Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone

Anbefalte innlegg

Jeg bryr meg pokker om jeg kan sende kontakter eller filer via bluetooth... hvem gidder vel å gjøre sånt nå?

Hva med å dele sanger eller bilder med venner over bluetooth da? Bryr du deg pokker om det også? Hva med å kunne filme litt med kameraet? Eller hva med å motta MMS-bilde fra familen på ferie som ikke har epost på mobilen? Hva med Multitasking?

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg spør, for jeg vet allerede hva du kommer til å si. Det er en kjent sak at appleboys nekter for at alt dingsen de har kjøpt IKKE har er nyttige funksjoner.

Vi vet jo alle hvordan 3G og GPS var "unødvendige og batterislukende funksjoner" helt fram til iPhone fikk det selvsakt! Nå er det en revolusjon! Welcome to the year 2007!

oh wait

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, nå skal det også sies at det ikke er bare appelboys so sier det. Men ja enig.. litt komisk

"Vitsen med å ha 3g" rykter om 3g "Håper det kommer 3g" blabla..

Men sånn er jo alle fanboys! MS & apple. AMD & Intel. ATI & nVidia.. ++

Fanboys er morsome. Hvorfor kan ikke folk bare NYTE det de får, enn at folk/de må henge seg opp i hva andre/den har eller ikke har.. Patetisk

Endret av laffe
Lenke til kommentar
hvem gidder vel å [sende kontakter eller filer via bluetooth] nå?
Nei, selv sender jeg alltid bilder via mail selv om personen står én meter unna. Unødvendig å lage skikkelig blåtann når man først setter det i en telefon.

Håper du er fullt klar over at du hadde forsvart at en Mac ikke kan lese, men kun brenne CD-er selv om det er helt ulogisk at den ikke klarer det første. ;)

(For ordens skyld; Apple-fans er som jeg skrev i første post velkommen her i tråden. Kan vel ikke si at problemet er klarere enn når de forklarer oss det?)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
hvem gidder vel å [sende kontakter eller filer via bluetooth] nå?
Nei, selv sender jeg alltid bilder via mail selv om personen står én meter unna. Unødvendig å lage skikkelig blåtann når man først setter det i en telefon.

Håper du er fullt klar over at du hadde forsvart at en Mac ikke kan lese, men kun brenne CD-er selv om det er helt ulogisk at den ikke klarer det første. ;)

(For ordens skyld; Apple-fans er som jeg skrev i første post velkommen her i tråden. Kan vel ikke si at problemet er klarere enn når de forklarer oss det?)

Det er fint at du vet sånt som jeg selv ikke har peiling på! Nå har jeg aldri hatt noe annet fra Apple enn min iPhone så det kan jeg ikke uttale meg om. Det jeg dermed kan uttale meg om er at for mitt bruk så er iPhone perfekt. Den kombinerer alt _jeg_ ønsker i en enhet på en veldig lettfattelig måte. Min N95 8GB gjorde ikke det! Den gjorde meg og mitt bruk unødvendig treg simpelten fordi den tilbydde alt for mye som jeg ikke trengte. Jeg hadde null problemer med oppsett av telefonen og ei heller bruk. Den var bare "dum" selv om den er en smartphone! iPhone'en kan jeg bare bruke uten å måtte bry meg så mye om hva som ligger bak - og det liker jeg! Jeg ønsker nemlig å bruke minst mulig tid på selve telefonen; jeg ønsker bare at de funksjonene jeg trenger skal funke out-of-the-box. Dette tilbyr iPhone. Det gjør ikke N95 8GB!

Men jeg forventer ikke at du forstår at noen andre kan være uenig med deg. Hadde du det så hadde du ikke startet denne tråden i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Til han godeste fanboy duden... (Ingen på dette nummeret)

"Jeg kan kritisere og prate om hvor sugen iPhone/(eller hvem som helst) tlf er.. MEN du får faaen ikke lov til å kritisere om mitt produkt, for den er BEST og ingen SLÅR den. Hva skal jeg liksom med de funksjonene som iphone har? Gå heller kjøp HTC for den har 3.2 pixel." Eller omvendt.. "iPhone har 3G, kjøp den. hva skal man med 3.2? Bedre å prate enn å sende bilder." Skjønner du hvor dumt det blir?

Ja det er lov å kritesere andre mobiler. Men ikke kom å si at "DITT" produkt er mye bedre enn resten av mobiler, bare fordi den har de funksjonene som DU trenger...

Å det var en kis som skrev "Hva med å bytte navn til iMobil.no" Hvorfor det? pga at de har 4 saker om iPhone? Da kan jeg vel si at dagbladet kan skifte navn il ronaldoblad. VG til SEXblad/ManU suppoerter blad(siden de hadde fler en bare 4 saker når manu vant og at de vanligvis skriver mest om manu enn hvilken som helst fotballb lag) Bare fordi, de skriver saker om den personen/dingsen som er aktualt at the moment?

Hva er det egentlig nyhetsider fokuserer mest på? En liten flokk som ikke liker flere saker av samme person, sak eller der de VET at de vil få mest klikk for og interesse? :)

Endret av laffe
Lenke til kommentar
jeg forventer ikke at du forstår at noen andre kan være uenig med deg. Hadde du det så hadde du ikke startet denne tråden i utgangspunktet.
Jeg forstår godt at man kan være uenig. Dette er diskusjon.no, og her diskuterer vi ofte noe man er uenig om.

Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor du forsvarer iPhones åpenbare og helt unødvendige mangler med argumenter som "jeg trenger ikke sende filer via blåtann", når å sende filer via blåtann er lettere, billigere og kjappere enn å sende den via mail. Hvorfor tror du man har en dør på passasjersiden av en bil når begge kan bruke døra på førersiden?

Lenke til kommentar

EJg er en stor fan av Apple, men iPhone hysteriet nærmer seg iPod-hypen som holdt på noen år tilbake.

Produktet er ikke godt nok for de som er ute etter den teknisk beste (og mest fullpakkede) løsningen.

På design er den ledende uten tvil og tro det eller ei, men de aller fleste mobilkjøpere ser nok på det og status først, ergo Apple er flinke uansett hva man sier. De har sin nisje akkurat som HTC har det. Jeg mener også at den er best på mobil surfing og mediebehandling (ennå merkeligere med dårlig kamera).

Selv velger jeg ikke iPhone fordi jeg synes de har glemt noen særs viktige funksjoner (for meg), som bedre kamera, mms og bluetooth primært. Neste versjon er sikkert bedre, derfor går jeg for Nokia denne gangen.

Hvorfor tror du man har en dør på passasjersiden av en bil når begge kan bruke døra på førersiden?

Den setningen fikk meg til å humre godt. Merkelig hvordan humor kan variere med dagsformen. :)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
jeg forventer ikke at du forstår at noen andre kan være uenig med deg. Hadde du det så hadde du ikke startet denne tråden i utgangspunktet.
Jeg forstår godt at man kan være uenig. Dette er diskusjon.no, og her diskuterer vi ofte noe man er uenig om.

Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor du forsvarer iPhones åpenbare og helt unødvendige mangler med argumenter som "jeg trenger ikke sende filer via blåtann", når å sende filer via blåtann er lettere, billigere og kjappere enn å sende den via mail. Hvorfor tror du man har en dør på passasjersiden av en bil når begge kan bruke døra på førersiden?

Så hvis jeg står mellom to mobiler. Den ene har blåtann og den andre har 3-4 funksjoner som jeg vil ha og trenger til MITT bruk. Skal jeg da velge blåtann bare fordi den er kjappere, billigere og lettere å bruke? Er det sånn at man må følge etter "moten"? Akkurat som de som følger moten. "Jeg er kul for jeg har prada briller.. ha, da forventer jeg at disse looserene som ikke har det skaffer seg det"

Så ja vel! Synd at iPhone ikke har MMS eller blåtann og at apple kunne ha tjent LANGT mye mer på det. Men hvorfor skal da iPhone brukere som skal kjøpe/har kjøpt telefonen bli hakket ned på? De som kjøper iPhone, er jko de som ikke trenger/eller er ute etter MMS eller blåtann, men de andre funksjonene som iPhone tilbyr. Å de som TRENGER MMS og blåtann kjøper selvfølgelig en mobil som har det. :)

Endret av laffe
Lenke til kommentar

For det første synes jeg det er et merkelig engasjement å starte en tråd der man skal hate et produkt som ikke har kommet på markedet. Jeg synes også det er forholdsvis tåpelig å hate et produkt man ikke har tenkt å kjøpe seg. Hvordan kan man mislike noe man bare har lest om? Er folket her så grunne at de danner seg bastante meninger kun på grunnlag av hva andre mener? Det er i så fall ikke spesielt inteligent.

Det gnåles om at iphone mangler god bluetoothstøtte, mms og videomulighet. Videomulighet er en smal sak å fikse. Man legger bare inn et program. Det samme gjelder mms. Når det gjelder bluetooth så er det ingen som vet hvordan denne vil fungere. Man baserer seg kun på erfaringer fra den forrige iphonemodellen. Det er all grunn til å tro at bluetooth vil fungere betydelig bedre på den nye modellen.

Det er også slik at apple ikke kutter ut mms, videokamera og bred bluetoothstøtte av ondt sinn. De gjør det som en del av en kompromissløsning samt at de har gjort undersøkelser som tyder på at iphone brukere ikke benytter oldtidsteknologi som bluetooth til å oppdatere mobilen med innhold, mms for å holde kontakt med venner og videokamera i skrekkelig dårlig kvalitet for å dokumentere hva man driver med. En mobil som er online hele tiden og som bruker chatteprogrammer og live overføring av bilder og film direkte til brukere av PC-er, mobiler eller en rekke andre bærbare dataløsninger går utenpå enhver mobiltelefon uansett modell eller merke. Det er derfor SE, Nokia og alle andre mobilprodusenter jobber døgnet rundt for å komme med mobiler som konkurrerer med iphone. Iphone er fremtiden.

Så er det selvsagt opp til enhver hva man vil kommunisere med. To blikkbokser med ståltråd i mellom fungerer og er helt gratis.

Lenke til kommentar

Iphone er fremtiden... nuvel.

Jeg har sagt det før, men dog. Jeg har prøvd iphone, den første altså. Mye fint med den, og jeg kan da ikke komme bort i fra at jeg er imponert over hvor smooth den kjører, at safari er bra implementert og at den er enkel.

Men likevel, for oss riktige teknoentusiaster blir den jo en vits. Jeg kunne for eksempel ikke forstå at den ikke ville snakke med min bluetooth gps-enhet, når den hadde bluetooth og kjempebra googlemaps.

Nå kommer jo innebygd gps, så det veier jo opp.

Den kommer også med exchange-støtte, noe som også er knall. Eller man kan bruke mobileME for 500 kroner i året til det samme (haha).

Jeg tror også de nye og kraftigere windows-telefonene kan kjøre så smooth hvis de hadde insistert på at ingen programmer skal få kjøre i bakgrunnen ;)

Å komme med "kamera på mobil er så dårlig at det ikke kan brukes til noe uansett" blir bare så latterlig.

Mitt mobilkamera har nesten erstattet mitt kompaktkamera de gangene jeg har vært på ferie i år. Naturligvis kommer det til kort hvis man skal lage store utskrifter, men hvem lager store utskrifter utenom de seriøse fotografene som uansett bruker speilrefleks? Man har jo tross alt ikke med seg speilrefleksen i bukselomma... Til å vise bilder på pc-skjermen er mobilkameraet mitt bra nok.

At iphone tvinger mobilprodusenter til å utvikle seg liker jeg jo. Det bringer frem ting som HTC Touch, som også var begrenset bra ved første versjon, men som nå ser ut til å bli bedre og bedre. For å ikke nevne Samsung i900, som jeg har et lite håp om at kan fungere bra til tross for lite RAM.

Kort oppsumert, mye bra med iphone, dekker sikkert behovet til noen, noen andre enn oss teknokåte. Har mye rare "sperrer", en del "åpenbare" mangler (i forhold til våre vaner), men skaper likevel konkurranse og nytenkning, og vi burde derfor være litt glad for den selv om vi hater jippoen! :)

Lenke til kommentar

Iphone er fremtiden ja. De største produsentene av mobiler kommer med følgende modeller for å møte konkuransen fra iphone:

- HTC Touch Diamond

- Samsung i900 Omnia

- HTC Touch Pro

- Sony Ericsson Xperia X1

- LG KU990

- Blackberry Thunder

Alle disse anses å gå rett i strupen på iphone og alle disse modellene er fremtidens mobiler. Retningen mobilene går i.

Å komme med "kamera på mobil er så dårlig at det ikke kan brukes til noe uansett" blir bare så latterlig.
Det er ikke latterlig. Det er et faktum. Spør en med basiskunnskaper om foto eller en med en brukbart digitalkamera. En mobil kommer aldri til å erstatte et mobilkamera. Årsaken er først og fremst at optikk er umulig å erstatte digitalt.

Hvis du virkelig reiser på ferie kun med mobilkamera så kommer du til å angre når du om noen år skal se på feriebildene dine og disse er kornete med corny farger, skrekkelig hvitbalanse og uklare. Jeg har ennå ikke sett et mobilbilde fra noen mobil som i virkeligheten erstatter et kamera. Det komplementerer men erstatter ikke. Alle med et snev av interesse for bildene de tar vet dette.

Lenke til kommentar

Greit med denne tråden for å helle litt kaldt vann i årene mine slik at jeg ikke ender opp først i køen på slippdagen. Skal bli spennende å se hva totalprisen på dette produktet blir før man har ringt ett minutt..GSMarena antyder en pris på usd1200/nok6000(+25%mva)7500,- før man har ringt ett minutt i statene....

Lurer på hva man kan få istedenfor for de pengene av mobiler og mp3 spillere.....

Lenke til kommentar
Så hvis jeg står mellom to mobiler. Den ene har blåtann og den andre har 3-4 funksjoner som jeg vil ha og trenger til MITT bruk.
Er vel ingen her som har sagt at man skal velge noe annet enn iPhone? Velg den mobilen du vil. Poenget er at dere er så forbanna fornøyde uansett hva iPhone-en mangler.

For det første synes jeg det er et merkelig engasjement å starte en tråd der man skal hate et produkt som ikke har kommet på markedet.
Den kom i salg 29. juni 2007.

Det er all grunn til å tro at bluetooth vil fungere betydelig bedre på den nye modellen. Det er også slik at apple ikke kutter ut [...] bred bluetoothstøtte av ondt sinn.
Nei, for det er så vanskelig å fikse blåtann som kan sende filer? Det var ingen annen grunn enn at Apple ikke ville la folk sende filer via blåtann som stanset det fra å fungere på forrige modell. Hvordan skal det ha forandret seg?

GSMarena antyder en pris på usd1200/nok6000(+25%mva)7500,- før man har ringt ett minutt i statene....
En iPod Touch 16GB koster 2990kr, og har mye hva du finner i iPhone-en. :ermm:
Lenke til kommentar
Det er ikke latterlig. Det er et faktum. Spør en med basiskunnskaper om foto eller en med en brukbart digitalkamera. En mobil kommer aldri til å erstatte et mobilkamera. Årsaken er først og fremst at optikk er umulig å erstatte digitalt.

Hvis du virkelig reiser på ferie kun med mobilkamera så kommer du til å angre når du om noen år skal se på feriebildene dine og disse er kornete med corny farger, skrekkelig hvitbalanse og uklare. Jeg har ennå ikke sett et mobilbilde fra noen mobil som i virkeligheten erstatter et kamera. Det komplementerer men erstatter ikke. Alle med et snev av interesse for bildene de tar vet dette.

Jeg tror ikke du forstod posten min helt.

Jeg sier at jeg allerede har vært på ferie i år, og brukt mobiltelefonens innebygde kamera. Jeg har hatt med både mitt canon ixus 50 og min mobiltelefon. Jeg har tatt flest bilder med telefonen, fordi den alltid er i umiddelbar nærhet i lomma.

Jeg angrer ikke.

Å insinuere at jeg derfor ikke bryr meg om bildene jeg tar, eller har noen basiskunnskaper om foto blir jo bare dumt.

Du mener også at disse bildene ikke er verdt å ta vare på, fordi de er "kornete, har corny farger, skrekkelig hvitebalanse og er uklare"?

17052008321.jpg?imgmax=800

02052008195.jpg?imgmax=800

02062008348.jpg?imgmax=800

Legg forresten merke til at det første bildet til og med er tatt i mørke omgivelser etter solen er gått ned. Mitt poeng var egentlig å vise at dine forutintatte meninger om mobilkamera ikke stemmer, men samtidig kan jeg jo le litt for meg selv over hvordan det bildet skulle sett ut hvis det hadde vært tatt med en iphone.

Endret av bufodill
Lenke til kommentar
Hehe, fin tråd. Blitt litt lei iPhone selv, par andre ting jeg ikke synes noe om på iPhone;

Selv om det er en mp3 spiller man kan ringe kan man ikke bruker sanger som ringtoner.

Og den er overpriset, man får telefoner med langt mer teknologi enn det iPhone kommer med, og til en mye lavere pris.

Internett hastigheten er elendig, mangler støtte for flash sider, selv om telefonen skal være den super på internett surfing.

Kamera er elendig, og kan heller ikke ta opp video.

iwont.jpg

Hadde egentlig ikke tenkt å legge noe inlegg i denne tråden, da det ikke er noe vits og prøve å overtale noen "hatere" til å elske, da di som regel har bestemt seg for å ikke like. Men når det er feil informasjon føler jeg for å skrive:) Mulig dette alerede er pekt ut, men flinke meg gadd ikke lese igjennom hele tråden.

"Du kan ikke bruke sanger som ringetoner" - Jo, det kan du enkelt, jeg har selv en sang til ringetone. Det skal sies at man ikke kan legge til ny sang som ringetone på mobilen, man må gå gjennom en pc/mac, så ser poenget digg.

"Prisen er for høy" - Nylig priskutt, prisen er nå 1000 for 8gb og litt over 1500 for 16gb. iPhone har ikke alle funksjoner og best kamera osv., men vil "forsvare" det med at noen ganger er det ikke bare spesifikasjonene som teller, men opplevelsen av å bruke produktet. I dette tilfelle er det softwaren som er "genial" og gode synkroniserings muligheter. Eks. skal du kjøpe et nytt lydanlegg kjøper du ikke på noen tall du leser på internet, du går å hører på lyden de gir i butikken.

"Hastigheten på internet suger" - Med edge, helt riktig:) Den støtter jo som mange andre wifi, da går det raskere, samt den nye versionen har 3G, og da begynner det å hjelpe! :) Manglende støtte for flash, helt riktig, det er dumt/teit... ;)

"Kamera er elendig" - Ja, du kan ha rett i det. Jeg personelig bruker aldri mob kamera til noe seriøst, det har jeg et speilrefleks til, men det nå meg.

Det er mine meninger, + noe fakta ang pris osv.

Lenke til kommentar
"Prisen er for høy" - Nylig priskutt, prisen er nå 1000 for 8gb og litt over 1500 for 16gb. iPhone har ikke alle funksjoner og best kamera osv., men vil "forsvare" det med at noen ganger er det ikke bare spesifikasjonene som teller, men opplevelsen av å bruke produktet. I dette tilfelle er det softwaren som er "genial" og gode synkroniserings muligheter. Eks. skal du kjøpe et nytt lydanlegg kjøper du ikke på noen tall du leser på internet, du går å hører på lyden de gir i butikken.

Hehe, la oss se hva den prisen blir samlet med 12 måneders abo... Jeg vil nok tro at det lett kommer opp på det samme som en dyr htc.

Gode synkronisasjonsmuligheter?

Det er jo først nå det blir mulig med exchange, og den nye fantastiske mobileme som gjør akkurat det samme bare at du får lov til å betale 500 kroner i året for det.

La meg legge til at den nekter å snakke med min windows-maskin fordi jeg har 64 bit os :)

Lenke til kommentar
Det er ikke latterlig. Det er et faktum.

Jeg ler. Du vet virkelig ikke hva du snakker om. Nei, det er ikke et faktum. Det er løgn.

En mobil kommer aldri til å erstatte et mobilkamera. Årsaken er først og fremst at optikk er umulig å erstatte digitalt.

Hahaha, umulig å erstatte digitalt, ja. Du minner meg om han som i 1899 sa at "alt som kan finnes opp har allerede blitt funnet opp". Bare fortsett å fortell deg selv at teknologien ikke går videre du. Realiteten er at optikken blir mindre og bedre i rekordfart. Dagens mobilkameraer er markant bedre enn digitalkameraer laget for 5 år siden. Hvem vet hvordan mobilkamerane er om 5 år? De fleste begynner å skjønne at digitalkameraene går en tung tid i møte. Jeg tipper at i løpet av få år vil brorparten av digitalkameraprodusentene begynne å fase ut digitalkameraene og gå over til å kun produsere speilrefleks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...