakt selv om jeg hadde planer om å ha LAN nå i helga. Så jeg satt der og tenkte. Hva faen er galt med meg? Hvorfor vil så og si ingen ha kontakt med meg? Jeg kjenner mange på skolen. Kjenner, men er ikke venner. Går ilag med de fleste, men der stopper det. De beste vennene mine er over 18 og drar selvfølgelig på byen. Mens jeg har et par måneder igjen før den dagen kommer.

 

Så på torsdag snudde alt helt igjen. Hu jenta fra nettby snakka først. Det kom noen kamerater inn og sa: "Bli med på fotballtennis!" På natta begynte eksen min (som jeg er venn med) å sende meldinger. Lurte på hvorfor hu gjorde det i 2 tia med skole dagen etterpå. Nei hu var glad i meg og sendte "Natta kjekken" til slutt. På fredag så lurte en i klassen på om jeg ville bli med han for å kjøpe shorts. Og han lurte på om vi skulle stå sammen og snakke på noe sånn skolearrangerte greier i helga. Hu jenta fra nettby ga meg nummeret sitt uten at jeg spurte engang. Så da begynte jeg å sende til hu.

 

Nå sitter jeg her på søndag. Ja jeg har LAN, men mine gode venner er her :) Vi går ut og bader og soler oss i det fine været. Og spiller fotball hvis det blir for kjedelig. På 2-3 dager gikk jeg fra å tenke tanken: "Hva faen er galt med meg?" Til at jeg nå sitter og nyter livet. Hva har jeg gjort? Ikke en dritt. Jeg er bare meg selv. Prøver å være hyggelig mot alle som fortjener det (alle fortjener det i starten) Er meg selv og lar ingen andre styre mine meninger. Livet mitt har spritet seg opp veldig mye de siste 6 månedene. Jeg begynte å feste, men har ikke drikki siden påske. Jeg tror rett og slett jeg bare har flaks med hvem jeg er. For jeg gjør det som føles normalt ut og det passer visst bra :)

Lenke til kommentar

For det første er kanskje ikke de som som spiller mye spill som feks Wow, Runescape, Conan eller lignende de optimale vennne ettersom de bruker mye tid på det. Om du selv spiller noen av disse spillene eller lignende og fortsatt lurer på hva som er gale, hvorfor ingen tar kontakt, da er det kanskje du som er problemet. Andre skjønner nok at du helst vil sitte inne og spille og ungår å ta kontakt...

 

Personlig har jeg flyttet fra sogn (omtrent sogndal) til Bergen i år, og fullfører 10 klasse her. (er egentlig fra Bergen men bodd i sogn en stund og). Jeg har ikke hatt noe problemer med å få venner her, sikkert fordi jeg stort sett er blid og mottakelig:) Kommer selvsagt an på hvilken folk du kommer borti, og der var jeg veldig heldig. Gøyeste folkene jeg har møtt hele mit liv her:D Et tips som funker: vær en orginal en, folk liker det:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...