Hedonism Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 -må hackes for å få MMS-ikke mulig å ta opp video -stor -tung -dyr For å korrigere deg litt, selv om du hacker den vil du ikke få mms. Finnes ikke mms-program som fungerer på iPhone 3G. Derimot kan du få lagt inn videoopptakere av ymse kvalitet hvis du hacker den. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Ingen som sier IphoneForevaaaah er en idiot fordi han ikke mener det samme som mange andre her. Derimot har han gjort seg til idiot ved å poste en historisk dårlig liste med påstander og hevde de er motargumenter til iPhones feil og mangler. For å quote litt: for å si det mildt, du er komplet idiot Jeg er enig i at posten til iPhoneForevaaaah ikke hadde noen argumenter som tilføyde mye til diskusjonen om iPhone er noe å satse på eller ei. Likevel,introduserer man en hat-tråd vil man oppleve lavmål fra en del postere, siden å uttryke hat i mine øyne er noe man kun gjør når man er tom for saklige argrumenter. Jeg klarer virkelig ikke å føle hat for en gjenstand, uansett hvor mye jeg misliker den. Men så er vi jo alle forskjellige. Sier ikke at de som er uenig med meg er idioter. Men hvis de prøver å overbevise personer om at det og det er best/bedre eller komme med korte setninger som "bryr meg ikke, couldn care less" så vill man jo ikke bli tatt så særlig seriøs... For det er jo ikke noe "wow" med iphone. Vi alle har hørt om de tingene som iphone har/kan og derfor så fortjener den ikke noe mer "wow" enn andre mobiler. Hadde det ikke vært for touchen så hadde ikke iphone fått så mye omtale i mediene. Akkurat det samme som folk som hater iPhone og sier ordet "bedre" eller "best" om ett annet produkt DE liker. "N95 er bedre" blablaba. "den har de/mer avanserte tingene.." SO WHAT, jeg bryr meg ikke om sånne folk, for det er FANBOYS. JA det finnes idioter som kjøper iphone bare pga utseende eller at den her touch eller fanboys.. men det finnes også folk som kjøper iphone pga det dekker demmes BEHOV. Om en har behov for f.eks MMS så kjøper man jo ett annet produkt, uten å begynne grine over at den ikke har den. For det er bare idiotisk og latterlig Selv så har jeg N95 og den dekker behovene mine, men jeg skryter ikke av at "oi N95 har jo alle de tingene jo, å det har ikke iphone og derfor SUUUUGER den, buuurn alle sammen" Det er bare dumt. Og som du nevnte, det er medienes feil! for iphone fortjener ikke noe mer oppmerksomhet enn andre mobiler. Endret 31. august 2008 av laffe Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Hvorfor skulle vi det? Vi? Er det et lag vi snakker om? Jeg vil ha noen gode motargumenter mot iPhone, uavhengi av om du er iPhone-motstander, eller "fanboy" Kanakje fordi han ikke er helt sikker, eller fordi han vil bevise at man ikke kan si noe negativt om den. -må hackes for å få MMS -ikke mulig å ta opp video -stor -tung -dyr Holder det? Riktig det. Jeg er litt usikker, men samtidig finner jeg ingen negative sider med den for mitt bruksområde. Jeg bruker ikke MMS, bruker ikke kamera i stor grad, størrelsen/vekt er ikke et problem, det er heller ikke prisen. Er det noen grunn for at jeg fortsatt ikke skal velge den? Endret 31. august 2008 av Liquidkey Lenke til kommentar
Essem Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ikke? http://www.teknofil.no/wip4/faar_mms_paa_i.../d.epl?id=30591 http://www.amobil.no/artikler/naa_faar_iphone_mms/46225 Men jeg skal ikke utelukke at disse mulighetene er blitt knust av en oppdatering Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ikke? http://www.teknofil.no/wip4/faar_mms_paa_i.../d.epl?id=30591 http://www.amobil.no/artikler/naa_faar_iphone_mms/46225 Men jeg skal ikke utelukke at disse mulighetene er blitt knust av en oppdatering Yes, der er du nok ikke oppdatert. iPhone 3G kommer med firmware versjon 2.x.x. mens mms-programmet SwirlyMMS fungerer kun på iPhone's med firmware versjon 1.x.x. Og det utelukker som sagt iPhone 3G, da denne ikke kan nedgraderes til 1.x.x. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 snip. Jeg er helt enig med det du skriver, bare reagerer på postere som skriver "du er en komplett idiot" o.l. fordi man mener personen kommer med svak argrumentasjon eller man er uenig. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Er det noen grunn for at jeg fortsatt ikke skal velge den? Glemte å si at kameraet er sørgelig, men hvis ikke det har så mye å si, vet ikke jeg noe mer. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 snip. Jeg er helt enig med det du skriver, bare reagerer på postere som skriver "du er en komplett idiot" o.l. fordi man mener personen kommer med svak argrumentasjon eller man er uenig. Klassiker. Med andre ord, du argumenterer for at selv om man gjør noe komplett idiotisk, så skal man holde seg for god til å påpeke hvorfor. Og i tillegg anerkjenne at det kun dreier seg om "forskjellige meninger", samt at uenigheten er basert på fordeler og ulemper med telefonene det dreier seg om. Slik argumentasjon er verre enn bare dårlig. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 @Liquidkey: Hvilke behov har du? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Klassiker. Med andre ord, du argumenterer for at selv om man gjør noe komplett idiotisk, så skal man holde seg for god til å påpeke hvorfor. Og i tillegg anerkjenne at det kun dreier seg om "forskjellige meninger", samt at uenigheten er basert på fordeler og ulemper med telefonene det dreier seg om. Slik argumentasjon er verre enn bare dårlig. Nei, det er ikke det jeg mener. Det jeg mener at man kan skrive at jeg syntes det du skriver er idiotisk og jeg støtter ikke det du mener. Derimot skal man holde seg for god til å påstå at du er en idiot siden du kan finne på å skrive det der. Handler om å holde seg til sak og ikke person! Å kalle noen en komplett idiot fordi man er uenig med det han/hun skriver mener jeg er feil. Og min mening er faktisk i tråd med retningslinjene på dette forumet. Endret 31. august 2008 av Submariner Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) @Liquidkey: Hvilke behov har du? Jeg er ute etter en mobil som dekker disse kriteriene; - Bra mail - God internettleser - God skjerm - Enkel, men bra meny - Fullverdig MP3 spiller - Skikkelig kalender/avtalebok - Må se bra ut Synes iPhone dekker behovene mine med glans. Men greit å få med seg baksidene. Det eneste jeg absolutt ikke liker: - Ikke støtte for minnekort - Ikke bluetooth (Dette er strengt tatt ikke veldig nødvendig for meg. Når jeg først skal overføre filer til Mac'en bruker jeg dock'en) Har sett litt på HTC Diamond, men 4 gb minne uten mulighet for minnekort er grunn nok til ikke å kjøpe den. Ellers ser den veldig fristende ut. Endret 31. august 2008 av Liquidkey Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 snip. Jeg er helt enig med det du skriver, bare reagerer på postere som skriver "du er en komplett idiot" o.l. fordi man mener personen kommer med svak argrumentasjon eller man er uenig. hmm, ja.. Det Er bare at han fremstiller seg selv som en idiot eller den måten han skriver på... for det finnes jo sånne folk som er jævlig hygglige, men skriver som en idiot! høhø. ; ) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hvorfor skulle vi det? Vi? Er det et lag vi snakker om? Jeg vil ha noen gode motargumenter mot iPhone, uavhengi av om du er iPhone-motstander, eller "fanboy" Det som i hovedsak diskuteres i denne tråden er medias urettferdig fokus på iPhone. Det finnes nok av tråder på forumet her hvor alt det negative med iPhone. Det er bare et søk unna. Eneste grunn til at jeg fortsatt poster i denne tråden er fordi det ikke er bare en masse påstander om hva som er så dårlig med iPhone eller hva som er så fantastisk med iPhone som blir slengt fram, men at diskusjonen stikker dypere. Det går på hele massehysteriet rundt iPhone og hvordan Apple bevist har fremprovosert det. Jeg synes posten din bidrar med å trekke fokus bort fra hovedpoenget med denne tråden. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Klassiker. Med andre ord, du argumenterer for at selv om man gjør noe komplett idiotisk, så skal man holde seg for god til å påpeke hvorfor. Og i tillegg anerkjenne at det kun dreier seg om "forskjellige meninger", samt at uenigheten er basert på fordeler og ulemper med telefonene det dreier seg om. Slik argumentasjon er verre enn bare dårlig. Nei, det er ikke det jeg mener. Det jeg mener at man kan skrive at jeg syntes det du skriver er idiotisk og jeg støtter ikke det du mener. Derimot skal man holde seg for god til å påstå at du er en idiot siden du kan finne på å skrive det der. Handler om å holde seg til sak og ikke person! Å kalle noen en komplett idiot fordi man er uenig med det han/hun skriver mener jeg er feil. Og min mening er faktisk i tråd med retningslinjene på dette forumet. Enda en klassiker. Så det er saklig å si at en annen har idiotiske meninger, siden dette per definisjon ikke er et personangrep, men en observasjon? Som jeg sa - du går inn for å si at du ikke har noe problemer med order "idiot". Du har et problem med begrunnelsen for hvorfor man bruker ordet, og sammenhengen det blir brukt i. Sigmunds navnebror hadde sikkert hatt litt av hvert å si om sånt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Enda en klassiker. Så det er saklig å si at en annen har idiotiske meninger, siden dette per definisjon ikke er et personangrep, men en observasjon? Som jeg sa - du går inn for å si at du ikke har noe problemer med order "idiot". Du har et problem med begrunnelsen for hvorfor man bruker ordet, og sammenhengen det blir brukt i. Sigmunds navnebror hadde sikkert hatt litt av hvert å si om sånt. Hva er det du maser om klassikere? Hvis du må kverulere om det jeg skriver, så står du fritt til å gjøre det. Jeg har et problem med folk som stempler andre som komplette idioter ut i fra et par poster på et forum kun basert på dårlig argumentasjon eller uenighet, jeg har ikke et problem hvis noen mener det det som ble skrevet er idiotisk så lenge man begrunner den meningen sin ut i fra sak og ikke person. Jeg ville personlig aldri brukt ordet idiotisk eller idiot selv. Men nok off-topic nå, om du fortsatt ikke vil eller kan forstå poenget mitt så får du ta det på pm. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hvorfor skulle vi det? Vi? Er det et lag vi snakker om? Jeg vil ha noen gode motargumenter mot iPhone, uavhengi av om du er iPhone-motstander, eller "fanboy" Det som i hovedsak diskuteres i denne tråden er medias urettferdig fokus på iPhone. Det finnes nok av tråder på forumet her hvor alt det negative med iPhone. Det er bare et søk unna. Eneste grunn til at jeg fortsatt poster i denne tråden er fordi det ikke er bare en masse påstander om hva som er så dårlig med iPhone eller hva som er så fantastisk med iPhone som blir slengt fram, men at diskusjonen stikker dypere. Det går på hele massehysteriet rundt iPhone og hvordan Apple bevist har fremprovosert det. Jeg synes posten din bidrar med å trekke fokus bort fra hovedpoenget med denne tråden. Det som i hovedsak diskuteres i denne tråden er medias urettferdig fokus på iPhone, ja. Det innebærer naturligvis også diskusjon av iPhone's mangler, fordeler/ulemper etc. Det er i hovedsak derfor det har blitt mye styr rundt den (Ikke bare i reklamer, annonser, men også rundt forbrukere) Poenget med posten min var å motbevise at iPhone er en "dritt-telefon" men også at det ikke er den beste mobilen du får tak i, for det er den absolutt ikke. Man kan ikke si at eple er bedre enn pære. (ironisk nok eple i denne sammenhengen) Alt er en smakssak og et spørsmål om behov. Posten min drar ikke fokus vekk fra trådens hovedpoeng, tvert i mot. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Poenget med posten min var å motbevise at iPhone er en "dritt-telefon" men også at det ikke er den beste mobilen du får tak i, for det er den absolutt ikke. Man kan ikke si at eple er bedre enn pære. (ironisk nok eple i denne sammenhengen) Alt er en smakssak og et spørsmål om behov. Det var egentlig derfor jeg reagerte slik jeg gjorde. Det ante meg at du eentlig hadde en agenda annet enn å bare vite om du skulle kjøpe iPhone eller ikke. Posten min drar ikke fokus vekk fra trådens hovedpoeng, tvert i mot. Joda, den gjør det. Om du leser deg litt tilbake i tråden vil du se at det poenget allerede er blitt tatt opp en rekke ganger. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Er du ikke enig i at når tema for tråden er iPhone og dens oppstyr i media, blir diskusjonen rettet mot iPhone og fordeler/ulemper med den? Når i tillegg trådstarter har med hva som er så utrolig dårlig med iPhone i en egen liste, vil jeg ikke påstå at diskusjon rundt dette er så veldig usaklig. Jeg ville finne noen gode motargumenter annet enn "iPhone er en møkkatelefon" "iPhone er best" og de vanlige argumentene. Siden jeg skal kjøpe ny telefon, vil jeg vite hvorfor jeg ikke bør kjøpe den. Dette handlet ikke om at jeg skal ha ny telefon (noe folk bryr seg fint lite om) Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ja vel, her er ett par stykker... - Ingen bluetooth - Ingen MMS - Kan ikke ta opp video - Kan ikke lagre, videresende eller slette (enkelte) SMS-melinger - Ikke utskiftbart batteri - Ingen multitasking - Ingen stemmegjenkjenning - Dårlig kamera uten LED/blits - Ingen Java-støtte - Ingen flash-støtte - Kan ikke brukes som modem til PC - Krever at du bruker iTunes - Kan ikke klippe og lime tekst - Telefonen overvåkes av Apple ++... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 - Ingen bluetooth- Ingen multitasking Den har bluetooth, så jeg ville heller skrevet blutetooth med særdeles begrenset funksjonalitet. Fungerer vel kun til bruk sammen med handsfree. Den har også begrenset multitasking, om jeg hører på musikk så kan jeg samtidig skrive en epost, gå inn i Safari og sjekke opp noe jeg skriver om, for så å gå tilbake der jeg var i eposten min. Den husker i en del programmer hva du gjorde sist, men fullverdig multitasking er det ikke. Ellers er jeg enig i listen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå