Gå til innhold

Trenger hjelp med vegas 8

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ahr sony vegas 8. og et sony handycam videokamera..

Når jeg har filmet,og legger det inn på vegas, så mister jeg lyden.. når jeg spiller av i redigerings linja er det ikke noe lyd..

Noen som kan hjelpe meg`?

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har selvsagt koplet kameraet til PC-en med både firewire- og lydkabel? Har vært borti enkelte som kun har brukt firewirekabelen, som ikke overfører lyd.

Det må i så fall ha vært noe sære greier, har aldri hørt om at FW ikke overfører lyd. Og jeg har riktignok holdt på med dette i mange år...

Lenke til kommentar

Jeg har sikkert langt mindre erfaring enn deg, bl.a. fordi jeg stort sett lager dataanimasjon og følgelig sjelden overfører fra noe kamera, så du har nok rett. Jeg har bare lest diverse ganger i årenes løp at firewire kun overfører video uten lyd, så jeg har hatt det for god fisk og plugget lydkabelen mellom kameraet og PC-en de gangene jeg har overført. Mulig det var slik i DV-kameraenes barndom og ikke nå lenger? Uansett kan det vel være forsøket verdt å koble til lydkabel hvis lyden ikke kommer inn på annen måte?

For øvrig takk for kjapp korreks, da jeg ikke liker å formidle vranglære!

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar
Jeg har sikkert langt mindre erfaring enn deg, bl.a. fordi jeg stort sett lager dataanimasjon og følgelig sjelden overfører fra noe kamera, så du har nok rett. Jeg har bare lest diverse ganger i årenes løp at firewire kun overfører video uten lyd, så jeg har hatt det for god fisk og plugget lydkabelen mellom kameraet og PC-en de gangene jeg har overført. Mulig det var slik i DV-kameraenes barndom og ikke nå lenger? Uansett kan det vel være forsøket verdt å koble til lydkabel hvis lyden ikke kommer inn på annen måte?

For øvrig takk for kjapp korreks, da jeg ikke liker å formidle vranglære!

Jeg bruker ikke fire wire, det går ikke an å få det til mitt camera..

Jeg har et sony DCR-SR72E

Så jeg setter bare kamera inn i en sånn stasjon som går i usb porten,

så henter jeg filene rett ut fra hardisken på kamera..

når jeg spiller de av i vegas funker ikke lyden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...