Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
Hva med å lese litt i tråden? Tråden handler (i korte trekk) om at vi hater at iPhone har fått så altfor mye ufortjent oppmerksomhet av det som kan krype og gå av media, noe som har gått ut over andre produkter som også fortjener oppmerksomhet. Media bruker buzzword iPhone for alt det det er verdt, og mer til. De bruker gjerne til og med ordet iPhone i artikler som ikke har noe som helst med iPhone å gjøre, bare generelt om mobiltelefoni.

ok sånn og forstå, men det er jeg enig i!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hater ikke iPhone fordi den ikke har bluetooth, nei.

Denne tråden handler om den ufortjent store mediedekningen denne så til de grader overhypede telefonen får, men dette har blitt presisert mange ganger tidligere.

Foresten ble min nåværende telefon ble kjøpt etter at iPhone kom ut, og den kostet mer enn iPhone koster, så misunnelse er det neppe. Da hadde jeg ganske enkelt kjøpt iPhone i stedet.

Lenke til kommentar

Flott å se at HTC skal lansere Touch HD.

Endelig en mobil som virkelig kan konkurrere med Apple. Jeg har vært bekymret for lagringskapasiteten, denne er vel på 500mb, som er latterlig. Men man kan altså få minnekort opp mot 16GB. 32GB er visst på vei, 16GB er muligens vanskelig å oppdrive i Norge.

Apple iPhone har alltid vært fristende. Men den har dritt som at man ikke kan skifte batteri selv, man må sende den til service for en dyr penge. Den er videre låst til Apple programmene - tvang er absolutt ikke noe for meg! Man må hacke den for å kunne installere 3parts programvarer mm.

HTC Touch HD ser meget lovende ut. MEN, jeg håper virkelig den holder seg langt bedre enn Diamond. Diamond blir visst fort oppskrablet på baksiden. Jeg betaler ikke disse summene for en mobil som fort blir oppskrablet! Du kan visst kjøpe film som beskytter, men hadde vært greit å slippe dette.

iPhone er en mobil som kun varer i 1- 1 1/2 år. Sikkert greit for fanboys og folk som skifter mobil hele tiden, men ikke for meg!

Lenke til kommentar
Denne tråden handler om den ufortjent store mediedekningen denne så til de grader overhypede telefonen får, men dette har blitt presisert mange ganger tidligere.

Men det har jo egentlig ikke noe med hatet til iphone å gjøre da... tenker da på den overhypede mediedekningen den har fått. Da burde man jo heller skyld på Apple og alle de andre som har skyld i mediedekningen.

Hvis man bare ser bort ifra ryktet til Iphone og er på jakt etter en god telefon med mye multimediafunksjoner og et nytt touch grensesnitt så vil jeg si at Iphone er et fristende valg. Vurderer absolutt å skaffe meg en men det er vel hovedsaklig prisen som stopper meg.

Kan godt skjønner noen blir lei av Apple og alle fanboysene de får med seg osv. men jeg syns ikke det er så mye negativt med selve telefonen til Apple utenom prisen da. At den er oppskrytt er det ingen tvil om, men det er heller ingen tvil om at Iphone er en smooth telefon!

Quotet ikke deg, Symbian_Pro, fordi jeg har noe imot deg eller det du skrev, men bare fordi du nevnte det med mediedekningen den har fått. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Synes det blir for dumt at for hver eneste test av en mobil med touch på, så skal den alltid sammenlignes med iPhone? Hvorfor er iPhone en så fryktelig bra sammenligning i forhold til andre touch-telefoner? Det skal jeg innrømme, MEN...

Jeg må også bare si at jeg gir meg en blank faen i alle fanboys og alle iPhone-hatere. Folk er forskjellige, og har sine meninger deretter. Jeg skal ikke dømme dem for det, og jeg synes at alle de diskusjonene om hva som er best (Apple VS. Microsoft, PS3 VS. X360 osv) er unødvendige og tåpelige.

Og til slutt; Ja, jeg er lei av all hypingen og praten om iPhone.

-Thomas.

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at mediedekningen av iPhone er litt overdrevet, og at den ikke er så særlig revolusjonerende, men det er designet, brukervennligheten og det å ha iPod i telefonen som gjør den så konge.

Selv sitter jeg i spenning å venter på at min iPhone skal dumpes ned i postkassa :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med at iPhone er en veldig bra MP3-spiller, og god på multimedia generelt.

Veldig brukervennlig er den også, but that's it... I alle fall for min del.

Men ja, designet, MP3-spilleren og brukervennligheten er bra, men jeg synes uansett ikke at nesten alle touch-telefone som blir testet skal sammenlignes med iPhone.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Da folkens er faktumet klart!

Iphone får GRISEBANK av HTC touch HD (samtlige tester world wide!)

top 5 av alle de største mobilbladene er enig, HTC touch HD er den klare kongen.

Bilde under viser HD vs Iphone:

HTC.bmp

dette er jo en selvfølge. men dessverre er fanboys for indoktrinert til å innse slikt, og vi må leve med de parasittene som går rundt... hadde senest i går en diskusjon med en som ble ordentlig SINT fordi jeg snakket nedsettende om apple...

er jo utrolig lett å irritere seg over disse, de sitter å forsvarer noe som resten av verden VET er dårlig, men likevel mener de den er best...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er særdeles enig med trådstarterens analyse av situasjonen. Det er veldig interessant dette med Brand Loyalty (lojalitet mot et merke). Men dette med RDF (Reality Distortion Field) har jeg aldri hørt om - men må si det stemmer utrolig godt med min egen oppfatning av situasjonen.

Men det er én ting jeg er litt uenig i:

Apple har stort sett tatt en kul MP3-spiller (iPod Touch) og bygd inn en dårlig telefon.

Jeg vil fremme påstånden at Apple ikke lager gode mp3-spillere. Har aldri gjort det. "Kul" er da heller en subjektiv beskrivelse. Deres minimalistiske stil appellerer nok til både meg og deg, men ikke når det går utover funksjonaliteten.

Min første opplevelse med iPod var med iPod Video 30GB. Jeg ble raskt irritert over den ekskluderende suvereniteten Apple tillegger seg og deres iTunes system - og i den grad forbrukerrettighetene forringes på grov måte. Dette ble tross alt til en rettsak fra den norske stat mot Apple via EUs domstol. Jeg kunne altså ikke laste ned sangene jeg hadde kjøpt. Jeg kunne ikke skifte mitt eget batteri. Det hele føltes drakonisk.

Deretter ble jeg overrasket over hvor lite frihet man hadde med video-codecs. Det var liten vits i å legge en divx film over på iPod. For å gjøre det måtte man bruke ett eget konverteringsverktøy (ikke laget av Apple). Den tok heller ikke vanlige MPEG1/2 standarder. Pluss at den var pirkete på hvilke oppløsninger den kunne spille av.

Jeg fant ut at ingen av disse begrensningene var til stede hos Creative Zen Vision:M

Men den store irritasjonen kom fra uventet hold: Stor produksjonsfeil med skjermene som førte til at kraftige riper kom fra ingenting. Jeg satt på toget fra Bodø til Grong og sov, med iPoden i høyre lomme - ingenting annet lå i lomma enn rusk og ett hår. Når jeg våknet var det en kraftig ripe over midten. For å reparere dette måtte jeg bruke noe som het "iCleaner" http://www.ilounge.com/index.php/reviews/e...scratch-remover

Heller ikke laget av Apple.

Her har vi rett og slett et produkt som er så fantastisk elendig at andre småselskap livnærer seg av dets feiler og mangler! iCleaner, og iPod converter osv.. Minner meg om snyltefisk som henger seg på en hvithais gjeller.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Skulle sende kontakter over fra min Nokia N70 (S60) via blåtann til min lillesøsters iPød Touch. Hvorfor i faen finner den ikke 2 mobiler? (Generasjon 3 (alà 3GS)).

Hva KAN man bruke blåtannen til iPld / iPhøne? Bare stereo headsett?

Prøvde også og gjøre dette til 2stk iPhone 3GS..

Hvorfor kaller man det en SMARTTELEFON når den for svarte faen ikke engang kan ta kontaktinformasjonen fra andre?

Og det lille jeg har søkt på AppStore gleder bare kontakter fra en iMøkk til en annen iMøkk.

iPod Touch er grei. Men faen ikke når det gjelder iPhone...

Glad jeg har bestemt meg for flere år siden og ikke eie et Apple produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...