bidz Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei Har nettopp testet en del på Sigma 70-200mm F2.8 II APO EX DG MACRO objektivet mitt for Canon. Synes det er ganske uskarpt på f2.8, spesielt på 70mm. Jeg tok noen testbilder nettopp med kameraet montert på tripod og med remote switch for og ta bildene.. Alle bildene er tatt på 200 ISO og ingen etterbehandling er gjort (forutom konvertering fra RAW til jpeg). Sigma 70mm f2.8 Sigma 70mm f4.0 Sigma 200mm f2.8 Sigma 200mm f4.0 Ser dette normalt ut? Bildene blir også en del mørkere på f2.8 vs f4.0 ... er dette normalt? Nesten så jeg lurer på om jeg skal sende dette objektivet tilbake og gå for Canon 70-200mm f/4L IS USM istedet, hvis det er sånn at jeg må bruke f4.0 på sigma objektivet for å få skarpe bilder uansett. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei Har nettopp testet en del på Sigma 70-200mm F2.8 II APO EX DG MACRO objektivet mitt for Canon. Synes det er ganske uskarpt på f2.8, spesielt på 70mm. Jeg tok noen testbilder nettopp med kameraet montert på tripod og med remote switch for og ta bildene.. Alle bildene er tatt på 200 ISO og ingen etterbehandling er gjort (forutom konvertering fra RAW til jpeg). Sigma 70mm f2.8 Sigma 70mm f4.0 Sigma 200mm f2.8 Sigma 200mm f4.0 Ser dette normalt ut? Bildene blir også en del mørkere på f2.8 vs f4.0 ... er dette normalt? Nesten så jeg lurer på om jeg skal sende dette objektivet tilbake og gå for Canon 70-200mm f/4L IS USM istedet, hvis det er sånn at jeg må bruke f4.0 på sigma objektivet for å få skarpe bilder uansett. Du skal ikke behøve å blende ned Sigmaen til f/4, men den er ikke ment å være glitrende på f/2.8. Hva som er bra nok, må du nesten vurdere sjøl. Tester indikerer iallfall at Canon-objektivet er vel så bra som Sigmaen på f/4. Det er normalt med svakere kontrast på full åpning, og dette kan se ut som mørkere bilder. Ellers, så kan jo variasjoner i eksponering indikere at noe halter i kommunikasjonen mellom objektiv og kamera. Det er ikke uvanlig for tredjeparts optikk. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Vel, personlig så synes jeg at forskjellen på f2.8 og f4.0 ved 70mm er kjempestor. Forskjellen er mindre på 200mm, men det er en klar forskjell der også. Tror jeg sender tilbake mitt sigma objektiv og bytter det i et Canon 70-200mm f/4L IS USM istedenfor. Det blir 1500kr i mellomlegg, men det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå